Gewicht katten...

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Gewicht katten...

Bericht door Camoth »

Bindi is nu 6 maanden en is 2,6 kg. Volgens de keurmeester was dat goed ;-) Dus wellicht is Merlijntje ietsjes aan de mollige kant, maar voor kittens is dat helemaal niet erg, die moeten toch nog groeien. Gewoon lekker door laten snaaien!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Gewicht katten...

Bericht door Leonie89 »

haha nou dat verbaast me, want dik is hij absoluut niet.. ik denk dat hij gewoon groot is.. het is ook wel een vreetzak hoor :lol: hij eet meer dan benthe..
zij is sinds merlijn er is 400 gram aangekomen (van 3,6 naar 4 kilo), dus ik ben erg tevreden :)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Gewicht katten...

Bericht door Camoth »

Nou precies. Lekker laten knabbelen. ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gewicht katten...

Bericht door loek »

Mijn kittens waren tijdens de laatste enting...volgens mij bij 13 weken ook iets te zwaar. Tenminste vooral Diesel kwam wel erg snel aan vond de da. Maar zij zei ook dat dit niet veel uitmaakt omdat ze nog in de groei zijn. Na castratie/ ster. hoef je pas echt op te gaan letten.
(ik kan alleen niet meer herinneren hoeveel Diesel toen woog, zal eens kijken of ik het terug kan halen. Maar volgens mij gaat het ook meer om 'hoe ze voelen en eruit zien dan om gewicht)

Ik denk eerlijk gezegd wel dat 'ons' beeld van normaal gewicht soms wat vertekend is. Volgens mij zijn er best wel wat katten te dik. Dus je algemene beeld is dan dat dat normaal is. Ik ken iemand die een kat heeft van 9 kilo, en vind die van mij te mager. Als ik zeg dat die van haar te dik is, zegt ze: 'maar hij is ook heel groot'. Tuurlijk is er verschil...sommige katten zijn iederdaad groter en wegen dan wat meer maar bij 9 kilo....Uhm en trouwens deze kat heeft diabetes! Hoe zou dat nou komen?

Ik heb het gevonden, Diesel was 1,3 kilo bij 12 weken. Maar goed zoals gezegd echt vergelijken kun je dat volgens mij niet. Gewicht zegt niet alles (binnen de marges ;-))
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Gewicht katten...

Bericht door rieneke »

ik weeg m'n katten zelden, en het voer weeg ik helemaal niet af.
ik voer gewoon op het oog.
nelis is iets te dik, dus die krijgt net iets minder dan hij zou willen, en is zo het afgelopen halfjaar toch mooi rustig afgevallen.
de rest ziet er goed uit, die krijgen zoveel ze maar lusten.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Gewicht katten...

Bericht door Sannie_xx »

loek schreef: Ik heb het gevonden, Diesel was 1,3 kilo bij 12 weken. Maar goed zoals gezegd echt vergelijken kun je dat volgens mij niet. Gewicht zegt niet alles (binnen de marges ;-))
Ohh... mijn kittens waren 1,10 op 9 weken (Zooey) en 1,25 op 10 weken oud (Mouse), en dat vond de dierenarts prima. 1,3 kilo op 12 weken is toch prima? :)

(broertje van Mouse was zelfs 1,7 kilo op 10 weken :shock: )
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Gewicht katten...

Bericht door loek »

Hoi Sanny
Nu begin ik weer een beetje te twijfelen haha maar volgens mij was het echt 1,3 (misschien 1,5 dan???). Het was ook helemaal niet zo dat de da zei: 'nou die is veel te dik'. Ze zij alleen zoiets van, dat het wel erg hard ging. (dus waarsch. veel aangekomen ten opzichte van de twee weken daarvoor) en dat ik daar wel wat op moest letten. Maar vooral als hij ouder werd.
Kortom ook een erg loze uitspraak haha.
Muis was toen volgens 1,1 ofzo, die is altijd wat lichter geweest. Wel grappig dat dit dus zo blijft. Denk ook dat dit altijd zo zal blijven. Alhoewel ben benieuwd wat het effect gaat zijn van de ster/cast. Nog een kleine twee weekjes brrr.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Gewicht katten...

Bericht door Roos en Minousch »

Minousch weegt 5.1 kg en is dus zeker 1 kilo te zwaar, dat is bekend, maar ze heeft 6 kg gewogen, en meer gaat er gewoon niet af.
Lisa weegt 4.2, en is een Ragdoll, en weegt prima voor haar lengte.
Chico is een beer van een Ragdoll, en weegt nu 6 kg, is bijna 2 jaar oud, dus word nog wel iets zwaarder.
Vlinder is nu 4.5 maand oud, en weegt een keurige 2350 gram.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie