Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Plaats reactie
Synemios
Tijger
Tijger

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door Synemios »

Daar worden ze niet op afgewezen, Lizzy mag niet meer geënt worden.
Hoe dan ook gelukkig was het dus wel gebeurt bij Pippa.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
BaasjevanPippa
Poema
Poema

Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?

Bericht door BaasjevanPippa »

Synemios schreef: 09 aug 2023 20:52 Daar worden ze niet op afgewezen, Lizzy mag niet meer geënt worden.
Hoe dan ook gelukkig was het dus wel gebeurt bij Pippa.
Ah ok, vond het al vreemd dat Lienden er niks over zei. Waarom mag Lizzy niet meer ingeënt worden?

Pippa is ook wat bijgekomen van de spanning, maar laat zich nog steeds goed aanhalen. Ik geniet er maar even van, want zodra de sedatie is uitgewerkt is het morgen vast weer blazen en grommen en mij ontwijken. Maar fijn om weer even een glimp van mijn 'oude' kat te zien die kopjes komt scoren.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

In 1e instantie was het Luna die niet meer geënt kan worden ivm een heftige allergische reactie die ze toen gekregen heeft door een enting.
Maar omdat Lizzy zoveel mankeert was het advies om haar ook niet meer te enten ook ivm hun auto-immuun systeem.

De andere 3 worden om de 3 jaar geënt.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Bellow heb ik ook niet laten vaccineren omdat hij veel te slecht was.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
BaasjevanPippa
Poema
Poema

Vandaag gestopt met de medicatie. Feestje! ;-) Emeprid ben ik ook maar mee gestopt, want ze biedt hevig weerstand als ik het in haar bekje wil doen en als ik het op haar eten doe, eet ze eromheen en laat ze de rest staan.

Nu ook een reisplan aan het maken. Vriendin kwam met het idee om eerste klas te gaan reizen en dat vind ik een goeie! Is toch weer een stukje rustiger dan tweede klas. Gelukkig zit het kantoor van mijn werk in Utrecht en ik wil 's middags nog even naar kantoor gaan. Kan ik op die manier de reiskosten compenseren ;)
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

1e klas reizen: Das zeker een heel goed plan! Ik ga nooit met het ov en zou daar nooit aan gedacht hebben.
Al met al een reis van 3,5 uur zag ik.

Daagjes aftellen. Nog 4!
en † Clea ♀ (2013-2024)
BaasjevanPippa
Poema
Poema

3! Ik heb een snellere en goedkopere route gevonden via Amersfoort :) Vanaf Veenendaal gaan we het laatste stukje met de taxi en die heb ik ook al geregeld. Ze waren bekend met de kliniek dus blijkbaar brengen ze daar wel vaker mensen naartoe. 7 uur van huis en iets na 10 uur zijn we er! Wir schaffen das! 💪
BaasjevanPippa
Poema
Poema

Def bevestiging van Lienden is ook binnen inclusief waarschuwing dat ze een dag van tevoren mogelijk nog moeten uitstellen. Hopelijk gebeurt dat hier niet 🤞

Verder zijn ze daar niet bekend met een verband tussen schildklierklachten en triaditis. Afwachten dus maar hoe dat verder gaat.

Merk nu verder niet aan Pippa dat ze ergens last van heeft.
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

BaasjevanPippa schreef: 11 aug 2023 12:22 7 uur van huis en iets na 10 uur zijn we er! Wir schaffen das! 💪
Je hoeft er toch pas om 12.30 uur te zijn?

Trein/bus later kan dan ook toch? (Ik ben geen ochtendmens en krijg de stuipen van dit soort tijden :grin: )
en † Clea ♀ (2013-2024)
BaasjevanPippa
Poema
Poema

Asse-Poes schreef: 11 aug 2023 21:08 Je hoeft er toch pas om 12.30 uur te zijn?

Trein/bus later kan dan ook toch? (Ik ben geen ochtendmens en krijg de stuipen van dit soort tijden :grin: )
Uiterlijk 12.30 uur :) Ik mag zelf weten hoe laat ik aankom (normaal prikken ze wel een tijd, maar omdat ik van ver moet komen...) En 7 uur is het enige tijdstip waarop deze reistijd zo gunstig is :) Voor mij niet vroeg hoor, als ik naar kantoor ga in Utrecht ga ik ook om 7 uur (of zelfs half 7, als de vakantiedienstregeling voorbij is) de deur uit :)
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Ik wil niet weten hoe laat de wekker bij jou gaat dinsdagochtend... :icon_shifty:

Verwen Pippa de komende 3 dagen maar lekker. Ze wil vast wel een plakje rosbief :-P
en † Clea ♀ (2013-2024)
BaasjevanPippa
Poema
Poema

Nou, ze eet niet zo best. Dacht eerst dat het van de meds kwam die ik eroverheen deed (en mss speelde dat ook wel een rol), maar heb nu bewust even kaliumpoeder achterwege gelaten en ze likt de saus eraf en de rest laat ze staan 🤷 Hoop toch echt dat ze komende week wel gewoon gaat eten daar...

Snoepjes wil ze wel, maar ze pakt ze op, laat ze dan weer vallen en laat ze liggen.

Edit: poging 2 ging wel goed met snoepjes.

Weet ook niet zo goed wat ik moet doen nu, want ze eet elke keer wat minder en nu laat ze vrijwel alles staan (behalve dat ze de saus eraf likt dus). Heb volgens mij nog wel wat Novacam liggen, maar de vorige keer ging ze daar volgens mij ook weer van overgeven. Al weet je nooit precies waar een kat van overgeeft als er van alles tegelijk gegeven wordt.
BaasjevanPippa
Poema
Poema

En wat ik ook nog steeds niet snap: Pippa heeft sinds haar diagnose nog 3 bloedonderzoeken gehad en in alle uitslagen was T4 goed. Kunnen haar klachten dan nog steeds wel door de schildklier veroorzaakt worden? Begin me af te vragen of er niet gewoon iets anders aan de hand is en dat ik m'n geld weggooi door haar die radiojood behandeling te laten ondergaan. Hadden jullie katten na medicatie ook goede T4-waarden en toch nog klachten?

Ik ga Lienden maandag nog maar eens bellen.

Zag trouwens een tip van Denise in een ander topic om eten in blender te doen. Heb het in de food processor gedaan (blenderkan is stuk), maar ze likte weer het vocht eraf en de rest bleef staan.
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Die T4 is goed omdat ze medicatie krijgt.
Zonder de Thiamacare/carbi oorzalf zou haar T4 waarde echt hoger zijn. En zou ze (nog) meer klachten hebben.

Bellow had 167, na 3 weken Felimazole had hij hij een T4 van 114, en geen klachten meer.
Na de verhoogde dosis ging het mis en mocht hij geen schikdkliermedicatie meer. En werd hij nog beroerder.
Net voordat hij naar Lienden ging was zijn T4 dan ook gestegen naar 185.
3 dagen na de behandeling was zijn waarde 58.

Waarom Pippa nog zoveel klachten heeft weet ik niet. :shock:
Denise kan je wel uitleggen wat voor consequenties triaditis heeft.

Heeft Pippa soms last van haar gebit? (ja dat kan er ook nog bij... :-( )
Ik weet niet hoe ze in Lienden gaat eten, maar anders zou ik Pippa nu alles geven wat ze wil.
en † Clea ♀ (2013-2024)
BaasjevanPippa
Poema
Poema

Ik bedoel ook: hoe kan ze nog steeds klachten hebben terwijl de T4 goed is? Hebben die klachten dan wel te maken met de schildklier? (oftewel: de medicatie werkt wel voor haar, maar haar klachten komen van iets anders). Dat ze een triaditis heeft weten we ook niet zeker, want haar klachten kunnen ook door iets anders veroorzaakt worden (veelvuldig braken als gevolg van de schildklier/meds).

Ik heb haar net I/D gegeven (had nog wat liggen van de vorige kat), maar dat is hetzelfde verhaal: aan komen rennen, saus oplikken en de rest laten staan. Ik ga straks wel even nog wat uit de supermarkt halen. Iets wat ze kan oplikken, paté, kipfilet...

Gebit zou kunnen, maar is een paar weken geleden nog naar gekeken en dat verklaart niet waarom ze dan wel vleesstaafjes eet. Dit moeizame eten deed ze eerder in dit traject ook toen we net waren gestopt met Felimazol.

Ik weet alleen niet zeker of het nu komt doordat we gestopt zijn met de medicatie, want afgelopen week at ze op sommige dagen ook al minder, maar toen had ik ook Emeprid over haar eten gedaan en daar wilde ze misschien omheen eten.

Ze is nu ook heel lief, kan haar heel gemakkelijk aaien zonder dat ze zo snel geïrriteerd is. Dat was voor ze meds kreeg ook zo. Dus meest logische scenario is dat ze vanwege de schildklierschommelingen niet eet.

Overigens heeft ze niet meer gebraakt de afgelopen dagen.

Thanks voor het meeleven/meedenken weer, Marina! :)
Plaats reactie