James blaasgruis - wordt herplaatst p.3

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Leonie89 »

wordt het acuut erger dan kun je morgen altijd nog bellen :)
en natuurlijk wil je op zo'n moment steun!! dat heb je dan nodig! maar daar is ons mooie forum toch voor :)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Uumie »

Ja, gelukkig wel. ;)
Ik hoop echt dat het meevalt... ons potje is ook maar beperkt en ik moet er niet aan denken dat we straks een rekening niet kunnen betalen. :( Maar dan stap ik naar mijn ouders, wat James ook nodig heeft - hij krijgt het. En terug naar het asiel? Nou, ik dacht het niet. We hebben hem voor het leven genomen, en wat er ook voor nodig is... hij blijft. En als het even kan blijft hij in goede gezondheid.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Uumie »

We zijn nu aan het wachten tot de weekenddierenarts ons terugbelt, want het gaat helemaal niet goed. :cry: Hij zit zowat elk kwartier te plassen, op de wasmand, in de bak en soms zelfs in de doos voor oud papier (dat is nieuw). Hij heeft kleine bloedpropjes in zijn urine. We vonden dat dit echt niet kon wachten tot morgen... ik vind dit zo akelig en naar! :(
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Boomer »

Tjee dat is een tegenvaller :cry:

Heel veel sterkte !!!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Katrin »

He wat naar Uumie, ik hoop dat de dierenarts al heeft teruggebeld.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Uumie »

Ja, ze zei dat we meteen maar langs moesten komen. Mijn vriend is nu met James bij de dierenarts (ik heb mijn enkel gekneusd dus ik kon niet mee, had graag gewild...). Bah, ik ben echt bang. :( James werd een uurtje geleden ook nogal suffig enzo, echt akelig. :( Ik hou jullie op de hoogte!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Uumie »

Nou... het hoge woord is eruit. Na veel huilbuien hebben we besloten, op advies van de dierenarts, om James te herplaatsen... :cry: Hij is geen binnenkat en zal dat nooit worden. Hij moet een tuin hebben, naar buiten aan een tuigje is niet genoeg. Al zijn problemen kwamen door het feit dat hij binnen moest blijven. Hierdoor heeft hij nu blaasgruis. :cry:
Hij verdient een beter leven, bij iemand die hem naar buiten kan laten en hem de wijde wereld kan laten ontdekken. In een flat hoort een mannetje als James simpelweg niet thuis. :cry: Mijn hart breekt echt in duizend stukken, maar ik weet dat zijn leven alleen maar beter kan worden. Hij gaat waarschijnlijk naar mijn ouders, die een knoepert van een tuin hebben.

Wel moeten we meteen een nieuwe kat kiezen, omdat George absoluut niet alleen kan zijn. We willen geen stressprobleem met George, hij doet het veel beter met een maatje.

Dag lieve lieve James... het ga je goed. We komen nog vaak op bezoek en je leven wordt weer zoals het hoort!

:cry:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Katrin »

Ach Uumie, wat een akelig nieuws.
Ik hoop dat hij naar je ouders toe kan, zodat je hem nog kunt zien en op de hoogte blijft hoe het met hem is.
Alleen snap ik de relatie naar het blaas gruis niet goed, is blaasgruis een sympthomatisch verschijnsel van onderliggende problemen?
Wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je gauw een kat kunt vinden waar je net zoveel van gaat houden als van James.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Uumie »

Nou, beide dierenartsen zeggen dat James blaasproblemen heeft door stress. Aangezien hij vaak bij de deur zat te miauwen, dachten we dat het weleens zo kon zijn dat hij naar buiten wilde. Uit een gesprek met het asiel daarnet kwam dat ook naar voren, James is een tuin gewend en kan er maar niet aan wennen om dat te missen. Volgens de dierenarts gaat die stress niet over, tenzij wij verhuizen naar een huis met tuin, of hem herplaatsen bij een huis met een tuin. Dat eerste zit er duidelijk voorlopig niet in, maar dat huis met tuin krijgt hij, en wel morgen al.
Mijn moeder heeft net gebeld, en zij en mijn vader willen hem met alle liefde overnemen en de zorg en de ruimte bieden die hij nodig heeft. Dan kunnen we elk weekend als we willen naar hem toe, een ideale oplossing dus voor zowel James als ons. Daar kan hij lekker kat zijn, lekker naar buiten en mijn ouders zijn erg goed voor hun dieren. Morgen komen ze hem halen, met toestemming van het asiel uiteraard, en dan mag onze kerel genieten van zijn nieuwe vrijheid.

Het is sneu... maar diep vanbinnen weten we dat dit beter is voor James. Hij gaat het zo goed krijgen, hij weet niet wat hem overkomt. ;) Het lijkt nu misschien alsof we overhaast en onnadenkend te werk gaan, maar we willen alleen het beste voor James. Hem binnen houden bij ons is gewoon zielig voor hem. Dat mijn ouders hem willen opnemen is echt geweldig, ze hebben zoveel ruimte en zo'n mooie, spannende tuin. We doen echt niet zomaar onze kat weg. Wat ik eerder zei meen ik - een kat heb je voor het leven. Daarom is het zo geweldig dat mijn ouders hem nemen, dan is hij nog steeds ook een beetje van ons. :)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door lievelijn »

hee meis! we weten echt wel dat jullie james niet zomaar weg doen hoor! ik vind het juist een hele dappere beslissing al is die nog zo rot! dikke knuffel en sterkte!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Katrin »

Wat fijn dat hij naar je ouders kan.
Kan me voorstellen dat je hem erg zal missen, wie moet er nou opruimen ;-)
Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen, mijn 3 katten zijn ook zo ontzettend graag buiten, het betekend erg veel voor ze.
Je stelt zijn gezondheid boven jou verdrietige gevoelens omdat je hem gaat missen.
Dat doen alleen maar mensen die oprecht van hun kat houden.
Sterkte morgen.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Uumie »

Hihi, inderdaad, dat wordt weer zelf vegen helaas. ;)
Gelukkig hebben we al een nieuwe poes op het oog, een lieve oudere dame van 10. We hebben haar gisteren in het asiel ontmoet, maar nooit gedacht dat we haar zo snel al zouden adopteren. Ze zou prima bij onze George passen. Het belangrijkste is nog dat ze voor de volle 100% een binnenkat is. Foto's komen nog wel, we zullen haar eerst flink op moeten lappen.

Maar goed, mijn hoofd is nu vooral bij James. Het is inderdaad heel moeilijk, maar in dit geval vind ik het belangrijker dat hij een goed leven krijgt, al zal ik hem gaan missen. Zijn gezondheid gaat toch voor, en ik wil hem niet langer hier binnen laten 'lijden' dan nodig. Vandaar ook dat we hem zo snel herplaatsen. Ik ben wel echt heel erg blij dat hij naar mijn ouders mag, dat maakt het afscheid toch wat minder definitief. Ook zal de komst van de nieuwe poes onze gedachten verzetten. Over 2 weken zijn we alweer een dagje bij mijn ouders, kunnen we James lekker kroelen. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Minky
Lynx
Lynx
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 jun 2005 11:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Minky »

Zo, heb hier even bijgelezen, dank je wel voor de link ;-) Wat vervelend toch allemaal maar fijn dat James naar je ouders kan al zal je hem zeker missen op de flat.
Bij je ouders zal hij ook de eerste weken binnen moeten blijven om daarna in de tuin te mogen toch?
Veel sterkte morgen.
Kopjes van Droppie.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door Umimeis »

Wat sneu voor jullie dat hij weg moest,maar gelukkig kan hij bij je ouders terecht.
Erg lief van ze. Zo blijf je hem toch nog zien.
Veel sterkte!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: James heeft bloed in urine

Bericht door beestenbende »

He mies,

Wat een toestanden zeg, maar wat fijn dat hij naar je ouders mag. Terwijl ze het in het begin toch niet echt op katten hadden, als ik het goed begrepen heb. Dit is inderdaad de beste oplossing, je kat voorop stellen is en blijft dubbel, gevoel tegen verstand. Maar jij kan hem in ieder geval zien en waarschijnlijk ook zien op bloeien als hij weer naar buiten mag. Ondanks je verdiet, krijg je een dikke pluim! :eclap:
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie