Nieuw katje erbij?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Anaheim
Lynx
Lynx

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Anaheim »

Ik ben erg benieuwd wat voor katje je kiest.En ook heel benieuwd naar de naam van de nieuwe aanwinst.Hoop dat het net zo'n leuke naam wordt als Erwin. :grin:
Ben gek op echte mensen-namen bij katten
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ik zat de denken aan Willem. Zo noemde ik vroeger ook al mijn dieren, de vogel, de hamster, het konijn. Maar ik ga er nog even over na denken. :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Anaheim
Lynx
Lynx

Bericht door Anaheim »

Het wordt dus een kater neem ik aan?Willem is wel een geweldige naam.Zie het al voor me zo'n grote kater met de naam Willem.Heerlijk :lol:
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ik vind Willem ook een leuke naam vor een kater.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Neem je ook even een kijkje bij Ziatan ;-) ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Wat leuk dat je er toch nog een pukkie bij mag nemen!

Nog even over het dierenasiel in Utrecht; ik vind ze daar heel prettig.
Dat is vlak bij mijn huis (kom je koffie drinken als je daarheen gaat? :lol: ) Ik ben daar met een vriendin geweest om heel vrijblijvend te kijken of er een kat bij zat voor haar. Ik vond de vrouw die ons rondleidde vriendelijk en geduldig. De kattenverblijven zagen er goed verzorgd en netjes uit. De katten leken er allemaal best goed op hun plek! Toen een kat ging poepen zat ze meteen vol overgave te kijken of zijn ontlasting goed was, hihi, dus op de gezondheid werd goed gelet!

Je kan er gewoon gaan kijken, en het eerlijk zeggen als je niet van plan bent er meteen eentje mee te nemen. Maar als je dat wel wil, kan het ook, alleen vragen ze je wel het hemd van het lijf ;) Maar ze kende alle katten die er zaten erg goed, dus als jij een maatje zoekt met bepaalde eigenschappen, kan ze je er zeker zo eentje aanwijzen die aan zo'n omschrijving voldoet.
Let wel, na de zaterdag of eind zaterdag zijn de meeste tamme kittens volgens haar wel vaak weg. De schuwere kittens zijn er dan nog - maar dit is meestal, ook al komen ze uit een gastgezin, ietsjes meer vreemde-mensen-schuw. Vaak vinden ze andere katten juist wél leuk. Dat kunnen ze je daar dan wel vertellen, normaal gezien. En dan leert Erwin ze verder wel dat jullie óók leuk zijn :)

p.s. Jaaaa Zlatan! De stakker! Die zit er al zoooooo lang :( Verdient een huisje. :)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Het is precies wat Sannie zegt: de naar mensen schuwe katten zijn meestal uitstekende maatjes. Ze zoeken steun bij hun soortgenoten en trekken zich daaraan op. Erwin is super sociaal naar jullie toe en goed voorbeeld doet ook weer goed volgen!
Maar we willen je niets opdringen hoor ;-) !

De kattenbende in beeld
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Sterker nog, het is over het algemeen een eis voor de plaatsing van schuwe kittens/katten. Voor zover ik weet in Utrecht in elk geval wel: er moet al een stabiele, aan mensen gewende kat aanwezig zijn.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Zo te horen een prima asiel daar in Utrecht :eclap: .

De kattenbende in beeld
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Fijn om te horen dat Utrecht een goed asiel is. Geeft me een stuk meer vertrouwen. Morgenochtend wil ik erheen. M'n vriend wilt eigenlijk nog niet zo snel, maar hij begrijpt heel goed dat ik het zo snel mogelijk wil. Zoals ik al in een ander topic zei liggen m'n ouders sinds woensdag in een scheiding, en ik wil graag wat om handen hebben. Het lijkt me een perfecte afleiding om voor een klein hummeltje te zorgen en die in te wijden in mijn gezellige gezinnetje. Ik ga straks alvast een kattenbak erbij kopen en wat voerbakjes, voor het geval ze die niet willen delen. De waterfontein en krabpaal delen ze toch wel?

En Zlatan, wat voor kitten is het? En hoe oud is ie? Weten jullie dat?
En als ik een wat schuwer kitten neemt, dan trekt ie zich dus op aan Erwin? Want als dat het geval is, zal ik een stuk minder twijfelen om een wat schuwere in huis te halen. Zolang ie maar niet ook z'n streken overneemt, haha. :)
Zal ie zich niet geïntimideerd voelen door Erwin?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

De krabpaal en waterfontein zullen ze gewoon moeten delen, toch? Geen probleem hoor, doen ze echt wel.

Ik ken Zlatan niet en weet ook verder niets over hem, maar hij is vermoedelijk van Erwin zijn leeftijd zijn. De foto is ook niet echt duidelijk. Wat ik begrepen heb van jou is dat Erwin wel heel druk is, maar niet zo'n grote held bij het onbekende. Misschien zal hij Zlatan wel willen imtimideren, maar hij zal daar (denk ik) geen doordouwer in zijn. Die schuwere katten hebben t.o.v. soortgenoten een behoorlijk incasseringsvermogen. Een beetje het idee van "Ik vind het wel akelig dat je zo lelijk doet, maar toch wil ik bij je zijn, want jou snap ik tenminste en bij jou wil ik schuilen." Hij schijnt het heerlijk te vinden om met andere katten te dollen en dat maakt hem zo aantrekkeljk voor Erwin.

Verwacht echter niet dat alles meteen koek en ei is. Erwin wil in eerste instantie waarschijnlijk niets van hem weten. Zlatan zal nog niets van jullie willen weten. Als je serieus in hem geïnteresseerd bent, vraag of hij bij een gastgezin heeft gezeten en hoe hij zich daar ontwikkelde, vraag goed door. Misschien valt zijn schuwheid ook wel mee. In het asiel zal hij zich in ieder geval niet van zijn beste kant laten zien. Als je voor hem gaat, hou er dus rekening mee dat je geduld met hem moet hebben. Het kan een goede afleiding voor je zijn, maar het kan ook zo zijn dat de misère met je ouders jou ook gestresst maakt en dat je daardoor een korter lontje krijgt. Ik denk dat hij voor Erwin een prima maatje zal zijn, maar of ie dat voor jou ook is weet ik niet - dan zou ik je persoonlijk moeten kennen.

De kattenbende in beeld
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Als ik morgen in het asiel ben, ga ik goed rondkijken. Zlatan lijkt me wel erg leuk en zoals je hierboven al zei: voor Erwin zou ie een prima match kunnen zijn. En zoals ik al eerder zei, ik wil graag helpen en als Zlatan goed bij Erwin en bij mij past, zou ie een perfecte keuze kunnen zijn. Ik denk dat ik prima voor een schuw kitten zou kunnen zorgen en hem socialer zou kunnen maken. Ik mag nu misschien wat sip zijn door de dingen die spelen, maar een afleiding zoals een schuw kitten in mijn gezin laten passen zou een perfecte afleiding zijn. Ik heb flink wat geduld, dat heb ik ook bij Erwin gehad (hij is een boerderijkat) en als ik ergens voor ga haak ik niet zomaar af als het even te zwaar word.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Dan hoop ik voor Zlatan dat ie de gelukkige mag zijn :grin: !

De kattenbende in beeld
Sannie_xx
Panter
Panter

Bericht door Sannie_xx »

Ik ook!! Ik denk inderdaad dat hij dezelfde leeftijd is als Erwin. Hij was een stuk jonger toen hij in het asiel kwam volgens mij, want ik zie hem er al maandenlang op staan. Lekker de medewerkers daar ook het hemd van het lijf vragen over de beestjes, dan kom je nog het meeste te weten.
Héél veel plezier, ik vond het heel leuk om daar toen een bezoekje te brengen! Ik hoop dat je met een leuk maatje voor Erwin weer naar huis gaat :)
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ik heb er een nieuw katje bij! Hij heet Dennis en is 4 maanden oud. Hij is verlegen en wat schuw en hij heeft zich nu heel erg goed verstopt. Erwin en Dennis hebben net kennis gemaakt en Erwin lijkt er niet heel blij mee te zijn. Dikke staart, blazen en grommen. Dennis heeft zich verstopt achter een stoel en Erwin houdt hem nauwlettend in de gaten. Wel let Erwin goed op mij, en zodra ik z'n naam zeg, stopt hij er mee.

Ik wacht even rustig af totdat Dennis achter de stoel vandaan komt. Zal hij niet worden opgejaagd door Erwin? Erwin blijft maar grommen naar hem. En wat kan ik doen om het grommen te stoppen? Of alles even laten bezinken? Ik vind het wel heel erg eng, ik ben bang dat ie hem aanvalt.

Zojuist heb ik Erwin even boven laten spelen, zodat Dennis wat rust heeft. Is dit verstandig?

Jeetje, ik ben wel erg benieuwd hoe dit allemaal gaat zeg. Dit is helemaal nieuw voor me.
Plaats reactie