t gaat er niet om waar het vandaan komt, het gaat denk ik om wat erin zit. er zijn ook premiumvoeders met hoog graangehalte en inferieur vleesmeel.
en in dure dieetvoeders kan ook bagger zitten en dan bedoel ik rare samenstelling en ook veel zetmeel en koolhydraten!
en er is droog en nat. en rauw en gekookt.
de bekende merken zijn zo bekend zijn geworden door de vele reclame die ze maken, die wij dus zelf moeten betalen via de prijs van het voer!
ik ben soms zo vervelend om de analyse en ingrediënten van een juichend aanbevolen voer op het Forum te zetten want voor het grootste deel gaat het daarom, is het geschikt qua samenstelling..
en dan heb je nog prijs/verkrijgbaarheid, prijs/kwaliteit en het is handig als de katzels het ook nog lusten.
en bij de katzels heb je dieetgasten (blaasgruis, nierfalen, diabeetjes, levertiepjes) en niks-aan-de-handtijgers, jonkies en senioren en overwichtjes en allergiemiepjes en zwanger/zoog-/hersteldieren en dan ben ik er vast nog een paar vergeten.
het is handig om daar een beetje rekening mee te houden want voeding kan in de gezondheid of het herstel van een dier of juist het ziek worden erg veel verschil uitmaken.
je hebt net zo veel specifieke behoeftes aan de katzelkant als soorten aan de voederkant.
en af+toe dwarrelt er dan zo'n vraag naar beneden: wat is het beste voer?