Nieren

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

Vind het heel verstandig dat je een andere da ook nog eens even raadpleegt. Heb je een goed bekendstaande achter de hand?
Ook verstandig dat je nog even stopt met benakor en andere middelen, nu nog niet duidelijk is waar die hoge creatinine-waarde vandaan komt.
En ik lees dat Aster er nog niet doodziek uitziet, alleen overgeven is erg vervelend. Ik bedoel je hebt nog wel een klein beetje tijd om morgen een andere da te raadplegen.
Kun je haar wel aan het drinken krijgen/houden want met overgeven verliest ze veel vocht. Drinkt ze nog steeds uit de vijver? Misschien kun je wat vijverwater binnen in een wijde schaal doen, misschien wil ze binnen dat wel drinken.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieren

Bericht door rieneke »

stoppen met de pillen zou ik zeker niet zomaar doen.
lijkt me een slechte zaak de bloeddruk zo aan het schommelen te brengen.
geef ze vandaag nog, en overleg morgen even met je da.

2mg lijkt me geen dosis waar je kat erg suf van gaat worden.
zoals je zag was dat ook de max. dosis die ik daan mocht geven, en suf werd hij er niet van.
wel gaf ik deze dosis in tweeen verdeeld over de dag.
hij kreeg het als eetlustopwekker.
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Wat een goed idee om water uit de vijver naar binnen te halen. Heb ik direct gedaan. Ze dronk er niet van, maar ze is vanmorgen al wat gaan drinken uit de vijver. Had ik dus zelf niet aan gedacht.

Het is misschien inderdaad niet zo goed, om vandaag met de nierpillen te stoppen. Misschien inderdaad vanavond nog ééntje geven en morgen overleggen.

Wat betreft een goed bekendstaande dierenarts: nee, dat weet ik niet. Je hebt er in Almere zoveel. Op zich was ik altijd heel tevreden over de dierenarts waar ik al heel wat jaren kom, dus ik heb mij hier ook nooit mee bezig gehouden. Wij hebben Jazz (ook nierprobleem) drie maanden geleden in laten slapen in het weekend. We kwamen toen helaas bij een onbekende dierenarts terecht. Haar heb ik in gedachten. Ze kwam goed op ons over en vertelde veel over zijn medisch verhaal. Overigens weet ik niet of nu ontevreden ben over de huidige behandeling, maar twee weten er meer dan één. Ik heb er echter een onzeker gevoel bij en daar luister ik eigenlijk naar.

Ik krijg de indruk, weet het nog niet zeker, dat ze pijn heeft achter in haar lijfje. Ze gaat sinds vanmorgen behoedzamer liggen. Nog moeilijk te omschrijven. Ik moet het nog even wat vaker zien. Ze springt overigens goed.

Bedankt weer dames voor het meedenken! Wordt vervolgd........
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

rieneke schreef:stoppen met de pillen zou ik zeker niet zomaar doen.
lijkt me een slechte zaak de bloeddruk zo aan het schommelen te brengen.
geef ze vandaag nog, en overleg morgen even met je da..
-------------------
rieneke, je hebt gelijk, niet zo maar stoppen, vandaag dosis halveren zodat missch ook eventuele bijwerkingen wat minder worden?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieren

Bericht door rieneke »

ik zou gewoon volgens da voorschrift blijven geven.
deze medicatie verlaagt de bloeddruk, en geeft even wat bijverschijnselen.
als het goed is zijn die bijverschijnselen (oa dufheid) zeer tijdelijk, en is de kat er snel overheen.
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Ik geef haar vandaag gewoon nog een pil.

Het gaat toch niet goed met haar. Ze eet niet en drinkt ook bijna niet. Ze voelt en gedraagt zich ook ziek. Blijft alleen maar liggen. Blij als het morgen is. Ik hou haar nu goed in de gaten.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieren

Bericht door Cari »

Ik kan niets anders zeggen dan: Sterkte! We duimen voor haar!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Nieren

Bericht door Ambertje73 »

Even een tip: Hebben jullie wel eens gehoord van Calo-Pet pasta?

Dit is onmisbaar in elk huishouden met katten!
Mocht je kat een keer ziek zijn en niet willen/ kunnen eten of eet zo'n beestje slecht na een zware operatie, dan kun je hem/ haar deze pasta geven.

Er staat n.l.:
Bij anorexie (niet eten) kan de dagelijkse hoeveelheid 2 tot 3 keer verhoogd worden in geval Calo-Pet het ENIGE voedsel is dat opgenomen wordt.
De pasta kan direct in de mond, op het voer of in het drinkwater worden toegediend.

M.a.w.: mocht je kat een dag (of twee) niet willen eten, kun je alleen deze pasta een paar keer per dag geven. Er zit ZOVEEL in: vitamines,mineralen en taurine.
Het verhoogd trouwens de eetlust en de voederopname wordt verhoogd.

Het is fantastisch spul. We hebben een paar keer een kat gehad met de niesziekte. Dan ruiken ze slecht (of helemaal niets!) en dan willen ze ook NIET eten. Met deze pasta kun je de tijd even overbruggen, totdat ze weer zelf gaan eten! Wij zijn echt enthousiast over dit middel.

Misschien is dit iets voor Aster? Jammer genoeg moet je dit bijna altijd bestellen bij je DA en hebben ze het niet op voorraad!

(Calo-Pet pasta van Vétoquinol. Een tube kost iets meer dan 8 euro).

Het nadeel van nierpatiënten is dat ze leven met Ups & Downs. Heel klote, zeer frustrerend & stressvol!
Heel veel sterkte!!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieren

Bericht door Adriana »

Petra412 schreef:Ik geef haar vandaag gewoon nog een pil.

Het gaat toch niet goed met haar. Ze eet niet en drinkt ook bijna niet. Ze voelt en gedraagt zich ook ziek. Blijft alleen maar liggen. Blij als het morgen is. Ik hou haar nu goed in de gaten.
------------
Weet hoe vreselijk zoiets is en leef met je mee. We duimen hier met al onze pootjes.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieren

Bericht door Roos en Minousch »

Roos had Crea 377 en ureum 25.3, dat was na de laatste keer dat ik bloed bij haar heb laten prikken, het was wel wat minder voorheen.
Roos begon snel af te vallen, at nog wel, dronk uiteraard erg veel, ik gaf haar elke dag een halfje fortekor, maar na een vocht infuus, is ze niet echt opgeknapt meer, ze wilde alleen maar slapen, en kroop steeds verder in mij, ze lag op een gegeven moment met haar neus op de verwarming, want ze had het zo koud. ze at nog wel wat, ik had een jaar eerder besloten om haar geen dieetvoer meer te geven, want ze heeft dat eigenlijk nooit erg lekker gevonden. Ik vond dat de kwaliteit belangrijker was.
Ik heb na 2 weken na de laatste bloeduitslag zelf de beslissing genomen om haar te laten inslapen..Ze had misschien bets nog wel een paar weken extra kunnen hebben, maar ze had duidelijk pijn, ik kon haar dat niet aandoen om nog langer met haar te sukkelen.
Het was voor mij een heel moeilijke keuze, en die werd gelukkig wel door iedereen van alle fora waar ik zit gerespecteerd, en dat het moedig was..
maar ik heb zoiets van Liefde is ook kunnen loslaten, je kat kan niet beslissen, en dat moet jij voor de kat doen.

Ik zou niet te lang wachten, Roos lag ook alleen nog maar en deed eigenlijk niets meer..
en als ze al bijna niet meer eet en drinkt zou ik persoonlijk morgen of overmorgen een hele moeilijke afspraak maken om haar te laten inslapen..
Roos is ook net 9 maar geworden en had haar graag nog 10 jaar bij mij gehad, maar helaas.

Sterkte, en maak een wijs besluit en wacht niet te lang, ze voelt zich hondsbroerd
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Na jullie berichten heb ik alleen maar transen. Als het niet anders kan, dan laat ik haar gaan. Maar ze ziet er nog zo mooi en goed uit. Ik snap het gewoon niet. Misschien is er toch iets anders nog ook aan de hand? Ik hoop op morgen. Als deze dierenarts zegt dat er niets meer te doen is, dan laat ik haar inderdaad gaan. Ik wil ook kwaliteit voor haar. Ik vind dit geemmer niets. Als ik dit een maand (of weet ik veel hoelang) moet doen en ik weet dat het goed komt, dan doe ik dat. Maar als het altijd zo blijft, dan kies ik daar ook niet voor.
Hoe vreselijk ik dit ook vind.............

Ik hou jullie op de hoogte! Ik ervaar jullie reacties als steun, hoe moeilijk ook nu.
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Door alle tranen heen, toch nog een vraag. Heb ik wel de goede dosering Primperid? Ik heb gekregen 10 mg en daar moest ik haar tweemaal per dag een kwart van geven. Ze woog 5,5 kg.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieren

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb geen idee eigenlijk, dat is toch tegen de misselijkheid?
heb ze ooit wel gehad, maar ik weet ook niet meer hoeveel ik gaf toen.
Laatst gewijzigd door Roos en Minousch op 22 nov 2009 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Petra412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 nov 2009 07:34

Re: Nieren

Bericht door Petra412 »

Ja, dat is tegen de misselijkheid. Ze reageert er namelijk niet op. Misschien is dit einde verhaal, maar misschien krijgt ze niet de juiste dosering. Waarschijnlijk tegen beter in.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Nieren

Bericht door Roos en Minousch »

ik heb het zakje gevonden met de dosering van Roos, Roos zat rond de 5 kg en zij kreeg ook 10gr en moest 2 x daags een kwartje hebben, dus totaal 1 halve per/dag
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie