Eerste avond met nieuwe katten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Tember »

Misschien willen ze gewoon lekker kletsen. Dat doet mijn Erwin ook heel vaak. Zit ie op m'n schoot te miauwen of loopt ie miauwend in het rond en als ik hem aai gaat ie spinnen. Sommige katjes zijn kletsers en sommige niet.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Adriana »

zaten ze bij De Reddingsboei in één hok?
t kan zijn dat ze naar elkaar miauwen om contact en misschien geruststelling.
dit is voor hen ook nog beetje onzeker en missch zoeken ze steun bij elkaar.

jìj hebt al een geweldige band met hen maar voor deze kanjers is alles nog nieuw en jij bent een groot onbekend beest dat ook nog vreemd ruikt en ze moeten nog maar afwachten hoe leuk ze het gaan hebben.
ze zijn al op zijn minst één keer afgestaan en katten hebben een goed geheugen.

ze hebben, is mijn ervaring, ook gevoel voor klank en als je beetje hoog en snerpend 'au' roept, onmiddellijk als er weer eens eentje zijn nagels in je hand slaat, dan hebben ze hier wel door dat er iets niet lekker loopt. maar dat kost ook de nodige tijd en Enzo begint het, we zijn nu een jaar bezig, een beetje af te leren. het woord 'zachtjes' kent hij en 'goed zo' ook.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nkusters
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 nov 2009 23:05
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door nkusters »

Ze zaten in de Reddingsboei samen met +/- 15 katten in een grote woonkamer met banken en krabpalen.

:) Ik kan me nouwelijks voorstellen hoe ze zich moeten voelen en doe mijn best om het ze zo veel mogelijk naar de zin te maken.

Nu vinden ze me weer raar, zit namelijk al de hele ochtend te werken (anders wordt mijn baas boos), dus weinig aandacht ten opzichte van gisteren middag. Tussen de middag maar even 5 minuten bij ze gaan liggen boven, toen was het weer goed. Shaggy beet zelfs in mijn haar? Dat was wel weer een aparte ervaring :) Ik laat ze in ieder geval elke keer weer mijn neus aanraken (was echt een goeie tip!) en dan is het al heel snel weer goed (ik verander natuurlijk te vaak van geur met al dat douchen en handen wassen).

Morgen avond maar even kijken of ik wat korte video op Youtube kan zetten, mijn foto camera is niet echt geweldig bij kunst licht (een van de eerste digitaaltjes met een CCD chip), dus daar lukken er niet heel veel van.

Groet,

Nick.
Shaggy en Bikkel, twee zwart/witte europesche korthaar katten van 1,5 jaar, per 07-12-2009 geadopteerd uit Dierenasiel "De Reddingsboei".
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Tazke »

Wat leuk om te volgen hoe je het allemaal ervaart. Ik heb ook pas sinds kort 2 poezen en alles is in het begin even wennen. Mijn handen hebben er vreselijk uit gezien, helemaal vol met krassen. Ik moest iedereen uitleggen dat ik net een nieuwe kitten had, hahaha. Wat een gezicht.

Maar inmiddels is dat over. Ik ben bewust iedere keer als ze me "krabte of beet" "au" gaan zeggen en "Nee, dat doet zeer". "Zachtjes" werkt inderdaad ook erg goed. Nu gebeurt het nog wel eens dat ze tijdens het spelen een keer krabben of bijten, maar dat voel je dan een stuk minder.

Als ze miauwen zou ik gewoon terug kletsen. Dat vinden mijn meiden in ieder geval heerlijk. Dan komen ze meteen even kijken en een aai halen. Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jullie!

Geniet er lekker van!
Mickey en Juultje, our greatest love!
Gebruikersavatar
nkusters
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 nov 2009 23:05
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door nkusters »

Leuk om al jullie reacties te lezen, dat motiveerd weer om nog meer te schrijven over de avonturen de eerste dagen.

Het krabben gaat inderdaad al beter en het miauwen vind ik erg leuk, ze mauwen naar elkaar en naar mij (gelukkig niet alleen als ze wat willen eten).

De achtervolgingen hier zijn dol komisch, de een in volle vaart slippend over de gladde, open trap naar boven, dan hoor ik heel hard iets dat klikt als een zielig 'auw, auw' van boven komen en dan gaat de ander d'r vol achter aan :) De eerste keer schrik je, maar ze zijn gewoon aan het spelen, echt heerlijk.

Zoals gezegd ga ik vanavond eens proberen om wat video te capturen en naar youtube te uploaden, dus hopelijk binnen 24 uur een leuk filmpje.

Filmpje komt vanavond na het werk in ieder geval :)

Was wel even geschrokken vanmorgen; een van de katten heeft overgegeven denk ik in de keuken, ik vond vanmorgen vocht dat van binnen wit was, beetje schuim achtig met daaromheen helder. Ook doet een van de twee af en toe soort van hoesten/kuchen, zou dat iets van een haarbal o.i.d. kunnen zijn?

Groet,

Nick.
Shaggy en Bikkel, twee zwart/witte europesche korthaar katten van 1,5 jaar, per 07-12-2009 geadopteerd uit Dierenasiel "De Reddingsboei".
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Cari »

Dat is opgegeven slijm. Kan van een haarbal zijn. Hou 't even in de gaten. Als hij blijft hoesten, aan de bel trekken. Je weet dat je van het asiel "medische garantie" hebt voor waarschijnlijk 2 weken?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Adriana »

overgeven komt af en toe voor, voorlopig niet schrikken.

t kan van alles zijn:
haarbal, maar zonder haarbal is het geen haarbal, tenzij de overgever slecht eet en beetje zielig is, dan raakt ie zijn haarbal niet kwijt en zul je in de slag moeten met anti haarbalpasta of lekker huis/tuin/keuken-gras,
t veel eten ineens, maar als er alleen slijm komt dan is het eerder geen eten dan te veel,
stress en misschien ook wel angst van help.... t zal toch weer niet....

maak een aantekening over wie/wat/wanneer/hoe, dat kan nog wel eens handig zijn en aai 'm over zijn bolletje - doe je toch wel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nkusters
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 nov 2009 23:05
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door nkusters »

Bedankt voor de geruststelling; het is best moeilijk om ze in de gaten te houden, katten zijn erg sneaky en omdat ze een kattenbak hebben ben je er ook niet bij als ze er op gaan, dus dat is moeilijk te checken.

Ik weet ook niet zeker of het hoesten is, het zou ook niesen kunnen zijn, maar omdat ik een van hun op dag 2 al een keer heb horen niesen (klinkt heel anders) denk ik niet dat dat het is.

Het is gisteren begonnen en hij deed het net nog eens toen hij op schoot zat. Hij vindt het zelf niet fijn, want meestal loopt ie weg zodra het voor valt. Ik houd het in ieder geval in de gaten.

Groet,

Nick.
Shaggy en Bikkel, twee zwart/witte europesche korthaar katten van 1,5 jaar, per 07-12-2009 geadopteerd uit Dierenasiel "De Reddingsboei".
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Tember »

Als ze meer beginnen te niesen en een snotterig neusje krijgen zou ik toch even voor de zekerheid naar dierenarts gaan. Een vochtig neusje is prima, maar zodra je snot ziet (wat dikker en geliger van kleur) zou ik aan de bel trekken. Dat kan komen door de stress van de verhuizing, dat had Dennis ook.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Cari »

Nick, neem wel contact op met de Reddingsboei voor je naar een dierenarts gaat, want waarschijnlijk zullen ze alleen bij hun eigen dierenarts de kosten vergoeden.
Het verschil tussen niezen en hoesten is overigens niet te missen - het klinkt net als bij mensen ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
nkusters
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 nov 2009 23:05
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door nkusters »

Ja, dat weet ik, maar ik ken dus mensen die, als ze niezen niet kunt horen of dat nou niezen of hoesten was, vandaar dat ik altijd een slag om de arm houd :)

Ze zijn niet meer gestressed voor zover ik kan weten, ze spelen lekker met elkaar en maken een erg ontspannen indruk (vooral als ze met z'n 2e door elkaar liggen te luieren), dus daar maak ik me niet zo druk over.

Qua dieren arts denk ik dat ik hier in de buurt met ze ga, de reis naar Geleen en terug in een transport box vinden ze zeer onprettig, dus dat doe ik ze liever niet aan, het geld boeit me niet.

Als er meer nieuws is laat ik het weten.

Groet,

Nick, Shaggy en Bikkel.
Shaggy en Bikkel, twee zwart/witte europesche korthaar katten van 1,5 jaar, per 07-12-2009 geadopteerd uit Dierenasiel "De Reddingsboei".
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door loek »

Hoi Nick
De da heeft weleens tegen mij gezegd (toen poes ook een paar keer overgegeven had): als het doorzichtig is, slijmachtig......iniedergeval geen eten....dan is het vaak een haarbal die dwars zit. Als het eten is...dan is het ong. net als bij mensen volgens mij, of toch beetje ziekjes of net iets verkeerds gegeten of net iets te veel of te snel gegeten)

Verder weet ik van mijn kat vroeger bij ouders thuis dat hij een soort 'nies' geluid maakte als hij een haarbal kwijt moest. Vaak ging dan dat koppie ook laag bij de grond en dan liep hij al 'niezend' rond, met dat koppie laag (dus neus en ogen wel naar voren gericht, maar met de nek en kop naar de grond) Uiteindelijk produceerde hij dan vaak een enorme haarbal (soms 'gewoon' kotsen) Je moest hem dan ook echt even alleen laten. Was er even druk mee zeg maar.

Misschien is dat het toch? Zou dan dus zeggen: haarbal (?)

Fijn dat ze zo op hun plek zijn en jij er zo van geniet!!! (en zij ook zo te horen) leuk!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
nkusters
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 nov 2009 23:05
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door nkusters »

Ik ben geen Spielberg, maar hier is een kort filmpje van het dynamische duo :)

[youtube][/youtube]
Shaggy en Bikkel, twee zwart/witte europesche korthaar katten van 1,5 jaar, per 07-12-2009 geadopteerd uit Dierenasiel "De Reddingsboei".
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Cari »

Leuk hoor, ze voelen zich helemaal thuis!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eerste avond met nieuwe katten

Bericht door Adriana »

nkusters schreef:t dynamische duo :)
hoe gaat het eigenlijk met jou en je dynamische duo? :pdtduel:

meubels gesloopt? :pdtdrv: uit je slaap gehaald? :pdtkuku: voor je voeten gelopen? :pdtura:

:eeh: kortom, nieuwsgierig....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie