Dierenarts veel te duur

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door sandy »

Dat gevoel miste ik ook al..vind het een beetje een vreemde reactie wat dat aangaat.

Seemy, kan je niet beter elke maand geld wegzetten zodat je altijd een potje hebt?
Zo heb je ook altijd een buffer voor als het financieel wat minder mocht gaan.

Wij waren voor tandsteen verwijderen bij onze kater rond de 80 euro kwijt, sja altijd even slikken als je dat hoort maar je laat zo'n beestje ook niet rondlopen zo.
We wisten het wel van tevoren want ik weet wel graag wat we te verwachten hebben.
Maar het zijn nou eenmaal dingen die erbij horen en kunnen gebeuren.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Camoth »

Ben zelf momenteel aan het sparen om Coco in te schrijven voor het seniorenprogramma van mijn DA. Ook eventjes 150 euro per keer. Hoop haar in februari te kunnen inschrijven. Maargoed, dat soort dingen hoef je bij de verzekering niet mee aan te komen, tenzij ze iets vinden natuurlijk (hoop van niet)...
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Kattenbella »

Consultkosten en dierenartskosten zijn vaak hoog en we moeten het opbrengen, maar zonder overleg zoveel erbovenop vind ik wel raar.
Toen Boes behandeld werd aan zijn gebit werd er overlegd werken AB, de dure of de goedkopere. Met welke reden waarom het ene beter is.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Boomer »

Eigenlijk als je goed kijkt vallen de kosten van de topic starter nog mee:
* Vrijdag opname dierenkliniek >> dinsdag vraagt ze de rekening , 228 euro ipv 120 euro >> ondertussen wel 5 dagen opname/ verzorging .
* Eerst alleen narcose en een foto > later blijkt 2 achterpootjes uit de kom die gezet moeten worden.
* Daarbij de nodige pijnstilling / AB enz.
* Kat plast moeilijk, dus deze complicatie moet ook verholpen worden met medicatie enz.

Ik was 245 euro kwijt ( met controle) toen vast Xeon in de boom hing en met zijn achterhand problemen had. Toen waren er alleen foto's gemaakt onder narcose en pijnstilling. Hij is toen 5 uurtjes bij de DA geweest. Tuurlijk zijn deze onvoorziene uitgaven nooit leuk, maar dat vind ik ook als mijn koelkast het begeeft.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Lana »

Tember schreef:Hihi, een konijntje met blote billen. Dat lijkt me er grappig uitzien. :D
Haha jaa, erg Charmant! :lol:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door sandy »

Is het raar als ik dat alleen maar zielig vind :roll:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Shaz »

Normaal gesproken worden de kosten vooraf al gemeld, ik kan me voorstellen dat je schrikt als het bedrag verdubbeld is. Maar goed, als ik zie wat voor zorg de dierenarts heeft geleverd dan valt het me nog mee.
Wat ik veel belangrijker vind, hoe gaat het nu met de kat?
groetjes Sharon
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Roos en Minousch »

Sorry, maar als je een dier neemt, dan weet je dat het geld kan gaan kosten..
het is niet anders.
Ik ben met Minousch ook heel erg veel geld kwijtgeraakt, ik heb het ook met moeite bij elkaar gekregen, ik heb ervoor gekozen om een kat te nemen, en als je je inleest weet je dat een dierenarts duur is.
Maar persoonlijk vind ik zowiezo als een kat 4.5 meter naar beneden valt, dan moet je meteen naar de dierenarts gaan en niet een dag later...
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Yin_en_Yang »

goed nieuws!!!! Yin is weer terug:D:D
ik heb haar nu eindelijk weer thuis.
ze is nog niet helemaal 100% maar zeker 80%.
ze kruipt een klein beetje maar probeert echt om te lopen.
ik mocht haar meenemen om te kijken of het weekend zou gaan.
maandag weer controle.
ktje schreef:Ik moest bevallen in het ziekenhuis. WAs thuis begonnen en moest met spoed naar het ziekenhuis. Ziekenhuis is hiervandaan 5 minuten rijden.
Kosten: 700 euro!! En dan lag ik alleen maar, heb verder geen medicijnen enz gehad. Ze fugeerde alleen even als soort taxi. ds tja onze kosten bij artsen zijn ook duur.

mis inderdaad het gevoel over hoe het met de kat gaat?
ik moest alleen een kies verwijderen, 155euro, 3sec werk 3uur wachttijd
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Seemy »

sandy schreef: Seemy, kan je niet beter elke maand geld wegzetten zodat je altijd een potje hebt?
Zo heb je ook altijd een buffer voor als het financieel wat minder mocht gaan.
Ja zo dat doen wij ook, het gaat gewoon van ons spaargeld af. :smile:
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Yin_en_Yang »

sandy schreef:Dat gevoel miste ik ook al..vind het een beetje een vreemde reactie wat dat aangaat.



Wij waren voor tandsteen verwijderen bij onze kater rond de 80 euro kwijt, sja altijd even slikken als je dat hoort maar je laat zo'n beestje ook niet rondlopen zo.
We wisten het wel van tevoren want ik weet wel graag wat we te verwachten hebben.
Maar het zijn nou eenmaal dingen die erbij horen en kunnen gebeuren.
ja "wij"konden wel voor de katten zorgen
maar toen "wij" "ik" werd, mocht ik de katten houden. en naar asiel brengen kost ook geld, 60euro per kat. maar ik let voortaan beter op wat ze doen, desnoods maak ik wel een trappetje naar beneden:P

ik heb nu totaal gekregen van 257euro, en dan mag ik maandag op controle. en gaat veel beter met Yin, ze loopt nu al meer dan 3sec, en wou bijna de bak gebruiken :O
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door loek »

Bedoel je nou te zeggen dat je ze naar het asiel had gebracht als dat geen geld had gekost?

Ik zou een trapje vanuit het raam, 4,5 meter naar beneden, niet doen. Katten zijn nou ook weer niet zo'n goede traplopers, grote kans dat hij er halverwege alsnog afvalt, of gewoon nogmaals de sprong waagt ondanks trap. En goed opletten heeft ook niet altijd zin is mijn eigen ervaring. Ik zat voor het raam waar mijn kat is uitgevallen/ gesprongen en dacht dat ik het dus wel zou zien als hij zulke plannen zou hebben. Nou mooi dat dit toch echt te snel ging.
Ik heb nu horren voor de ramen. Lijkt me voor jouw toch ook het beste om te doen als je niet wilt dat je kat nog eens naar beneden valt of springt.
Uhm durf het bijna niet te zeggen...maar dat kost je dus wel weer wat geld....

Maar dan hoef je iniedergeval niet meer een schuldgevoel te hebben over het feit dat je kat het raam uitspringt of valt en daardoor erg veel pijn heeft of misschien de volgende keer zelfs het niet overleeft. Vreselijk schrikken is dat he, als je dat overkomt?! En vreselijk om te zien dat dat beestje zoveel last en pijn heeft?!

Yin is dus weer thuis? Fijn dat het wat beter gaat, al is ze er dus nog lang niet als ik het zo lees en goed begrijp. Ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude is!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Yin_en_Yang »

ten eerste: mijn katten zijn UITSTEKENDE traplopers
ik heb een hoogslaper en staat een gewone trap schuin naast, en die klimmen ze op en af zonder moeite

en ten tweede: ze overleven het wel, alleen was gewoon een kleine inschattings fout. want Yang die springt wel zonder moeite 4,5 mtr naar beneden.

ik laat mijn ramen voorlopig ff dicht of zet ze op een heel klein kiertje om te luchten, maar ik doe ze nooit meer zo ver open.
met Yin gaat het nu met de dag beter: ze springt eet drinkt speelt, alleen kattebak gebruiken wil/kan ze nog niet... lekker stinken dus :(

ik had op internet gezocht hoe je zo'n urinebehandeling doe, en dat is vrij simpel.
je drukt zachtje onder het buikje op de blaas en de rest gaat vanzelf. moest ik daarom mijn poes zolang daar laten? om dat? dat had ik zelf ook wel kunnen doen.
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door berg »

Hoi,
Fijn dat je kat weer thuis is.
Ik denk overigens dat je jezelf erg overschat als je denkt dat 'even de blaas leegdrukken'
zomaar even gedaan kan worden zonder fatsoenlijke instructie. En ik denk ook dat je een
afstand van 4,5 meter schromelijk onderschat als je denk dat katten daar altijd 'probleemloos'
vanaf springen, zoals je inmiddels door ervaring ondervonden hebt. Dus: gewoon je ramen dicht
of horren ervoor. Zo houdt je het veilig voor je katten en ik neem aan dat dat je eerste prioriteit is,
het welzijn van je katten.
Succes,
Jootje.
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door daantje_xxx »

triest om te dit te lezen:
wel katten, weinig geld, geen geld voor een verzekering, geen geld voor een potje... en dan boos worden om de rekening van eigen onverantwoordelijk gedrag. Denk dat je eerder boos op jezelf kan zijn.

wat ik hier al heb gelezen: al kost het duizenden euro's om mijn katten te laten helpen bij de DA. doet u mij maar! Wij hebben voor onze Harrie ook geld moeten lenen toen hij naar de DA moest voor onderzoek en helaas... ook voor het laatste bezoekje (totaal incl onderzoek bij speciaal centrum a €300,-). en ja wij hadden ook geen potje/verzekering.
en in diezelfde maand kregen wij geen belastinggeld terug (a €300,-) en moest de auto (noodzakelijk) repareert worden (a € 300,-), hoe denk je dat wij ons gevoeld hebben, we baalden echt onwijs van alles... maar alles, echt alles voor de katjes!

dit is mijn mening, en die wilde ik graag met jullie delen.

verders hoop ik heel erg dat je beter op je katje zal letten en dat het goed met haar komt!
weet alleen niet goed of dat je je katjes nog hebt omdat je van ze houdt of omdat ze naar het asiel doen geld kost. hoop natuurlijk het 1e.

groetjes
Plaats reactie