Maks loopt weer beetje rond en ik krijg kopjes van hem. nog wel erg moe dus heel rustig..
hij zal minder pijn hebben en ik zal vanmorgen proberen urine van hem op te vangen om te zien of het al minder troebel en geler is.
vriendjes gevraagd over microscoop of sterke loupe .. dank je wel Nancy voor al je uitzoekwerk
uiteindelijk niet erg gelukkig met manier van behandelen:
metacam en blaasontspanner en meer laten drinken en over week terugkomen om te zien of er bacteriën en/of blaasgruis in de urine zitten...........
maar met een ontstekingsremmer en blaasontspanner vernietig je geen eventuele bacteriën, gruis wordt hooguit makkelijker uitgeplast.
en je hebt toch ook een pijnstiller nodig, dus een alternatief als je geen metacam wilt..
dus zelf maar aan de slag..
+een zo ziek dier eet en drinkt nauwelijks, dus spuitjedrinken
+heb voer radicaal veranderd, geen RC exigent meer en 100% terug naar 'oude' voer (Happy Cat nierdieet, Hills nature's best, Almo holistic kip).
+geen vuurwerkstress meer
+supermarkten afgegraasd en lawine blikjes gourmet en zo meegenomen om te zien of ik Maks aan natvoer krijg en zowaar... gourmet met zalm!
+eurologist naast de blaasontspanner om die eventuele bacteriën en eventueel gruis te lijf te gaan, daar wil ik geen week mee wachten..
+pijnstilling: voor een deel uit eurologist (zal wel analgosachtig zijn) en deels onsior..
+twee kattenbakken met 100% oud merk korrels (was aan het wisselen van bak en grit..)
onderling geen stress want band met Enzo en Bolle is prima, maar missch toch wel van vuurwerk en wisselen grit en kattenbakken..
en hihi.. blaasgruis is een redelijk nieuwe kwaal hier..
(nog even gekeken maar op de site staat echt eurologist terwijl je urologist zou verwachten..)