Honger

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Honger

Bericht door Sandra W »

Ik zou hem niet meer belasten met een tandvleesbehandeling (onder narcose), want daar is hij nu veel te zwak voor. Ik raad je aan om je zo langzamerhand op het naderende einde voor te gaan bereiden...

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Honger

Bericht door Muizenis »

Hoe moeilijk het ook is, ik sluit me hier bij aan.. Ik denk, weet wel zeker eigenlijk, dat je alles wat binnen jouw macht lag gedaan hebt! Hem nu nog van alles en nog wat door laten maken zou kat onwaardig zijn... Zou hém onwaardig zijn... Het lichamelijk verval begint echt ernstige vormen aan te nemen. Maak de afweging... Praat erover met je familie en de DA. Hij heeft een prachtige leeftijd mogen bereiken... dank zei al jouw goede zorgen! Zijn leventje was mooi en waardig, geef hem daarom een passend eind.

Heel veel sterkte met je beslissing!
:kissykissy: Ik denk dat ik je deze wel namens iedereen op het forum mag geven!

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Koolmees
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:59

Re: Honger

Bericht door Koolmees »

Even een tussenstand. Zondag liep Binkie weer helemaal hoopvol kijkend achter me aan omdat ik zijn lievelingsmaaltje had bereid: gekookte vis. Maandag was een slechte dag. Hij at slecht en dronk weinig en was erg suf. Hij kwam helemaal bij me liggen en lag met z'n ogen dicht. Ik heb advies gevraagd aan de dierenarts en deze vertelde mij, dat ik nu toch wel zo'n beetje over de grens aan het wandelen was. Als Binkie twee of drie van zulke dagen achter elkaar zou hebben, dan moest ik toch de beslissing maar gaan nemen. Maar ja, je zal het altijd zien: ineens springt die op en eet een bakje tonijnmousse leeg.

Vandaag ging het weer een stuk beter. Z'n ogen stonden helder, hij at en dronk aardig en hij heeft zelfs een hele bak gekookte vis op. Daarna ging die wel weer verdufd liggen, maar het is beter. Ik was van plan om als het weer zo'n dag als maandag was de beslissing te gaan nemen, maar ik heb het toch maar weer even uitgesteld.

Ik realiseer me, dat het heel snel afgelopen zal zijn, maar ik wil voor mezelf niet het gevoel hebben, dat ik hem eerder heb laten gaan dan echt nodig was geweest, daar zou ik me best schuldig onder voelen. Wat een moeilijke dagen........
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Honger

Bericht door Sandra W »

Even een kleine overweging voor jezelf: laat ik mijn kat inslapen nu hij zich nog redelijk voelt of wacht ik tot hij zich zichtbaar slechter voelt.

Ik weet wat het beste voor jou is maar wees eens heel eerlijk: wat is het beste voor je kat?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Koolmees
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:59

Re: Honger

Bericht door Koolmees »

Sandra W schreef:Even een kleine overweging voor jezelf: laat ik mijn kat inslapen nu hij zich nog redelijk voelt of wacht ik tot hij zich zichtbaar slechter voelt.

Ik weet wat het beste voor jou is maar wees eens heel eerlijk: wat is het beste voor je kat?

groeten,
Sandra
Het zijn natuurlijk de teksten, die ik verwacht had en toch eigenlijk niet wilde lezen, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Vrijdagmorgen gaat het maar gebeuren (eerder kan helaas niet). :cry:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Honger

Bericht door Sandra W »

Lieve meid, wat een verschrikkelijk moeilijke, maar ook ontzettend moedige beslissing van je. Ik leef met je mee :-(.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Honger

Bericht door Muizenis »

Vrijdagmorgen gaat het maar gebeuren (eerder kan helaas niet). ]
Héél dapper! En misschien is het juist wel goed dat er nog even een paar dagen voor jullie samen zijn. Je hebt nu de tijd om in alle rust afscheid te nemen...

Sterkte en liefs, :kissykissy: Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Honger

Bericht door lievelijn »

heel veel sterkte! een dappere beslissing, geniet nog even van elkaar! dikke knufel!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Honger

Bericht door Kattenbella »

Blijf bij je eigen gevoel, je kent hem het beste!
Heel veel sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Koolmees
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:59

Re: Honger

Bericht door Koolmees »

Het is vanavond plotseling gebeurd, om 20.43 uur is Binkie ingeslapen. De toestand verergerde ineens, hij ging zwaar ademen, kwam op schoot zitten en liet langzaam z'n kop zakken. We konden uiteraard de vrijdag niet meer afwachten en ik ben als de donder naar de dierenarts gereden, die al dicht was, maar mij toch nog wilde helpen. Ik ben - huilend, niets voor mij - naar huis gereden om Binkie te gaan halen en die was natuurlijk ineens weer wat beter, die voelde nattigheid. Maar op de tafel van de dokter gaf die zich toch wel over. Hij had een hele hoge hartslag en was waarschijnlijk zo voorover gaan liggen om meer lucht te krijgen. Waarschijnlijk zou die zonder ingrijpen zijn gestikt. Na de verdovingen kwam de echte spuit, maar daar heeft Binkie niets meer van gemerkt. We hebben 'm daarna naar het crematorium gebracht en daar kreeg Binkie een apart kamertje in een mand met een dekentje en hebben we uitgebreid afscheid kunnen nemen. In tegenstelling tot wat we gehoord hadden was Binkie niet direct stijf, maar leek het net of die rustig voor zich uit lag te staren.

Ik heb het hier heel moeilijk mee gehad, toon eigenlijk nooit zoveel emotie, maar dat was vanavond wel even anders en daar schaam ik me niets voor. We zullen Binkie verschrikkelijk gaan missen en denken niet, dat we direct weer aan een kat gaan beginnen, ook al omdat we over twee maanden gaan verhuizen. Die verhuizing is Binkie bespaard gebleven, want dat was op die leeftijd ook niet echt leuk geweest.

Ik heb heel veel aan jullie reacties gehad. Je kunt aan mijn berichten zien, dat ik loop te tobben met Binkie vanaf januari 2007, toen was die door de toenmalige dierenarts afgeschreven met als diagnose "kanker", wat een verkeerde diagnose was. Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=12631. In die twee jaar ben ik een regelmatig bezoeker geweest van de dierenarts, het heeft ons richting 1000 euro gekost, maar Binkie én wij hebben gevochten tot het bittere eind. De dierenarts vertelde, dat we echt het maximum uit Binkie hebben gehaald, maar nu was die gewoon op.
Afbeelding

Tot slot wil ik nog wel even melden, dat Koolmees - ik dus - een man is. Een grote man met toch wel een heel klein hartje als het om dieren gaat. Het grappige is, dat vrouwen in forums over bijvoorbeeld computers als man worden aangesproken en mannen in een forum over katten als vrouw worden aangesproken. Nou, net als vrouwen net zo goed verstand van computers kunnen hebben, kunnen mannen ook graag meer willen weten over het wel en wee van hun lieve maatje. En daar is dit forum heel erg goed voor! Dank jullie wel voor alles! :kissykissy:
Laatst gewijzigd door Koolmees op 29 jan 2009 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Honger

Bericht door Boomer »

Heel veel sterkte om dit verlies een plekje te geven !!!!
Neem hier gewoon je tijd voor. Het is heel snel gegaan met Bincky en je hebt een goede beslissing genomen.

Man of vrouw, het maakt niets uit wat je bent in de liefde voor dieren.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Honger

Bericht door lievelijn »

heel veel sterkte bij het verlies van jullie zo dierbare maatje! knuffel!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Honger

Bericht door Miranda »

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Honger

Bericht door tacuma »

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Binkie! Na alle narigheid heeft Binkie nu zijn
verdiende rust gekregen, maar blijft voor jullie het verdriet, na alle zorgen om hem.

Hopelijk helpen de goede herinneringen aan hem jullie om het verlies een plaatsje te kunnen geven.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Honger

Bericht door rieneke »

wat was binkie een leuk katertje om te zien!
een goede reis ventje.

heel veel sterkte met dit verlies.
ik hoop dat je al snel met een glimlach aan hem terug kunt denken.
Plaats reactie