Je begint eigenlijk maar vast terug te slaan voor je aangevallen wordt........hades87 schreef:Dag allemaal,
Ik ga zelf dit jaar 2 raskatten halen, maar mijn vriendin heeft een htk kat. Zij zou nooit een raskat halen, omdat ze vindt dat er teveel poezen in het asiel zitten die net zo lief zijn en ook een huisje willen, terwijl ik het tegenover gestelde ben en het liefst iets wil dat ik uniek vind en bij mij vind passen.
Nu lees ik hier op het forum dat mensen zich schuldig voelen als ze een raskat nemen, omdat er zoveel htk katten in het asiel zitten. Waarom is dat? Die mensen die niet goed voor hun kat zorgen zijn de schuldigen en wij moeten het goede voorbeeld geven en goed zorgen voor onze huisdieren. Een kat uit het asiel nemen alleen omdat je het zielig vindt, is voor mij niet de juiste oplossing. Maar zoals ik al eerder aangaf, iedereen heeft dan ook een eigen mening.
Stelling komt een beetje tegen het agressieve aan over. De discussie een raskat nemen of een HTK kat is al vele malen gevoerd. En als je een HTK kat neemt kunt je er een bij moederpoes vandaag halen, dus bij mensen die bewust katten vermeerder OF uit asiel of opvangen.
Ik vind het een stuk interessanter te vernemen hoe je met je a.s. kat omgaat.
Het welzijn van het dier in kwestie is me een stuk dierbaarder.
Mijn eerste (ongevraagde) advies is : neem er twee = veel beter voor de dieren.
is je reactie dan, ja maar ik kan wel 1 x 500-600 euro betalen en geen tweemaal, dan is een raskat misschien toch te hoog gegrepen voor je.
En doe vooraf onderzoek wat een goede cattery is, met hoge levensverwachting.
Beter twee gelukkige HTK - katten dan 1 ongelukkige raskat (hahahaha stelling van 2012).