Hier had Cuzco reactie van als hij een brok at, en dan had hij wonden 2-3 dagen later. Als je hem dan terug op het voer zet dat hij ervoor kreeg, dan duurt het wel 2 weken eer die wonden genezen zijn, maar er komen er geen meer bij, en dat is hetgene waar je naar moet kijken.
Als je echt serieuze allergie hebt moet je wel op hypoallergeen gaan voor een paar maanden (om te herstellen) en kan je daarna iets anders proberen want dan zal hij eerst op elk normaal voer reageren. Wij waren er echter op tijd bij zodat gewoon op het vorige voer (waar hij toen niet op reageerde dus) zetten voldoende was als herstelperiode.
Ik heb vandaag het nieuwe voer toegekregen, en dus zullen we eens zien wat dat geeft. Vanaf ik een wondje zie, gaat hij onmiddelijk terug op het vorige en zal het iets anders worden om te proberen.
Hij heeft echter nooit zo'n enorme wonden gehad. De allereerste keer een plek in zijn nek (maar toen had hij het voer weken gehad voor we doorhadden dat het daar aan lag), en later nog een plekje op zijn hoofd maar voor de rest enkel wat korstjes, en vooral: hij had er geen jeuk aan!! Anders zou ik het er ook veel lastiger mee hebben om het nog te proberen een goed voer voor hem te vinden. Maar hij heeft er eigenlijk niet zoveel last van als hij korstjes heeft. Die wonde in zijn nek was omdat het onder zijn halsbandje zat en dat irriteerde natuurlijk wel. Nu draagt hij geen halsbandje meer...
Hij kan wel perfect tegen alles vers en overlaatst is hij er toch in geslaagd een paar brokken van dat ander voer (wat de andere katten eten) mee te grabbelen, maar ik heb geen wondjes gezien... Ik vraag me nu af of hij er van zou genezen zijn, maar ik ga het toch maar niet proberen... Gewoon een ander voer proberen en dan allemaal daarop. Ze vinden het toch al heel lekker, dat is al iets

Dus: Cuzco heeft het een stuk minder erg dan Rambo, en als hij al niet tegen kip kan, dan vrees ik dat ik geen snoepjes kan bedenken... Hopelijk vind je een hypoallergeen voer dat hij lekker vind (zodat je het ook als snoepje kan geven). Porta 21 zegt dat hun grainfree versie goed is tegen allergie, maar er zit wel gevogelte in... Dacht: zeg het maar even, je ziet maar wat je ervan denkt

Dit was Cuzco zijn plekje op zijn hoofd, dus dat stelt echt wel niets voor vergeleken bij Rambo zijn probleem. Ik snap helemaal dat je met hem niet veel meer uitprobeert...