Angstige kitten

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Angstige kitten

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, ik snap het ook niet....
Ik had het al eens gevraagd en zou het wel graag weten...

Je kan ook antwoorden dat het om persoonlijke redenen niet mogelijk is, maar nu rep je er met geen woord over en is het precies of je er zelfs niet over nagedacht hebt. Dat voelt bij ons erg spijtig. Precies alsof je een mooie kans gemist hebt... Maar we hebben het wel degelijk gezegd.
Dus is er een reden waarom een vriendje niet kon, of had je er gewoon geen zin in?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Aziraphale
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Aziraphale »

Ik vind het berichtje ook erg bijzonder; 'ik blij en raffie straks ook'. Ik zou me echt vreselijk voelen, moest ik mijn ziek-van-verdriet, ongelukkige kitten terug brengen.
Toen Bella zo angstig was in het begin voelde ik me soms wanhopig en zó rot. Maar gelukkig is daar nu niks meer van angst bij te bespeuren dankzij haar kittenvriendje Bo!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Adriana

Bericht door Adriana »

peter dirkx schreef:ik ben er uit
raffael gaat terug naar het gastgezin. voor mij is dit niet leuk en voor raffael al helemaal niet
en ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als er iets mis zou gaan

dus ik blij en raffael straks ook

bedankt voor de tips maar helaas heeft niks mogen werken
;-) ben wel blij met deze beslissing, raffi krijgt een nieuwe kans en jij kunt weer rustig slapen.
misschien is een wat oudere solo-kat uit een asiel (en de mw's kennen die dieren) een veel betere match voor je! hoop dat je het nog een keertje wilt proberen en dat het dan beter uitpakt..
Stef_S
Kitten

Bericht door Stef_S »

Dit is wel een lastige situatie ja.. aan de ene kant kan ik deze oplossing begrijpen en aan de andere kant denk ik ook dat er nog andere oplossingen waren. Hoe dan ook, ik hoop dat het inderdaad niet de eerste en laatste keer is om een kitten in huis te nemen... het kan ook echt een superervaring zijn!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik vind het een goeie beslissing en denk dat Peter helemaal gelijk heeft: hij blij en Raffi blij :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
peter dirkx
Kitten

Bericht door peter dirkx »

pearlsofpassion schreef:Ja, ik snap het ook niet....
Ik had het al eens gevraagd en zou het wel graag weten...

Je kan ook antwoorden dat het om persoonlijke redenen niet mogelijk is, maar nu rep je er met geen woord over en is het precies of je er zelfs niet over nagedacht hebt. Dat voelt bij ons erg spijtig. Precies alsof je een mooie kans gemist hebt... Maar we hebben het wel degelijk gezegd.
Dus is er een reden waarom een vriendje niet kon, of had je er gewoon geen zin in?
ik heb raffael gepakt omdat er gelijk een klik was, maar hij is dinsdag weer terug gegaan naar het gastgezin, eenmaal daar aangekomen ging alles weer goed. dus aan mij kan het niet liggen maar puur omdat hij zijn andere kattenvriendjes miste. er is nu besloten om raffael niet meer alleen weg te doen maar samen met zijn broertje. en ik heb ook geen 2e kat gepakt omdat ik bang was dat er geen verandering zou zijn in de omgang met raffael.
ik ben het trouwens niet met jou redenering eensof ik voor twee katten kan zorgen. jij weet niks van mijn thuissituatie dus je had ook kunnen zeggen: of durf je geen twee katten aan? ik heb altijd honden gehad maar vorig jaar heb ik mijn parson jack russel moeten laten inslapen ivm een hersen tumor(8jaar) en omdat ik nu overdag werk heb ik besloten dat een kat wel zou passen in mijn leefpatroon. dit is trouwens ook mijn eerste kat zoals iedereen een eerste kat heeft gekregen, want niemand wordt met katten geboren. bedankt voor je reactie(cynisch bedoeld)
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar

Bericht door Dafpoetser »

leuk, zo'n cynische reactie.

Weet dat Valerie (pearlsofpassion) altijd reageert met de beste bedoelingen, zonder iemand te willen kwetsen.
Dat haar advies jou niet aanstaat dat is jouw zaak.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Waarom reageer je nu zo?
Wat heb ik verkeerd gezegd?
Ik ga ervanuit dat er een reden was waarom je niet voor 2 katten ging en hem liever terugbracht ipv hem een vriendje te geven, maar je antwoorden er niet op... Daarom vroeg ik er gewoon nog eens achter...
Ik gooi toch nergens een verwijt of zo? Ik vraag gewoon naar de reden.
En ik zeg er zelfs nog bij dat als het iets persoonlijk is, je het niet hoeft te vertellen! Zeker niet! We zijn gewoon een beetje nieuwsgierig. Sorry daarvoor hoor!
En inderdaad we weten je thuissituatie niet, en dat hoeft ook niet, tenzij je het zelf kwijt wil... Gewoon zeggen dat je het niet wil vertellen is ook al goed, maar als je het doodzwijgt blijven wij met het gevoel zitten dat je een kans mist... Als je er wel goed over nagedacht hebt en gewust deze beslissing genomen hebt dat 2 katten geen optie is, is dat toch goed? Dan hoeven wij er ons ook niet meer ongemakkelijk bij te voelen.

Ik vind het heel erg spijtig dat je dit verwijtend interpreteerd, zo wat het helemaal niet bedoeld!

Ps: misschien geloof je me niet, maar 2 kittens is een stuk gemakkelijker dan 1 kitten alleen, en dat heb je zelf ondervonden maar misschien niet zo herkent...
Als je je onzeker voelt over een eerste kat kan je beter een volwassen kat nemen. Die hoef je niet zo op te voeden en er zijn er vele die meer naar mensen gericht zijn en niet zo graag een soortgenoot hebben. Dat zou misschien wel een goede match zijn!
Het zijn ook super lieve katten bij (vaak hele mooie lapjespoezen), je kan er speelse vinden...

En we hebben ook allemaal moeten leren hoe voor katten te zorgen, daar heb je gelijk in. Maar ik snap je punt dan niet zo goed...

(Ik hoop dat ik het nu oprecht en voorzichtig heb laten overkomen... Als je ergens een verwijt terugvind, lees het dan eens alsof ik voorzichtig en stilletjes praat... Zo is het namelijk bedoelt en het is altijd lastig als iemand dat zo niet ervaart... )
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie