Veel gedumpte kittens in de lente
Re: Veel gedumpte kittens in de lente
Ik vind het ook best erg dat er vanuit de gemeente ook geen zwerfkattenbeleid is.
Zwerfkatten castreren zou al veel schelen.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
- Zotvanpoezen
- Tijger
De gemeente stelt alleen gratis vangkooien ter beschikking. Het vangen en naar een asiel brengen of weer uitzetten moeten de mensen zelf doen (en betalen)Synemios schreef: 06 sep 2020 21:02 Ik vind het ook best erg dat er vanuit de gemeente ook geen zwerfkattenbeleid is.

viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Helaas blijft dit topic nog altijd actueel, zelfs in België waar nu de verplichting geldt om kittens te steriliseren/castreren
Toen ik hoorde dat ze dit wilden invoeren dacht ik al 'dat zullen enkel verantwoordelijke eigenaren doen en laat dat nu net niet de mensen zijn die kittens en katten dumpen' en te zien aan de aantallen katten die bij asielen worden binnengebracht lijkt dit helaas ook nog te kloppen. Vreemd genoeg zie je ook nog steeds de briefjes bij de buurtsuper van kittens te koop, lijkt me stug dat die mensen een ontheffing hebben ...
Veel van de gedumpte dieren komen in asielen terecht maar dat in nog steeds geen garantie op een goed einde, mankeren ze iets dan wordt al snel voor een spuitje gekozen en ook als ze te lang blijven zitten. Gelukkig zijn er ook No Kill organisaties en asielen, maar elk jaar weer worden ook die overspoeld met gedumpte kittens
Toen ik hoorde dat ze dit wilden invoeren dacht ik al 'dat zullen enkel verantwoordelijke eigenaren doen en laat dat nu net niet de mensen zijn die kittens en katten dumpen' en te zien aan de aantallen katten die bij asielen worden binnengebracht lijkt dit helaas ook nog te kloppen. Vreemd genoeg zie je ook nog steeds de briefjes bij de buurtsuper van kittens te koop, lijkt me stug dat die mensen een ontheffing hebben ...
Veel van de gedumpte dieren komen in asielen terecht maar dat in nog steeds geen garantie op een goed einde, mankeren ze iets dan wordt al snel voor een spuitje gekozen en ook als ze te lang blijven zitten. Gelukkig zijn er ook No Kill organisaties en asielen, maar elk jaar weer worden ook die overspoeld met gedumpte kittens
... Denk dat ik zelf last heb van de zoomies ...
Wat mij betreft harde maatregelen voor mensen die katten/dieren dumpen. Ik weet wel een paar maatregelen, maar die zal ik hier niet noemen. 
Fijn dat er mensen zijn die zich om gedumpte katten bekommeren!
Fijn dat er mensen zijn die zich om gedumpte katten bekommeren!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
- crazycatladyP
- Panter
Soms hebben mensen het zo uit de hand laten lopen dat ze zoveel katten hebben inmiddels en niet meer het geld om ze laten steriliseren/castreren.
Veel mensen weten dan ook niet waar ze kunnen/moeten aankloppen voor hulp, bij het asiel moeten ze vaak ook betalen bij afstand.
Er zijn wel stichtingen waar deze mensen terecht kunnen, onder andere de stichting waar ik vrijwiliigerswerk voor doe, maar niet iedereen weet dit helaas...
Onze stichting heeft ook de lobby gevoerd voor de chipplicht in Nederland en dat is al een hele stap in de goede richting, denk ik, maar er zullen altijd wel schrijnende gevallen blijven...
Veel mensen weten dan ook niet waar ze kunnen/moeten aankloppen voor hulp, bij het asiel moeten ze vaak ook betalen bij afstand.
Er zijn wel stichtingen waar deze mensen terecht kunnen, onder andere de stichting waar ik vrijwiliigerswerk voor doe, maar niet iedereen weet dit helaas...
Onze stichting heeft ook de lobby gevoerd voor de chipplicht in Nederland en dat is al een hele stap in de goede richting, denk ik, maar er zullen altijd wel schrijnende gevallen blijven...
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Is er bezwaar tegen om die stichting hier te noemen?
The catter the better!
- crazycatladyP
- Panter
Ik weet niet of het is toegestaan?
Maar er zijn vast meer stichtingen die aan TNR (trap neuter return) doen en waar je eenverzoek kan indienen als het om een grote groep katten gaat.
Als je zoekt op TNR en jouw regio, kom je ze vast wel tegen.
Maar er zijn vast meer stichtingen die aan TNR (trap neuter return) doen en waar je eenverzoek kan indienen als het om een grote groep katten gaat.
Als je zoekt op TNR en jouw regio, kom je ze vast wel tegen.
Of je overlegt even met de admin? Zo gaat het sneller misschien.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom je dat soort Stichtingen niet zou mogen noemen. Het gaat wel over het welzijn van dieren, toch?
Ik zou eigenlijk niet weten waarom je dat soort Stichtingen niet zou mogen noemen. Het gaat wel over het welzijn van dieren, toch?
The catter the better!
Ik zou het gewoon noemen het is voor een goed doel en niet voor eigen gewin.
En als het niet mag dan haalt Roland het wel weg.
En als het niet mag dan haalt Roland het wel weg.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
- crazycatladyP
- Panter
Super, ik ben voor het plaatsen van dit soort links/sites. Het gaat om het welzijn van onze dieren, maar dat zei ik al.
Boeiende site trouwens!
Boeiende site trouwens!
The catter the better!