Ik wou het net zeggen ja, mooie Bo. Ik kan me ook niet voorstellen hoe pijnlijk het moet zijn voor Kyana, dat ze haar Bo af moest staan en dat het met de rest zo goed gaat.....
@Annet en Dinie: het is inderdaad niet voor te stellen....ik schreef al eerder: als jullie niet gereageerd hadden op mijn eigen topic en mijn verloofde niet zo standvastig in Kyra was blijven geloven, was Kyra er niet meer geweest. Dankzij Annet wist hij dat dwangvoeren het einde niet is, en dankzij Dinie dat zelfs een coma het einde niet is. Het is niet te omschrijven wat er door me heenging toen de DA zei: 'ik heb de uitslagen van haar bloed...ik kan jou volgens mij heel erg blij maken.' Inderdaad ja, haha.
Geleende extra tijd....van mij mag dat nog 18 jaar zijn. Hoe is het met Sjaak ondertussen?
Madammeke voelt zich echt alweer prima, gisteren had mijn verloofde Chinees gehaald, liep ze ineens met een stuk babi pangang spek in d'r bekkie door het huis te dreutelen.

Nou vraag ik je! Dat hebben we dus maar even heel vlot van d'r afgepakt, en haar uitgelegd dat het feit dat ze zich nu zo goed voelt niet betekent dat ze geen patiënt meer is (ik lijk wel geschift, dat ik dat allemaal met die kat bespreek).
Ik kan me voorstellen dat je heeeeel erg benieuwd bent naar Noa haar waarden, Annet....ik eerlijk gezegd ook. Dat ze ineens steeds meer brokken uit zichzelf eet, komt ergens vandaan.....
@Adriana: het klopt wat je schrijft, de DA heeft enkele bedenkelijke adviezen gegeven. Het is een groepspraktijk, waar een vrouw loopt en een paar mannen. De ene man (de eerste die Kyra zag) wilde het infuus aanleggen. Inderdaad in de eerste instantie voor de uitdroging. Voor het infuus aangelegd is, is ze gesedeerd (het idee....ze had daar wel nooit meer uit kunnen komen met die waardes...had het gevraagd, dan had ik haar vastgehouden voor je bloedmonster!) en is er bloed afgenomen bij haar. Daaruit bleken die hoge nierwaarden, en toen werd ik gebeld door dat vrouwtje, die me het hele verhaal uitlegde en me zei dat haar advies euthanasie was. Dat heb ik geweigerd, en gezegd dat ik dat met mijn verloofde wilde bespreken, en dat ze haar ondertussen maar aan het infuus moesten leggen. Dat is toen gebeurd, we hebben toen 's middags de praktijk gebeld en gezegd dat we haar minimaal 48 uur aan het infuus wilden hebben (even snel gelezen hier!), om te zien wat de waardes zouden doen. Toen bleken die zo gedaald, en de rest van het verhaal weet je. De rest van de tijd heeft Kyra die vrouwelijke DA gehad.
Dat Metacam-gebeuren was weer een ander verhaal, dat was met Ronja bij een andere mannelijke DA uit die praktijk, die ik dus ook meteen als optie geschrapt heb. Die man wil ik sowieso nooit meer aan mijn meiden. Toen ik zei dat ik Metacam weigerde, wilde hij weten waarom. Ik uitgelegd en metacamkills.com genoemd. 'Ach ja, die Amerikanen zijn toch zo hysterisch hè mevrouw.' Natuurlijk, dat roepen is lekker makkelijk hè.
Hoe dan ook, er zijn een aantal andere opties qua dierenklinieken in de omgeving. Er is er eentje een eindje buiten Bergen op Zoom, vlakbij Halsteren. Maar ook die schijnt Metacam een optie te vinden bij katten, vertelde een vriendin van me. Er is er nog een in Bergen op Zoom zelf (is best wel een ballentent, maar schijnt wel een van de weinigen hier in de omgeving te zijn die gasnarcose überhaupt als optie heeft), en er zijn er nog twee in Roosendaal. Ook Rotterdam is eventueel nog een optie, maar dat is wel een busreis van een uur. Als er dan eens met grote spoed iets is, moet ik maar zien of de bussen wel rijden.....moeilijk, moeilijk. Als een van jullie een tip heeft voor een goede DA hier in de omgeving...hoor ik dat graag!
P.S. @Patiani-Guusje: hoe gaat er daar? Guusje's waardes waren toch ook zo goed vorige keer? Ook voor jou een dikke bedankt, door jouw gehamer op de kalium heb ik haar kalium mee laten bepalen en weten we nu dat het goed is!
@lmd: dank je wel