Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Ilone
Tijger
Tijger

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Ilone »

Ik dacht precies het zelfde Dinie.

Even zitten googlen:

http://www.nkfv.nl/Gedragscode/

http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/pag ... kopen.html

Maar, ik zag ook het volgende stukje:
"N. Uitsluitend gezonde kittens mogen worden afgeleverd, volledig ingeënt tegen kattenziekte en niesziekte, minimaal 13 weken oud. Ofwel éénmaal geënt op de leeftijd van minimaal 12 weken, dan moeten de kittens minstens 2 weken na de enting bij de fokker blijven, eventueel kan een nieuwe eigenaar de niesziekte enting herhalen, ofwel 2 maal geënt waarna de kittens minstens één week na de laatste enting bij de fokker blijven."
Bron: http://www.nrkv.info/stamboek/Stamboekr ... 014-11.pdf
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Misschien is dat een reden waarom de cattery geen lid is van de NKFV (zover ik kan zien).

Maar ik kan me voorstellen dat het Kim niet zoveel meer uitmaakt. Ze heeft de haarbollekes rondhobbelen, zijn 12 weken in het nest geweest bij de broertjes en zusjes en zijn nu veilig bij haar (na alle ellende die langsgekomen is).

En Kim... ze kunnen wel tegen een stootje hoor :lol: Ze zullen nog wel vaker vallen of iets anders ernstig meemaken. Inderdaad goed controleren of ze goed eten, plassen en poepen en het gedrag niet teveel veranderd. Op het moment dat één van deze onderdelen veranderd dan is het tijd om je zorgen te gaan maken. Katten kunnen wel hun pijn goed (en zelfs totaal) verbergen maar vaak uit dat zich weer in een miniem gedragsverandering.

Als Moes zijn kin gestoten heeft kun je even kijken of je die wel aan mag raken. Een beetje wrijven onder de kin vindt Bowy altijd lekker. En met een gebroken (of gekneusde) kaak zal je wel wat merken aan hem als je dat doet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Klopt we zouden ze ook ophalen als ze 2x geënt waren. Maar met alle drama die gebeurd was hebben we gevraagd of we ze meteen mee mochten nemen omdat we een andere kater uit moesten kiezen en het was super ver rijden en ze waren al 12 weken. Ze heeft ons toen zelf aan de keuze overgelaten want ze zei dat ze anders de week erop geënt werden maar ze snapte dat 3 x op-en-neer rijden zon stuk ook behoorlijk wat kost.

Misschien niet helemaal de gang van zaken maar het was meer vanuit haar dat ze ook met ons mee wou denken omdat er al zoveel mis was gegaan. En wij wisten dus niet of we ermee doorgingen en aangezien ze de kater ook niet nog 2 weken kon reserveren om te kijken of we het misschien nog wilde (er was iemand anders zeer in geintresseerd) zijn we die avond meteen langs gegaan, en uiteindelijk dus meegenomen

Het lijkt niet of er iets mis is met Moes, is nog net zon grote vlegel. Hoopte eigenlijk dat hij er een beetje van geleerd had dat hij moet op passen want het was echt een hele flinke klap, maar hij sprong even daarna alweer van de tafel naar het dressoir wat ook maar net goed ging. Flink oppassen met hem dus.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Sorry zie nu pas de andere reacties, zie nooit als het na een volgende pagina gaat.

Maar ilone dat is dus de reden dat ze niet 2x geënt zijn.

En inderdaad Rik, na al die ellende wil ik nu gewoon het beste zorgen voor ze als wat ik kan en de rest snel vergeten. Zal vanavond als ik thuis ben even zijn kinnetje aaien, hij zit sws niet snel stil maar als er echt wat mis is zal ik het dan ook wel merken. Voor de rest is hoever ik gister en vanmorgen gezien heb geen verandering in gedrag gezien. Maar zal vanavond nog even goed opletten.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Duidelijk ;-)

Nee, er van leren zal hij niet doen :lol: Hier vielen ze achter elkaar in een drinkfontein :lol: vooral Muis is nog steeds een echte waterrat ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Adriana

Bericht door Adriana »

hoe gaat het intussen met de aapjes? alles goed gegaan bij de dierenarts? nog nieuwe foto's gemaakt..?
t is een beetje stil..
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Sorry ik heb het even super druk met werk, ben natuurlijk elke dag pas om 7 thuis en dan de kleintjes eten geven en spelen en zelf koken en opruimen dus ben blij als ik zelf even kan zitten, probeer van het weekend even weer een goede update te doen met natuurlijk leuke foto's! Voor de rest gaat alles goed!
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Nou het gaat echt heel goed met ze. Nu is Mila de drukste en Moes iets rustiger maar ze kunnen er allebei wat van. Moes is vorige week ingeënt. Mila was ook de planning maar net voor we gingen had ze op de slaapkamer gepoept en het was diarree dus toch een nieuwe antibioticakuur die wat langer duurde. Vandaag heeft ze het laatste pilletje gehad dus hopelijk is nu alles goed.

Ik heb het zelf super druk met werk dus probeer de hele avond voor hun te houden en lekker met ze te spelen, ze worden ook steeds aanhankelijker. Mila kan echt heel goed springen, zo van het barretje naar de aanrecht wat denk ik wel anderhalve meter is. Moes heeft hier nog een beetje meer moeite mee en dat gaat nog wel eens mis. Ik merk wel dat Mila ook wat vaker het speelgoed van Moes afpakt. Als ik een balletje naar hem rol en hij begint met spelen dan vliegt Mila erbij en pakt t altijd af. Maar soms zie ik wel dat Moes ook kan laten zien wie de baas is.

Eergisteren was wel wat vreemds. Mila lag in mijn armen op haar rug en dus met haar buik omhoog, onder het dekentje natuurlijk want dat is het fijnste. Moes lag er ook bij. Toen hoorde ik ineenkeer een heel hard smakkend geluid en toen keek ik, was Moes super hard aan het sabbelen op een plukje haar van Mila. Hij wou er ook echt niet van weg. Nu dacht ik dat dit vooral voorkwam bij kittens die te vroeg bij de moeder weg zijn gegaan maar ze zijn er toch zon 12 weken bij geweest. Is voor de rest ook niet meer gebeurd en vind het ook niet erg ofzo maar vond t wel heel raar om te zien.

Verder ben ik zooooo blij dat we er twee hebben genomen ze zijn (meestal) zo dol op elkaar en zijn de hele tijd samen. Foto's volgen nog!

Afbeelding
Lekker slapen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hadden de wc-rol van de badkamer mee naar beneden genomen

Afbeelding
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat een heerlijke foto's en wat fijn te lezen dat je geen spijt hebt dat je er tweede bij hebt genomen :-D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Inderdaad heerlijke foto's. Die laatste in het mandje: "oo, er liggen er twee :lol:". Mooie grote oren.

Het sabbelen komt wel vaker voor. Er zijn geloof katten die dat hun hele leven lang blijven doen (las ik laatst in een topic).

En natuurlijk moet er een keer een wc-rol aan geloven. Daar zijn het kittens voor :)
Grtz, Rik
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat deze twee lekker samen kunnen donderjagen. Leuke foto's ter illustratie.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

wat een heerlijke doerakken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Moes heeft net op de krant geplast die op de grond lag.. Voor de rest heeft hij t niet meer langs de bak gedaan.... Hij plast ook niet heel vaak en t was best een grote plas.. Gewoon een foutje of misschien toch blaasontsteking? Wat denken jullie?
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Tsja... als je een krant open en bloot op de grond laat liggen dan vraag je erom :lol: (dat heb je met katten) Zo ook met vuile (en schone) was, grote bloempotten (zoals vroeger bij mij) e.d. Ik zou hier niet direct aan blaasontsteking denken maar meer aan "o, lekker krantje om een plasje op te doen". Maar... houd het even in de gaten. Als je merkt dat er vaker iets anders opgezocht wordt dan de bak (ze gaan andere plaatjes zoeken en "graven") dan is het wel even opletten.
Grtz, Rik
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Hahaha okee, ja t valt natuurlijk door de brievenbus op de grond.. Vandaar. Heb t er zelf niet neergelegd haha! Maar je hebt gelijk. K hou t in de gaten maar dacht ook al dat t gewoon een foutje was.
Oja volgens mij heb ik geen kat gekocht maar een konijntje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie