Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
lmd
Lynx
Lynx

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Arme Kelly!

Veel sterkte meid. Mijn kater Casper kreeg ook maar 2 maanden van de DA, maar we zijn nu 14 maanden verder en hij gaat prima.

Probeer je een beetje vast te houden aan de positieve verhalen in dit topic, wonderen bestaan echt ;-)

Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Hey Luciënne,

weet je nog welke creatine waarde Casper toen had?

Is het moeilijk om hem te verzorgen?
Geef je enkel een dieet of ook nog ondersteunende medicatie?

Ik ben zo bang om iets fout te doen als hij terug is...

Weet je wat ook zo erg is (waarschijnlijk wel, want je bent daar ook geweest)...
Eigenlijk heb ik nu al een beetje afscheid genomen, terwijl hij in de kliniek is.
Hij komt vrijdag hopelijk terug en dan moet het echte afscheid nog komen.
Terwijl je dan weet dat het niet meer voor lang zal zijn.

Hoe ga je met die onzekerheid om?

Ik zit echt in zak en as, ben de hele tijd aan 't wenen.
De kinderen moeten mij troosten, hoe erg is dat niet?
Cerna

Bericht door Cerna »

Eindelijk! Artikel gevonden. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... an#p477575

Dit is nog zo'n opsteker en laat zien dat Noa, Misty en Casper geen uitzonderingen zijn.

En nee! je neemt nog helemaal geen afscheid en het hoeft helemaal niet zo te zijn "dat het niet meer voor lang is". Kop op, meid, dadelijk komt Karel thuis en dan ga je het volgende doen:
1. hem heel veel knuffelen!
2. nierdieet geven en vraag om verschillende merken zodat je wat achter de hand hebt wanneer hij het ene merk niet lust. Maak er een slobberpapje van. Veel vocht is goed voor de nieren en eet makkelijker voor een kat zonder tanden
3. Fortekor geven
4. tweemaal daags 1 ml. lactulose want nierfaalkatten hebben vaak last van hele harde ontlasting
5. extra vitamientjes (Viyo of Reaktiv tonicum) waarvan je per voeding 5 ml. toevoegt

En wanneer hij dit alles niet wil, zul je moeten proberen hem met spuitjes te voeren.

En de onzekerheid is vreselijk. Bij mij zakte dat pas na een paar maanden toen ik zag dat het alleen maar goed met haar ging.
lmd
Lynx
Lynx

Bericht door lmd »

Toen Casper 1 jaar was, kreeg hij acuut nierfalen. Sinds zo'n 1,5 jaar heeft hij chronisch nierfalen.
Zijn waarden : creat. 300 ureum 13,5

Ik geef hem 2x per week een onderhuids infuus. Hij slikt Fortekor en ik geef hem homeopatische medicijnen.
Ik geef hem ook 1x per dag 2,5 ml Tractonorm om zijn ontlasting wat zachter te maken.
Hij is sinds vorig jaar enorm opgekapt.
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Bedankt voor de steun!!
Gek hoe je elkaar, zonder elkaar te kennen, op zo'n momenten zo hard kan steunen... :-)

Ik ga het eens vragen in het ziekenhuis ivm zo'n infuus.
Ik weet niet of ik dat zal kunnen?!

Ik zal al die andere medicatie al eens navragen bij de apotheker...
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Het verhaal van mijn kat ken je al, maar nog even kort: mijn kat was veel ouder, 11 bij diagnose.
Hij had crea van 352. Door nierdieet bloeddrukverlager benakor kalium en laatste jaar 2x daags infuus heeft hij nog 13 maanden geleefd.
Verschil is wel dat mijn kat veel ouder was en veel complicaties had, maakt de prognose slechter.
Jouw kat is jong dus veel veerkrachtiger en de rest van zijn organen wslk wel in goede conditie, altijd beter dan bij een oudere kat.

Ik ga heel erg voor je duimen en geel je lieve kat een dikke knuffel!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Toen Sjaak 4 was kreeg ik al het advies hem in te laten slapen toen hij voor de tweede keer in coma was omdat zijn nieren niet meer werkten. Waarden waren niet meer meetbaar.
We zijn nu 10 jaar verder, hij is 14 en huppelt met speelgoedmuizen en kerstmutsen door het huis.
Hij takelt wel af en ziet er erg breekbaar uit. En is regelmatig in de war.
Maar die toen jaar waren het waard!

Dus ook mijn advies - geef het niet te snel op.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Cerna schreef: Heb je nog gevraagd naar de pijnmedicatie die hij gehad heeft? Niet dat het voor de behandeling verder wat uitmaakt, maar wanneer je weet dat dat de oorzaak kan zijn, dan weet je ook dat hij geen aangeboren nierafwijking heeft en dat het dus verder kan herstellen omdat het acuut nierfalen was. En dat geeft gemoedsrust.
Ik heb ooit een verhaaltje van internet gehaald en in Pluisje gezet. Ik zal even zoeken.
Dit vind ik wel een hele goede opmerking en kan een wereld van verschil betekenen. Ik zou het navragen als ik jou was
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

Ondertussen weer telefoon gekregen van de kliniek:
de creatinine is weer een beetje gezakt: staat nu op 400 (vorige donderdag was het 850, dus toch al een groot verschil).

Natuurlijk is het afwachten hoe hard het stijgt, eens van het infuus.
Hij blijft nu al tot zaterdag...

De rekening tikt aardig aan, maar ik heb het over voor mijn lieve vriend.
Wel jammer dat dat zo ontzettend duur is. In Nederland bestaat er zoiets als een verzekering dacht ik?

'k hoop dan wel dat we hem toch nog iets langer dan enkele weken bij ons kunnen hebben.
Dan had ik hem liever thuis in alle sereniteit laten inslapen ipv zijn laatste momenten in een ziekenhuis te laten doorbrengen...
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Geef de hoop nog iet op hoor, positief blijven! De crea is toch flink gezakt nu en wie weet wat je zelf allemaal kunt doen om hem nog een tijd stabiel te houden.
Ik ben ook wel erg benieuwd welke pijnstilling hij kreeg en of deze medicijnen de problemen hebben veroorzaakt.. weet je dit inmiddels al? Zou er zeker naar vragen, je draait er niets mee terug maar geeft wie weet wel wat meer duidelijkheid..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

eigenlijk zou ik dat dan liever niet weten...

Ik ben nu al zo kwaad omdat de DA blijkbaar vele signalen gemist heeft...
Als ik dat dan ook nog weet, word ik helemaal gek. Nu kan ik me nog enigsinds troosten met het feit dat hij mss "pech" gehad heeft. Als blijkt dat zijn ziekte dan ook nog eens komt door een fout van de dokter, dan kan ik dat volgens mij helemaal niet verwerken en dan ga ik in de toekomst zo schrik hebben om met mijn andere dieren naar een arts te gaan...
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Je kan het ook van de andere kant bekijken: je weet dan waar je op moet letten wanneer je naar een dierenarts gaat, wb evt. behandelingen/medicijnen. Terwijl dit eigenlijk absurd is en de taak van een dierenarts, maar helaas is niet elke dierenarts even bekwaam.. Het is dan ook erg belangrijk dat je wel een goed gevoel en vertrouwen hebt in je dierenarts.
Zelf heb ik ook even moeten zoeken naar een goede, en zelfs nu zoek ik zelf nog dingen uit wanneer het me niet lekker zit. Vooral bij dit soort ziektes is een goede dierenarts van groot belang.
kellyc
Huiskat
Huiskat

Bericht door kellyc »

ik moet ook dringend op zoek naar een andere...

Maar hoe weet je wanneer een dr goed is?
Deze dokter leek me altijd heel correct... Ik voelde me er ook goed bij, de dieren ook...
Maar nu is het vertrouwen wel weg...

Is er toevallig iemand uit de buurt van Sint-Niklaas hier? Of gewoon Oost-Vlaanderen?
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Vaak hoor je wel via via welke da goed is. Maar goed wat voor de een goed voelt hoeft voor de ander niet zo te zijn. Uit ervaring weet ik dat je er vaak pas achter komt of een dierenarts echt goed is als er iets ernstigs met je dier aan de hand is. Ik heb al 3x een fout meegemaakt bij een dierenarts bij een ernstig ziek dier van mij. En nu eindelijk 2 hele goede uit een praktijk. Die hebben mijn kat nog een goed leven gegeven het laatste jaar, en met veel hulp van het forum.
Hoop voor je dat je ook snel een goede arts vind, vertrouwen is heel belangrijk nu, het gaat wel om een dier dat je heel lief is.
Cerna

Bericht door Cerna »

kellyc schreef:Is er toevallig iemand uit de buurt van Sint-Niklaas hier? Of gewoon Oost-Vlaanderen?

Ja, de al eerder genoemde Pearlsofpassion (Valerie) http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=21645
Je zou haar een PB kunnen sturen.
Plaats reactie