Is mijn kat krols?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten krols

Bericht door pearlsofpassion »

Ach, ze beginnen maar om 5 uur in de morgend hoor... Je moet gewoon zien dat je op tijd in bed kruipt, en dan lukt dat wel...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten krols

Bericht door castratenkoor »

Dat zou voor de poes dus betekenen dat ze 1,5 jaar lang af en aan krols gaat zijn. Dat is slopend voor een poes. En aan de poezenpil is ook een afrader, want dat geeft verhoogde kans op kanker.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Kitten krols

Bericht door katgevonden »

Mag ik vragen zonder iets ermee te willen zeggen, waarom je een nestje wilt fokken?
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
carmendorlandt
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2011 11:33

Re: Kitten krols

Bericht door carmendorlandt »

natuurlijk mag je dat vragen.
waarschijnlijk om al die zelfde redenen dat ieder ander een nestje neemt (met de ongelukjes als uitzondering natuurlijk)
die vriendin(misschien beter kennis te noemen) mag wel erkent fokken met haar kater en het is maar de bedoeling om 1 nestje te nemen. 1 kitten hou ik zelf en de rest gaat naar familie.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten krols

Bericht door Anne »

ieder ander??
Ik voel me beledigt!!
Je werkt mee aan het kattenoverschot, en daar assiocieer je ieder ander mee?
Laat haar zo gauw mogelijk helpen. Krols zijn is niet leuk voor een poesje. Ze wil gedekt worden maar het lukt telkens niet, hoe zou jij je voelen?
Adopteer een pleegnestje uit het asiel.
Stuur je familieleden die een kitten willen door naar het asiel , vooral in de zomertijd,zitten ze vol met kittens. Omdat mensen zo nodig een nestje willen :-x
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 764
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kitten krols

Bericht door Lovecat »

Als je 1 kitten zelf wil houden, heb je kans dat de moeder het kitten afstoot (wat altijd rond de 16 weken gebeurd) en ze daarna helemaal niet goed samengaan.. + je houdt dan 1 kitten alleen die geen aansluiting heeft met een ander kitten. Ik zou even hier wat inlezen over kittens alleen houden (ja er is een andere poes in huis, maar die is de moeder en ouder..), dit zorgt vaak voor problemen.

Ik vind ook dat je je poes het niet aan kan doen haar 2 jaar krols te laten worden, dat is echt geen pretje voor zo'n poes.

De asiels zitten overvol en vele moederpoezen met kittens zoeken een opvangadres; dit lijkt me beter geschikt voor je dan nog meer kittens erbij maken.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten krols

Bericht door MarjanR »

Er zijn altijd uitzonderingen, natuurlijk.
Maar over het algemeen gaan moeder en kitten niet samen.
Dat is de natuur. Op een gegeven moment gaan de kittens (die dan oud genoeg zijn om zelf hun prooi te vangen) er alleen op uit.
Ik heb zelf hier een kitten gehad die echt weg moest omdat het niet meer samen met moeders ging.

Ik zou het risico niet nemen.

Maar zoals ik al zei, uitzonderingen daar gelaten.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
carmendorlandt
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2011 11:33

Re: Kitten krols

Bericht door carmendorlandt »

hoeveel kittens ik hou licht er natuurlijk aan hoe grot het nestje is.(heb al ingelezen).
en aan marjan r: je zegt dat de asielen in de zomer vol zitten met moeders en kitten.
als jij een asiel weet waar ze 100% ras zuivere ragdoll moeder + kittens ter adoptie hebben laat me het dan weten. ben ze namelijk nog niet tegen gekomen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten krols

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, voor een zuivere ragdoll moet je meestal bij een fokker zijn (al zijn er ook die een nieuwe thuis zoeken). Maar dan neem je daar maar 1 kitten, ipv er zelf een hele nest bij te maken zonder dat je weet waar je mee bezig bent. Inlezen alleen is niet voldoende om het echt goed te doen.
Ik heb het al gezegd, je gaat er veel meer geld aan uitgeven dan als je gewoon ergens een kitten haalt.
Bovendien moet je poes dan niet zwanger worden, kan geholpen worden en een lang en onbezorg leven tegemoet gaan. Bovendien kan je dan nu al een kitten bij halen, waardoor ze samen kunnen opgroeien en van elkaar genieten ipv dat het haar kind is, wat problemen kan geven.

Trouwens, jij weet dat je kittens 100% ragdoll zullen zijn, maar officiëel zijn ze dat niet!! Je kan het wel zeggen, maar je kan het niet bewijzen zonder stamboom. Bovendien betaal je bij een raskat ook voor de opvoeding en goede verzorging van de fokker, die weet waar hij mee bezig is en daar tijd in steekt. Je weet dan dat je katje niets makeert (dat vermeden kan worden). Ook testen de fokkers de ouders altijd uitgebreid en wordt gezocht naar een goede partner die niet nauw verwant is. Dat verhoogd te waarde van de kittens ook!
Dat is bij jouw kittens allemaal niet van toepassing!
Weet je trouwens hoever jouw kat en die van je vriendin verwant zijn?

Als je daar allemaal niet mee bezig bent, dan ben je gewoon net zoals alle andere mensen die gewoon pretnestjes krijgen. Want dat is het jouwe ook!

Als je echt om je katten geeft, dan laat je ze gewoon helpen en hun leven onbezorgd zijn!
Anders denk je gewoon enkel aan jezelf!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 764
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kitten krols

Bericht door Lovecat »

hoeveel kittens ik hou licht er natuurlijk aan hoe grot het nestje is.(heb al ingelezen).
en aan marjan r: je zegt dat de asielen in de zomer vol zitten met moeders en kitten.
als jij een asiel weet waar ze 100% ras zuivere ragdoll moeder + kittens ter adoptie hebben laat me het dan weten. ben ze namelijk nog niet tegen gekomen.
ik zal maar even voor marjan r spelen ;-) ; nee ik weet geen asielen met Ragdolls. Je zei dat je een nestje wilde 'zoals ieder ander dat wil :???: ', ik wist niet dat het ook nog raszuivere Ragdolls moesten zijn...
hoeveel kittens ik hou licht er natuurlijk aan hoe grot het nestje is.(heb al ingelezen).
?? Heb je je ingelezen over dat moeders hun kittens afstoten, of wat bedoel je? Ik heb het idee dat dit allemaal niet erg doordacht is, als je je al zo veel ingelezen hebt, hoe kan je dan met de vraag komen of je kitten met 8 maanden krols kan zijn?
Cerna

Re: Kitten krols

Bericht door Cerna »

Carmen (ik neem tenminste aan dat dat je naam is), ik snap uit je verhaal dat je graag een keer een nestje wilt hebben met de Ragdoll (mooie poezen trouwens). Ik kan me daar wel iets bij voorstellen want zo'n groep opgroeiende kittens is natuurlijk hartstikke leuk. Maar is dit een impulsief besluit of heb je inmiddels ook geïnformeerd naar wat je dat gaat kosten? En heb je een ervaren iemand die je daarmee begeleidt?

Ik heb de kosten geplukt van de site van rasvereniging Neocat:

De lijst hieronder kunt u als checklist gebruiken om te zien of u niets vergeten hebt. Tevens hebt u dan een indruk van de kosten die gemoeid zijn met het fokken van een nestje, zodat u niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Een eerste nest zal u ruim 1800 euro kosten als alles goed gaat. Moet er een keizersnede plaatsvinden (prijs varieert van 200 tot 325 euro) of krijgt u ziekte onder uw kittens dan lopen de kosten uiteraard nog veel hoger op.

Als u ook de aanschaf van de poes (€ 500 of meer) er nog bijtelt, dan moet u dus zeker rekenen op meer dan €2500!

Poes inenten voor de dekking 30,00
Poes ontwormen 4,50
Poes testen op leukemie en aids 70,00
Poes testen op HCM (hart) en PKD (nieren) 150,00
Bloedgroepbepaling van de poes 70,00
Fokkerlid worden van een vereniging 25,00
Entree (eenmalig) 5,00
Lidmaatschap rasclub 25,00
Catterynaam aanvragen (eenmalig) 28,00
Kater uitzoeken, overleg met katereigenaar, vervoer(3x) 75,00
Dekgeld kater 300,00
Basis geboortepakket: Homeopaat (Kuur weeënzwakte, melkgift stimulantie, tube Enzyvit) 32,00
Spat Kittencare: (glijmiddel, respirot, slijmzuiger, voedingspipet, speentjes, benebac, nutridrops, kittencolostrum, litterlac etc.) 81,00
Weegschaal 32,00
Dekbewijs 5,00
Controle poes bij dierenarts na bevalling 30,00
Hill's AD 4 blikjes (geconcentreerde voeding) 8,00
Advertentie's Hart voor dieren/Majesteit etc . (Bemiddeling via Neocat is gratis voor leden) 20,00
Advertentie dagbladen of internet 25.00
Uitgaande van een nest van 4 kittens:

Stambomen + eigendomsoverdracht (4 x € 12,50) 50,00
Eerste enting kittens (4 x € 30) 120,00
Tweede enting kittens (4 x € 25) 100,00
Wormmiddel kittens + moederpoes 25,00
Extra voer poes dracht+zogen 135,00
Voer kittens (vanaf 4 weken +/- € 75 per kitten) 300,00
Kattenbakvulling (per kitten € 20) 80,00

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal: 1800,10


Wanneer je zegt dat je raszuivere kittens wilt, dan zul je dus rekening moeten houden met deze kosten.
Misschien toch nog eens iets om over na te denken :edoh: ???
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten krols

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb het nog eens voor je uitgerekend zonder dat je erkent fokker wordt en als je de dekking volledig gratis krijgt, en dan kom je nog boven 1200 euro uit.

Bovendien zie ik geen onvlooiingen (moeder minstens 2 maal, plus kittens) staan, en geen behandeling van de poes tijdens de zwangerschap, dus tel daar nog maar wat bij.
Bovendien kan ze ook meer of minder dan 4 kittens krijgen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kitten krols

Bericht door achtpuntzes »

de booschap van bovenstaande ervaren poezenmensen lijkt me duidelijk:

bezint eer ge begint....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten krols

Bericht door MarjanR »

Huh? Ik kan me niet herinneren dat ik je uberhaupt verwezen heb naar het asiel?
Laat staan dat je daar een ragdoll kunt vinden.
(Thanks Natasja)
Maar goed, maakt niet uit.... ik HAD het kunnen zeggen.
Zoals Anne dat gedaan heeft.

In ieder geval zijn de adviezen die je van Valerie en Annet kreeg waardevol.
Ik zou er maar goed over nadenken
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Miura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 nov 2010 10:54

Miura krols?

Bericht door Miura »

Ik weet helemaal niet waar ik dit moet plaatsen... maar ik denk dat de laatste asiel-leugen begint uit te komen...

Miura begint de laatste tijd erg veel om aandacht te vragen..
Vorige week toen ik haar streelde ging haar kont nog in de lucht en nu gaat ze mooi plat liggen. Ook eet ze wat minder dan normaal..
Volgens (de allom goede vriend) google zijn dit de eerste tekenen van een krolse poes.

Zou het kunnen dat Miura inderdaad krols aan het worden is??
Groetjes van Audrey

Pootje van Miura (°21/05/2009, bij mij vanaf 22/11/2010)
Plaats reactie