Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
loessiev
Kitten
Contacteer:

Re: Wat mag een kitten van 4 maanden eten?

Bericht door loessiev »

Dank voor de tip van het apparaat. Daar ga ik zeker naar kijken. Ik ben eigenlijk vergeten te vermelden dat mijn katje een hele grote ronde buik krijgt en dat ik daarom het idee heb dat ie alles maar opschrokt. Maar dat maakt nog niet uit, als hij maar de hele dag door kan eten? Heb ik het dan goed begrepen?
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Hmmmmm...tja dat weet ik eigenlijk niet. Mijn ene kat van 8 maanden heeft er ook last van sinds hij gecastreerd is. Hij en die andere kat zijn buitenkatten, maar omdat ze allebei vrijstevig zijn, geef ik ze sinds 2 weken indoor brokken. Maar jouw kat is jonger, dus zou ik nog even daarmee wachten tot hij geholpen is.
In indoorbrokken zitten namelijk minder vetten in zodat binnenkatten die minder bewegen dan buitenkatten, minder dik worden.
Anders moet je even met je dierenarts overleggen of je hem minder moet geven...aangezien hij nog in de groei is.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
loessiev
Kitten
Contacteer:

Bericht door loessiev »

Ik denk dat ik het ga proberen door gewoon eens te kijken hoeveel hij eet als ik zorg dat er constant brokjes zijn. als hij dan nog blijft eten dan vraag ik het wel aan de dierenarts. Bedankt voor het meedenken!
Roos en Minousch
Panter
Panter

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb ook 2 van die voersilo's staan, en het is de uitkomst.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

voersilo's, brokkenresevoir, brokkenautomaat.......ik weet eigenlijk nooit hoe ik die dingen moet noemen. :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

loessiev schreef:In dit onderwerp staat dat je kitten van 4 maanden onbeperkt moet kunnen eten. Geldt dat ook voor mijn schrokop? Als ik iets neerzet is het binnen een paar minuten op. Ik geef hem twee keer per dag eten en ook nog nat voer erbij in de avond. Het is meer dan de doseringen op de verpakkingen en nog doet hij net of hij honger heeft. Ik heb het idee dat hij maar blijft eten. Wat is het beste om te doen? Aan twee doseringen per dag houden of echt de hele dag door brokjes neerzetten?
Je zegt dat hij ook al een grote dikke buik krijgt. Dan zou ik hem zeker niet meer geven dan op de verpakking aangegeven staat. Een kat van 4 maanden is al niet meer zo heel klein. Als hij aanleg heeft om dik te worden, zou ik overgaan op een goed voer voor volwassen katten. Een hele dag brokjes neerzetten lijkt me niet raadzaam bij zo'n veelvraat. Sommige katten hebben wat dat betreft geen remmingen ;-) .
Krijgt hij wel genoeg beweging en afleiding? Een speelkameraadje misschien? Eten is soms ook (net als bij mensen) iets om de verveling weg te werken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
loessiev
Kitten
Contacteer:

Bericht door loessiev »

Hij heeft best wel wat speeltjes, hij rent lekker rond dus dat zit volgens mij wel goed. Hij heeft zo'n ronde buik na het eten en dan is hij even wat sloom. Daarna valt het wel mee. Ik ga het eerst proberen met constant brokjes om te kijken hoe dat gaat en als hij dan toch blijft eten dan ga ik het zelf weer regelen denk ik.
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Ja, probeer dat eerst even bijvoorbeeld 1 dag, eet hij de hele tijd door dan toch maar de maaltijden verspreiden over de dag en dan precies de juiste hoeveelheden die er op de verpakking staat.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

Ik geef zelf royal canin babycat 36 en dental van royal canin gemixt omdat ik ook een 9 jaar oude kater heb. Als deze zak die ik heb op is dan ga ik denk ik specific adult geven en dan gemixt met dental. (dental zijn extra grote brokken waardoor ze beter moeten kauwen) Ik heb altijd gehoord dat je babycat moet geven tot dat ze geholpen zijn maar je hoort ook mensen die zeggen dat ze het tot hun 1e jaar moeten hebben. Ik geef overigens wel goedkope zakjes van ah eigen merk erbij.
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Babycat is tot 4 maanden geloof ik. Daarna zou ik ze niet meer geven, veelste veel calorien. Al helemaal voor je kat van 6 jaar.

Vanaf 4 maanden is RC kitten 36. Die is tot 1 jaar. Ik heb zelf tot 3 maanden Babycat gegeven, daarna overgestapt op kitten en na de sterilisatie krijgt ze Orijen of Applaws (en andere dingetjes).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
loessiev
Kitten
Contacteer:

Bericht door loessiev »

Nou ik heb het geprobeerd om de hele dag eten neer te zetten en dat gaat heel goed! Hij is een tevreden katje nu. Hij smikkelt lekker de hele dag door en loopt niet mee te schooien. In de dierenwinkel gaven ze aan dat hij best wat meer mag eten omdat hij zo actief is, dan heeft hij ook meer nodig. Die voersilo heb ik ook gehaald maar ik heb hem nog niet in gebruik. Een dosis is zo groot dat hij dan voor twee dagen kan eten, dan blijft het niet echt vers. Hoe doen jullie dat dan?
Camoth
Tijger
Tijger

Bericht door Camoth »

Volgens mij gaat dat prima in zo'n silo hoor. Al helemaal als je er elke 2 dagen nieuwe brokjes in doet ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

loessiev schreef:Nou ik heb het geprobeerd om de hele dag eten neer te zetten en dat gaat heel goed! Hij is een tevreden katje nu. Hij smikkelt lekker de hele dag door en loopt niet mee te schooien. In de dierenwinkel gaven ze aan dat hij best wat meer mag eten omdat hij zo actief is, dan heeft hij ook meer nodig. Die voersilo heb ik ook gehaald maar ik heb hem nog niet in gebruik. Een dosis is zo groot dat hij dan voor twee dagen kan eten, dan blijft het niet echt vers. Hoe doen jullie dat dan?
Let je wel op dat hij niet teveel per dag eet, want je had het al over zijn dikke buik. Geloof niet zonder meer het dierenwinkelpersoneel, want dat weet vaak erg weinig en ze vinden het ook helemaal niet erg om wat meer te verkopen ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Umimeis
Tijger
Tijger

Bericht door Umimeis »

Het voer in de silo's blijven hier wel vers...er zit namelijk een deksel op waardoor het luchtdicht is.
Overigens zou ik hem niet helemaal tot aan de deksel vullen, dat doe ik ook nooit.
Hij is voor een kwart gevuld en als ik wat langer weg ga, vul ik hem voor de helft.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang ik weg blijf.
Als ik een weekend weg ga, dan vul ik hem voor de helft.
Toen ik 8 dagen op vakantie ging had ik hem wel helemaal vol zitten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

loessiev
Kitten
Contacteer:

Bericht door loessiev »

Nou wat ik bedoel voor die voersilo's is dat het bakje waar het voer in komt al zo ontzettend groot is dat er voor 2 dagen los inligt. Ik heb het idee dat het meer honden dan kattenhoeveelheden zijn.
Volgende week ben ik bij de dierenarts, dan zal ik wel even vragen of hij niet een te rond buikje heeft. Nu hij rustiger eet enzo denk ik wel dat het minder wordt en heb ik het idee dat het wel goed gaat. Hij eet nu denk ik 1,5 x de hoeveelheid op de verpakking, maar hij is dan ook wel heel actief.
Plaats reactie