Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Ilone »

Jeetje wat een verschil :shock:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Jarnoootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:52
Locatie: Hengelo

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Jarnoootje »

inderdaad een belachelijk verschil, nu is het haast een 'koopje' om je kat weer inorde te krijgen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Adriana »

mariekemodderman schreef:Ook bedankt voor de dierenarts tip in velp. Ik heb ze vandaag gebeld. het kost daar maar 100 euro! ipv 350 bij mijn dierenarts! morgen meteen een afspraak en het wordt meteen weggehaald...
geweldig advies (van Cari) en wat zul je opgelucht zijn!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Cari »

Ben je vandaag geweest, Marieke? Hoe is 't gegaan?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
mariekemodderman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2010 23:37

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door mariekemodderman »

He ja ik ben vandaag geweest. De tumor is netjes weggehaald en de arts vindt het niet nodig om de tumor op te sturen om uit te zoeken wat het precies is. Ik heb de tumor op sterk water meegekregen om het eventueel later nog op te sturen, als ik dat alsnog zou willen (stel de tumor komt terug)

Dus ik ga voortaan naar deze dierenarts hij was erg vriendelijk en eerlijk. Ik voel me hier echt veel beter bij. Mijn andere poes heeft nierfalen al een tijdje, en de dierenarts heeft mij ook nog veel voordeligere medicijnen voor haar meegegeven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Adriana »

was het dan wel een tumor of een talgbult? wel erg netjes om het mee te geven, voor het geval dat alsnog..
wat een goeie berichten en fijn dat je nu een echte dierenarts hebt gevonden, dat zijn berichtjes waar ik heel blij van kan worden. en jij ongetwijfeld nog veel blijer want dit is een hele zorg minder. :-P
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Cari »

Ben blij dat 'het bultje' is weggehaald en nu op je nachtkastje mag staan ;-) . En jij hebt vanaf nu een fijne dierenarts :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
mariekemodderman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2010 23:37

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door mariekemodderman »

Nee dat het een tumor is was, is zeker, maar nogsteeds 'waarschijnlijk' goedaardig.

Iedereen ontzettend bedankt voor alle hulp en informatie!
mariekemodderman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2010 23:37

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door mariekemodderman »

Ik had trouwens de tip van de dierenarts om Thorstein een babyrompertje om te doen omdat de wond niet kan worden verbonden op de schouder, om openkrabben vd wond te voorkomen. Ik had alleen een geel ' I love New York' rompertje in de buurt, dus nu loopt hij hier in rond haha zo schattig...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Ilone »

Hahaha dat lijkt me erg komisch :-P
Bij een vroegere kat van mij was eer ook eens een gezwel weggehaald, tussen de schouderbladen. Omdat de huid naar elkaar toegetrokken was, sprong dit door het lopen weer open. Wij hebben toen een paar tennissokken verknipt en aangetrokken :P Dat zag er ook zo "leuk" uit haha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Nyncke »

Goed idee, Mambo heeft ook een heel hardnekkige wond tussen zijn schouderbladen gehad.
Je kunt wat aloe gel ( of spray, dan hoef je er niet aan te komen ) erop smeren dan geneest het erg mooi.
mariekemodderman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2010 23:37

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door mariekemodderman »

ok, goede tip ga ik doen, hoe sneller het over is hoe beter! Volgensmij vindt hij kleding dragen best leuk, hij doet geen enkele poging het uit te krijgen, en hij loopt er heel trots in rond haha
Noushka
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2012 09:21

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Noushka »

Hallo iedereen,

Ik las net de topic over het gezwel weghalen bij de kat.. Ik weet het topic is al van 2010, maar ik wou toch even kijken of iemand mij hier nog kon helpen?

Ik ben net met mijn kat " Misspoes" naar de da geweest, ze heeft een knobbeltje onder haar rechter oksel bij haar voorpootje. Deze da is echt heel goed en aardig, maar uit ervaring echt heel erg duur. Hij zou voor mij nog een offerte maken voor de kosten, maar ik zou graag toch als back-up het telefoonnummer hebben van die dierenarts in Velp. Ik vind ook echt dat een verschil in prijs van 100 of 350.. :shock: echt ongeloofelijk is. En ja ik weet al dat mijn dierenarts altijd duur is, dus ja...

Even voor de duidelijkheid, ik twijfel er niet eens aan om het gezwel weg te halen! Maar mijn financiele situatie vind het alleen even niet zo leuk...

Alvast heel erg bedankt voor degene die nog reageert!

Groetjes noushka
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en kijk ook even bij de oncologen van http://www.kankerbijdieren.nl

ik weet niet heel erg veel van tumoren, heb wel ervaring met de ontdekking/verwijdering van een mastceltumor bij MoMo, maar wat ik wèl weet is dat je via een biopt erachter moet komen wat het is en bij kwaadaardig moet ruim worden weggesneden.
als je dat niet weet of doet als da dan loop je vette kans dat het terugkomt en uitzaait. en dan is het hoogstwaarsch einde oefening, dus krabbel nog even achter je oor wat kosten betreft..

p.s.
Noushka schreef: Ik las net de topic over het gezwel weghalen bij de kat.. Ik weet het topic is al van 2010, maar ik wou toch even kijken of iemand mij hier nog kon helpen?

Alvast heel erg bedankt voor degene die nog reageert!
.. stuur zelf even een pb naar Cari.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Noushka
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2012 09:21

Re: Goedaardig gezwel weg laten halen of niet?

Bericht door Noushka »

Hey,

Dank je wel voor je bericht, wat je zecht is helemaal waar natuurlijk, maar het is een gezwel in de melklier en dat betekend voor een 9 jaar oude, nog maar pas gesteraliseerde kat dat de kans op een kwaadaardige tumor heeel erg groot is, en dat geloof ik gelijk. De enige reden dat ik geen biopt laat nemen omdat mijn da uitgelegd hebt dat ze daar waarschijnlijk nog niet alles mee kunnen zien en de kans is zo groot dat het slecht is dat het " goedkoper " is, omdat ik dan de kosten van het biopt dan niet extra heb.

Ik zal cari even een pb sturen! dank je wel!!

xxx
Plaats reactie