Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Kimm
Poema
Poema

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Kimm »

Even een snelle update, ze hebben beide giardia dus hebben nu kuurtjes meegekregen.
Het is een hardnekkig virus maar hopelijk slaat de kuur goed aan en gaat het snel beter!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Verklaard ook waarom ze het beide hebben ;-)
Wel fijn dat je duidelijke diagnose hebt voor de diarree :-)
Succes niet het bestrijden van de giardia!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Dankjewel!!
Ik wil morgen even wat dingetjes gaan halen om alles goed schoon te houden. Wat adviseren jullie om de tegels mee te dweilen? Ook een dettol achtig product? Ik wil natuurlijk dat alle parasieten dood gaan en omdat ze nog wel eens in de diarree trappen en dan door de keuken rennen wil ik de vloer de komende dagen echt even schrobben dat de kans op herbesmetting zo klein mogelijk blijft. Wat dood deze parasiet? En waar kan ik het beste de bakken mee schoon maken? Want die moeten natuurlijk ook helemaal ontsmet worden.
Ik ga morgen na de Blokker. Dus wie tips heeft graag de merken en alles erbij spray of gewone fles e.d. zou me heel erg helpen. Ik woon sowieso nog niet zo lang op mezelf. Ik ben heel grondig met poetsen hoor maar iemand met 20 jaar langer ervaring weet natuurlijk veel meer dus alles is welkom al lijkt het onzinnig voor jezelf.

De biotex tip van Adriana heeft me ook al super geholpen! Alleen denk dat ik op dit moment even met wat grovver geschut aan de slag moet

Alvast super bedankt!
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Ik begrijp dat Mila al begin november diarree had dus dan is de kans groot dat ze het al uit het nest meegekregen hebben :-(

Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij ben je er wel even zoet mee. Zeker met die kans op her-besmetting. Volgens mij moet je ze de 3e en 5e dag na het starten van de behandeling ook wassen. Maar als ze de douche reuze interessant vinden is dat misschien één grote pret-gebeurtenis.

Suc6.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ardia.html
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Dat had ik ook al gelezen inderdaad. Dus even snel nog ergens goede shampoo halen. Ikzelf heb geen rijbewijs en geen dierenwinkel dicht in de buurt dus moet mijn vriend even kijken of hij ergens tijd heeft. Of is dat ook bij de Kruidvat ofzo? Vast niet.

Ja heb al gehoord dat de behandeling vaak nog herhaald moet worden omdat de herbesmetting kans zo groot is. En daarna dus vaak ook nog aan de speciale brokken. We hebben er toch wat mee.

Ik bennig zo blij met ze en kan elke dag niet wachten tot ik weer thuis ben. Maar steeds de dierenartsbezoeken en het gewildplas (vandaag gelukkig al 3e dag oprij niet jeej!!) en de stank en de rommel plus mijn drukste maand met werken geeft wel wat stress hoor. Het zijn schatten en ik heb het zeker voor ze over maar ik ben toch zo blij als we uit deze spiraal zijn.

Het wassen ben ik ook erg benieuwd naar! De spetters zijn leuk maar echt wassen? We zullen het zien!

Even wat douchefoto's :pdtbath:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Adriana

Bericht door Adriana »

arme jij, je tijgers komen met de nodige problemen. heb je de cattery doorgegeven dat ze beide daar een giardia infectie hebben opgelopen?
goeie shampoo om eventuele poep uit die vacht te wassen... als Bolle weer eens met vuile poten van buiten mee komt, was ik die met shampoo van le petit marseillais en dan de crème-variant. dat is een shampoo op natuurlijke basis met zeep die niet uitloogt. tegenwoordig hebben de wat grotere AH's dat merk en het is een weldaad, ook voor het personeel. en Bolle is er dol op, ook als ik het heb gebruikt.
succes met de bestrijding en uitroeiing, je weet wel dat je intussen een paar katzels hebt..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Voor Giadia zul je ze wel met een speciale goed ontsmettende shampoo moeten wassen. Misschien even navragen bij de dierenarts wat je het beste kunt gebruiken.

Je zou voor je woning ook een stoomreiniger kunnen kopen/huren. Door de hitte worden alle bacterien ook goed gedood. En anders met goed ontsmettend spul, b.v. Dettol. Kun je de bakken ook mee doen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ik heb de dettol flink ingeslagen, vochtige doekjes en spray en allesreiniger en handzeep dus ik kan aan de slag.

De fokker reageerde een beetje stom van oh hebben ze hier niet.. Denk achteraf dat we toch beter voor een andere hadden kunnen gaan want nu eenmaal verkocht heeft ze niet echt meer interesse. De stamboom hebben we ook nog steeds niet, die zou ze nasturen. Ze zei nu dat t wat langer duurde maar dat die binnenkort komt.. We zullen zien.. Maargoed ik heb genoeg gedoe gehad daarmee en daar denk ik nu ook niet meer aan en daar maak ik me ook niet meer druk om want dat heeft toch geen zin. Ik heb me schatjes en ik ga nu eerst zorgen dat ze beter worden. Dan zie ik wel verder.

De dierenarts zei dat ik ze met badedas moest wassen. Is dit niet super raar? Ik zelf krijg bultjes van badedas, maar als het wel goed is voor de kleintjes boeit me dat niet.. Maar vind het wel vreemd. Iemand hier ervaring mee?
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Mmmm. Ik lees her en der dat Giardia-cysten resistent zijn tegen Dettol.
Giardia-cysten zijn resistent tegen warm water en produkten als Dettol en chloor,
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 63&t=28772
paasnini schreef:Omdat ik veel (verschillende adviezen) heb gelezen wilde ik meer weten en ben wat fabrikanten gaan melen en vakbladen gelezen. Stomen en wassen boven 60 graden is prima, voor chloor is Giardia resistent en Dettol dood geen parasiet alleen bacterien en schimmels. Van Byotrol (Savic Refresh'r ).
In het tijdschrift voor diergeneeskunde trof ik een vrij recent artikel dat eigenlijk alleen een quaternaire ammoniumverbinding de Giardia dood. dan is google je beste vriend en ontdek je dat er 2 producten eenvoudig te verkrijgen zijn nl. Suma Bac D10 en Cif hygiënische keukenreiniger. De laatste was niet leverbak dus nu heb ik Suma Bac. Het ruikt niet echt, het prikt niet op de huid en maakt goed schoon (ook stof). Enige nadeel is dat het 5 minuten moet inwerken en nagespoeld moet worden met water.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 4#p3073063
paasnini schreef: Ieuw dat deed de mijne ook tot ik de dierenarts erop wees dat Dettol geen giardia en andere parasieten dood. De UU heeft vorig jaar een adviesdocument opgesteld voor de hygiene in klinieken en daarbij is het advies schoon te maken met quatternaire ammoniakverbinding. Wat je ook gebruikt als schoonmaakmiddel bij o.a. Giardia (Sumabac D10).
Grtz, Rik
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Hmmm balen.. Heb t al gebruikt.. Dan maar even die producten halen..

Dankje voor de info Rik!!
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Weet iemand waar ik die cif of suma bac kan kopen? Even gegoogled maar niet echt bij bekende winkels gevonden
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Suma bac d10
Bijvoorbeeld bij de Makro maar online waarschijnlijk goedkoper
Online: https://www.google.nl/search?q=suma+bac+d10+Nederland

Cif hygiënische keukenreiniger
Jumbo ? AH ? Drogist (Kruidvat?)
Zorg er wel voor dat het de professionele desinfecterende Keukenreiniger is.
Online: https://www.google.nl/search?q=cif+hygi ... enreiniger

Hier noemen ze het "CIF professional desinfecterende keukenreiniger" (bevat quaternaire ammoniumverbindingen)
http://www.dierenkliniekkenaupark.nl/giardia

Denk verder ook eens aan een stoom-reiniger.
Grtz, Rik
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

CIF moet overal gewoon te koop zijn. Cillit Bang is ook een heftig middel, zou dat niet werken?

En er was ook nog een speciaal middel om dierenhokken te ontsmetten, maar kan niet op de naam komen.

En wat is dan het beste om de katten mee te wassen? Geen zachte mensen-shampoo in ieder geval lijkt me.
Badedas? Is dat deinfecterend? Nee toch?

CID-20 kom ik ook nog tegen.

Maar is stoomreinigen geen idee - hitte ontsmet ook goed.
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

In het asiel ontsmetten ze met halamid. Bedoel je dat soms, Dinie? Jij kent dat ongetwijfeld als aquariumhouder.
In dierenwinkels is speciale shampoo voor honden en katten te koop, o.a. van Beaphar.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ja precies - dat bedoel ik!
Plaats reactie