Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Jaha, natuurlijk blijft het Lynn ;) Ze is gewoon onze Lynnie!

Hmz, kattenverliefdheid.. je wilt het niet weten ;-) Lag net plat op de grond de meest vage geluidjes te maken en haar te kroelen.. Loopt ze zomaar weg :cry: Mijn vriend: *zucht* wat doe je nou weer :roll: :lol:
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door loek »

Oja heerlijk he katten. Dat vind ik zo leuk aan katten, 'zo nu ga ik toch maar weer heb ik net besloten, ga jij je maar in je eentje uitsloven' ;-).
Het leukste vind ik als Muis naar me toe komt als ik achter de computer zit en dan hoor je: 'mauw' (betekend ik wil op schoot) dan kijk ik naar haar en dan kijkt ze mij ook zo aan en dan weer een 'mauw' en dan zeg ik kom maar. Meestal spingt ze dan op mijn schoot. Maar soms blijft ze dan zo zitten (en ik maar enthousiast, 'ja kom maar' '1,2....'etc.) en dan kijkt ze eens om zich heen, kijkt mij nog eens aan en loopt dan rustig weg. haha Daarom noem ik haar ook wel: 'tutje' (maar met heel veel liefde he) ;-)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Dafpoetser »

Lag net plat op de grond de meest vage geluidjes te maken en haar te kroelen.. Loopt ze zomaar weg
Hééééééélemaaaaaal niet herkenbaar! :lol:

En dan zie je de kat denken: "wat doet het baasje raar, ik heb geen zin in deze kolder?!"

Geweldig...blijven genieten, Flo!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Haha ja precies, zij keek me zo aan van ''wat doe je nou'' en mijn vriend ook, en toen keken ze elkaar zo aan van ''wat is er mis met haar'' :lol:

Vind 't zo leuk om te verzinnen wat ze zoal denkt.. En ik ga het boek 'De Kattenfluisteraar' vragen voor mijn verjaardag, het lijkt me zo leuk om haar gedrag te kunnen ontcijferen :grin:
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Dafpoetser »

Nogmaals Flo,

Het verdient alle respect dat je deze moederpoes uit het asiel een thuis geeft, als ik van alles lees over "pretnestjes" en zwangere poezen en kittens, is het natuurlijk erg verleidelijk om zo'n klein huppelding in huis te nemen, maar jij hebt er voor gekozen deze kansarme volwassen asielpoes een thuis te geven.
Als mijn huis en budget net zo groot was als mijn hart voor katten....nou...dan wist ik het wel, en had ik waarschijnlijk net als Dinie een compleet castratenkoor / castratenelftal.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Anne1988 »

Flo_o schreef:Haha ja precies, zij keek me zo aan van ''wat doe je nou'' en mijn vriend ook, en toen keken ze elkaar zo aan van ''wat is er mis met haar'' :lol:

...
Hahaha! Ja, zo gaat het hier ook vaak! :lol:
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Dafpoetser schreef:Nogmaals Flo,

Het verdient alle respect dat je deze moederpoes uit het asiel een thuis geeft, als ik van alles lees over "pretnestjes" en zwangere poezen en kittens, is het natuurlijk erg verleidelijk om zo'n klein huppelding in huis te nemen, maar jij hebt er voor gekozen deze kansarme volwassen asielpoes een thuis te geven.
Als mijn huis en budget net zo groot was als mijn hart voor katten....nou...dan wist ik het wel, en had ik waarschijnlijk net als Dinie een compleet castratenkoor / castratenelftal.
Dankjewel voor je complimenten, ik wordt er bijna verlegen van ;-)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Dafpoetser »

Ik vind het heerlijk dat deze lieve Lynn een thuis heeft, waar ze duidelijk geniet van alle aandacht die jij haar geeft. Ook heerlijk om te zien dat je (net als ik) heel erg kan genieten van hele kleine, stomme, suffe dingen, zoals "ze knippert zo lief met haar ogen", offeuh..."ze wast zich zo leuk".
Jij hebt niet gekeken naar ras, of soort, nee....gewoon een kansarme HTK poes, die nu heerlijk thuis op een kussentje ligt. Ik gun zoveel asielkatten datzelfde toe.

Een forum is platte tekst, en ik heb je in het begin verkeerd beoordeeld, en zie in dat ik dat gedaan heb.
Ik weet beter nu.

Geniet van je lieve Lynnie,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Dat is fijn om te horen, Rob. En ik geniet zeker van haar, zij ook van mij hoop ik :grin:
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Dafpoetser »

tuurlijk geniet Lynn ook van jou!
Jullie hebben prachtige meubeltjes voor haar aangeschaft, ze krijgt haar natje en droogje op tijd, en tevens niet onbelangrijk, ze krijgt de nodige aandacht.

Vriendjes worden met je kat is geen vanzelfsprekendheid, dat moet je verdienen.
Een kat laat zich niet dwingen tot een "jij vindt mij lief, dus ik moet jou ook lief vinden".
Katten zijn zeer intelligente wezens, en volgens mij ook heel gevoelig, ze voelen feilloos aan bij wie ze moeten zijn om een potje te ravotten, of om een snoepje, etc. etc.

Het toverwoord blijft vind ik "genieten".
Want ik geniet ELKE dag van mijn katzeltje, en als ik jou zo lees, jij ook!

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door jojo »

Eindelijk dit topic ook gelezen en ik beken, ik heb een smile van oor tot oor :lol:
Wat is het ontzettend lekker om te lezen dat het zo goed gaat, echt hartstikke leuk! Geniet vooral lekker door en blijf van die heerlijke verhalen schrijven, het werkt aanstekelijk en die verliefdheid is héél herkenbaar :lol:
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Ook hier even een update:

Het gaat nog steeds erg goed met Lynn! :D Helaas negeert ze nog steeds de krabton.. maar met sommige speeltjes doet ze het wel heel goed! Het elastiekje van het hengeltje vind ze nog het leukst, en dan lekker kauwen op die touwtjes die er aan hangen :lol: Verder speelt ze niet echt, maar dat is ook geen probleem voor ons. Ik heb vandaag wel zo'n cat senses massage-ding besteld, want ze geeft veel kopjes aan de meubels, haha :lol: Dus dat zal ze ook wel leuk vinden.

Verder ligt ze nu regelmatig onder ons bed :icon_shifty: maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met de warmte.. de slaapkamer is aan de 'koude' kant van het appartement en vanwege het 'doorwaaien' staat die deur nu eigenlijk altijd open. Ondanks dat ze eigenlijk niet in de slaapkamer zou komen, maar goed, things change ;-) 's Nachts gaat die deur wel dicht maar dat vind ze gelukkig geen probleem. Ons meisje is echt zoooow makkelijk 8-)

En behalve 1x een klauw in m'n hand *ouch* (1-2 voor mijn vriend trouwens :edance:) en een paar minuscule gaatjes in de bank omdat ze zich uitrekte, zit ze nergens aan! We hebben echt super veel geluk met haar. Ze wordt wel steeds nieuwsgieriger naar eetbare waren die op tafel staan en de lichtjes en geluidjes van de tv- en video-apparatuur :lol: Maar als ik 'nee' zeg luistert ze gelukkig heel goed.

Borstelen gaat nog niet zo makkelijk, ze vind het volgens mij wel fijn want ze loopt dan de hele tijd op en neer langs me heen zodat ik overal bij kan ;-) Maar als ik haar probeer vast te houden ofzo heeft ze er genoeg van. Dus dan moet ik haar volgen door het hele huis :lol: wat dus niet zo efficiënt is omdat er dan dus óveral haar ligt! Vandaag ook de Furmaster besteld, hopelijk wordt het verharen dan iets minder. Ze moet volgens mij nog steeds haar wintervachtje kwijt, ze heeft nogal wat haar, en lang dat dat is! :shock:

Verder ligt ze nu vaak voor de balkondeur, waar overigens wel een hor voor zit. Daar zet ze wel vaak haar nageltjes in en dan rekt ze zich uit, maar als ze dan weg wil lopen blijft ze daar soms in hangen :shock: Dus daar ook een paar gaatjes, maar eigenlijk niet noemenswaardig. Het is voor haar in ieder geval wel een fijn plekje waar de wind een beetje door waait, dat kan ze wel gebruiken met zo'n dikke vacht ;-)

De kattenbak doet ze ook goed, de kap zit er al een week of 2 op. Het luikje nog niet, dat hebben we 1 nacht en 1 dag gedaan, en ze was er in geweest! Maar toen durfde ze niet meer.. dus dat vond ik vreemd. Maar wat bleek, de gewichtjes die we aan het luikje hadden gelijmd om het weer in evenwicht te brengen (anders stond ie nl. open, omdat we er een stukje moesten afzagen omdat ie anders niet open kon i.v.m. de plank boven de bak, sorry lang verhaal ;-)) waren eraf gevallen en daar is ze dus waarschijnlijk van geschrokken :-o arm meiske.. Dus het luikje hebben we er weer afgehaald totdat we een beter idee hebben om het recht te laten hangen. Maar we hebben ook geen last van stank ofzo, alleen klein beetje uitloop van de korrels, dus misschien laten we het ook wel zo.

Zo dat is al een heel verhaal :oops: maar dan zijn jullie ook weer op de hoogte ;-)

xx Flo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door castratenkoor »

Klinkt allemaal heel positief met jullie nieuwe huisgenootje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Flo_o »

Yeey ze heeft éindelijk aan de krabton gekrabt! :D Echt super fijn want dat ding was mega duur :roll: Ik maakte me al zorgen dat haar nageltjes te lang werden, want ze bleef de laatste tijd overal in hangen (kussentjes, hordeur, matjes, etc.) :???:

Ze heeft vandaag ook veel gespeeld! Met dit weer nog wel ;-) Heb ontdekt dat ze dol is op touwtjes! Die trekt ze stuk voor stuk uit die hengeltjes, haha :lol: Toch maar 'n rol touw kopen binnenkort! Heb weer leuke foto's gemaakt, zal ze morgen online zetten als ik tijd heb.

Wat wel raar was.. ze lag op haar kussentje, ik kwam haar aaien en ze spinde heel erg hard! En ik knuffelde haar kopje met mijn wang zeg maar, en aaide haar over haar rug en zij, en liet mijn hand zo ff op haar zij liggen en zat zo ff stil bij d'r... en ineens een klauw in m'n haar :shock: Niet hard ofzo en bleef gelukkig niet hangen ofzo (phew) maar ik was wel ff geschrokken! Geen idee waarom ze dat deed, ze spinde gewoon toen ik haar aaide en ik deed verder niks anders dan daarvoor.. waarom dan ineens die klauw? Naja.. :-( Vind 't wel moeilijk om met d'r te knuffelen, meestal vind ze het prima als ik naar haar toe kom (ze komt sowieso nooit naar ons toe, behalve voor eten ;-)) en als ze niet wil dan loopt ze weg en laat ik haar ook gewoon maar gaan. Ik weet wel dat ze geen kroel-/knuffelkat is maar zo ineens die klauw vond ik toch wel vaag.. Is dat dan spelen of agressie?

Vandaag trouwens weer het luikje op de kattenbak gezet.. ze zat er net 10 min. recht voor naar te staren.. hopelijk durft ze het weer aan! Ik geef haar zo nog even wat te eten en als ze vannacht niet geweest is haal ik het er wel weer af, is anders ook niet fijn voor d'r. Of moet ik haar langer de tijd gunnen? Volgens mij houdt ze het dan gewoon op zolang ze kan, ze heeft (gelukkig!) nog nooit ergens anders geplast/gepoept.

Tralala ik ben zo blij met m'n meissie :iluvu: Elke keer als ik van huis ga heb ik het gevoel dat ik m'n kindje alleen achterlaat, ocharm ;-)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Lynn is er! Nog niet op de kattenbak geweest

Bericht door Ilone »

Misschien houd ze er niet van als je je hand op haar legt?
Pluisje bijvoorbeeld vind het heerlijk om bij haar kopje gekriebeld te worden, maar owee als ik bij haar onderrug en flanken kom. Laat staan haar buik! ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie