Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat te horen! zo zie je maar weer dat de kunsten van een assistente essentieel kunnen zijn bij het slagen van zoiets!
Geweldig, deze stap is weer gezet. Ik was een beetje bang dat hij standje onmogelijk ging zijn na de ervaring van vorige keer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Oh wat fijn en wat een opluchting moet dat voor jou zijn zeg!! Wat is Gizmo toch een coole cat!!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

het einde zal langzamerhand wel in zicht zijn, nog één of twee behandelingen?
en dan jaarlijks controle bloedonderzoek?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Daar was ik ook een beetje bang voor Dinie, dat ie gelijk in de stress zou schieten. Dan zou ik er ook mee gestopt zijn... Maar hij was heel rustig en onderging het gelaten.

Het is zeker een opluchting Anne! En cool istie zeker! 8-)

Nog twee keer Adriana, het einde is in zicht! Wat er daarna volgt hebben we nog niet besproken, maar hij zal wel op controle moeten komen denk ik... Bloedonderzoek heeft niet zoveel zin, omdat daar niet in aan is te tonen of er ergens kankercellen aan het groeien zijn. Maar misschien wel lever- en nierwaardes, en misschien nog andere... Ik wacht het voorstel van de da wel af.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

sommige tumoren kun je dacht ik bij bloedonderzoek in combi met nog wat waardes en verhoogde calciumwaardes uit bloedonderzoek op het spoor komen en JT weet daar ongetwijfeld alles van..
gelukkig nog twee keer en Gizmo was gelukkig nu weer op zijn gemak. hij heeft waarsch zijn favo assistente inmiddels..
en wat fijn dat Gizmo er tussentijds eigenlijk helemaal niet ziek van is..
vacht weer helemaal bij-gegroeid?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Hmm, dat zal ik volgende keer zeker eens vragen aan JT.

Of Gizmo inmiddels een favo assistente heeft weet ik niet, maar ik wel in ieder geval! :lol:
Hoewel het allemaal schatten zijn hoor!

Het enige dat ik aan hem merk is dat hij veel slaapt. Zo'n chemokuur is natuurlijk ook een aanslag op je energieniveau... Ik tel de weken af tot we klaar zijn... En dan hopelijk rust in de tent! Al zit ik nog wel een beetje met Eusie en zijn schildklierproblematiek... Elke keer zit ik te denken aan een radioactieve behandeling, dan zouden we (hoop ik) overal van af zijn. Hij krijgt natuurlijk wel die Chinese kruiden, maar dat is zo ongelooflijk goor dat hij er een gloeiende hekel aan heeft. Hij kruipt ook regelmatig voor me weg, en dat breekt mijn hart... :cry: Moet ik hem dan echt de rest van zijn leven 2x per dag "pesten"...? Ik moet hem ook nog steeds eens laten prikken op zijn waardes. Het ging een poos heel goed, maar ik vind hem nu weer magerder. Hij wordt echt een beetje knokig, maar niet mager. Klinkt tegenstrijdig, ik weet het... Maar ja, die ra behandeling is best prijzig... Misschien toch ook maar eens balletje opgooien in Gouda de volgende keer. En een afspraak bij mijn eigen da om hem te laten prikken.

Gizmo's vacht is inderdaad lekker bijgegroeid, nog niet helemaal even lang als de rest maar dat wordt natuurlijk ook vertraagd door de chemo. Soms zie je niet eens dat hij 3 pootjes heeft! Vind het nog steeds wonderbaarlijk...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

lees Enzo's verhaal bij de schildklierkatten! en Esm van Kakkeren heeft haar hond in Lienden laten behandelen en mij uiteindelijk in een lang gesprek ook overgehaald om voor de behandeling te gaan. en ik ben zo blij en haar zo dankbaar want ik had er absoluut geen trek in en zag er erg tegenop. en (muv de financiën) uiteindelijk reuze meegevallen. en Enzo is overal van af en gaat steeds beter in zijn bontvel zitten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Enzo's verhaal heb ik natuurlijk allang een keer gelezen... ;-) Dat is ook de reden dat die behandeling af en toe door mijn hoofd spookt. Tegen de behandeling zelf zie ik niet zo heel erg op, al zal ik Eusie wel een week heel erg missen en daarna zijn er ook nog wat belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden. Hmm, wat ik me zit af te vragen, zou je na de ra behandeling ook afstand van je kat moeten houden als je eigen schildklier het niet meer doet...? Maar dat even terzijde... :eshifty: Het grootste struikelblok is toch wel het financiële plaatje. Gizmo's operatie en chemo's en alles wat daaraan vooraf is gegaan was een behoorlijke financiële aanslag. Daar heb ik niet zo heel veel moeite mee, maar... Precies...

Maar goed, het speelt door mijn hoofd. Meer (nog) niet... Misschien moet ik een plan bedenken en ervoor gaan sparen iedere maand.

We gaan eerst maar eens zorgen dat Gizmo goed door die chemo's heen komt!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

je krijgt het financieel wel voor je kiezen met je tijgers...
de voorzorgen na de behandeling vallen reuze mee hoor, de 'gedachte dat' maakt het denk ik erger. en ik denk dat chemo veel enger is. je bent Eusie 4 nachtjes kwijt en we hebben Enzo uitgebreid geknuffeld. alleen langdurig op schoot of naast je in bed de eerste week is niet handig. en het neemt iedere dag/week met de helft af en we zijn in Nederland heel erg streng met voorschriften, dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor risico's. en anders bel je toch ff met je huisarts? of nog een vraagje naar De Lingehoeve..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

We zijn weer in Gouda geweest en hebben weer een chemo achter de rug, ging gelukkig weer goed. Nu nog maar één keer, en dan zijn we klaar!

Heb inmiddels ook Eusie laten prikken op zijn T4 en die was 98, helaas... :cry: De Chinese kruiden doen dus helaas zijn werk niet. Het plan is nu om hem op carbimazol te zetten. Vanavond heb ik een gesprekje met de dierenarts om alles door te nemen.

Adriana, heb jij misschien nog tips of zaken die van belang zijn, waar ik op moet letten of naar moet vragen? Als andere mensen die hebben, is dat natuurlijk ook goed... ;-)
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

wat fijn dat dit Gizmo's één na laatste chemo was! en gelukkig gaat het erg goed met hem en ging dit ook goed.. favo assistente?

wat betreft Eusie en zijn schildklierontsporing: is te voelen of hij een verdikking in zijn keel heeft? t-4 van 98 is aanzienlijk, dwz als de boven refwaarde max rond 60 is..
je hebt een paar opties: medicatie/operatie/ra jood. opereren door een zeer ervaren chirurg laten doen, JT heeft Enzo geopereerd en bijschildklier gespaard gebleven en prima gegaan..
maar als zwerfweefsel voor ontsporing zorgt dan vervalt de optie operatie.
Enzo reageerde trouwens ook niet op de huisddokter-kruidenformule en heel slecht op felimazole. loopt de carbimazol via je da of bedoelde je toch felimazole? dagdosis splitsen in twee, dus om de 12 uur, dat bevalt beter geloof ik.
verder kan ik zo 1/2/3 niks bedenken, succes met je lieve stresskipje..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Dank je Adriana! Nee, ik bedoelde echt carbimazol. Dat Felimazol avontuur staat nog zo scherp op mijn netvlies, dat nooit meer... De da die ik aan de telefoon had begon zelf over carbimazol, dus dat gaat via de da lopen. En zij had het inderdaad ook over 2x daags.

Zo'n ra behandeling spreekt me eigenlijk het meest aan. Maar dat gaat nu niet. Gizmo's behandeling heeft een aardige wissel getrokken, niet heel ernstig gelukkig kunnen we nog op vakantie... ;-) Maar dat doen we dus in mei, op vakantie gaan. Zo'n behandeling zou iets voor de toekomst kunnen zijn, bijvoorbeeld eind van het jaar ofzo, of begin volgend jaar. Vooropgesteld natuurlijk dat Eusie goed instelbaar is met medicijnen. Zo niet, dan zal het eerder moeten. Maar ik kijk nu al enorm tegen de discussie met vriendjelief op... :eeh:

Zal het volgende keer eens in Gouda ter sprake brengen...

Bedankt voor zover in ieder geval!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

eigenlijk heb ik over de 'oude' middelen nooit die verhalen gehoord zoals van felimazole. dus het zou goed kunnen dat Eusie met carbi veel makkelijker en beter is in te stellen. carbi is ook veel beter te doseren want doorbreekbaar.
en dan hoef je het onderwerp ra jood het komende jaar niet eens ter sprake te brengen.. vind het van vriendlief toch wel knap dat ie zo snel is bijgedraaid in het traject Gizmo en dat ie achteraf en stilletjes missch ook wel heel blij is dat Gizmo er zo goed doorheen gekomen is en er zo goed uitziet! en ik heb de indruk dat Gizmo er niet zo vreselijk mee zit met een pootje minder. twee da-bezoeken op één dag, jij bent ook al aardig door de wol geverfd.. hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat Gizmo zijn kuur weer gehad heeft, nog een keertje te gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Fijn dat het al bijna afgelopen is met zijn chemo kuur!! Hoe is het ondertussen met hem zelf?
Mist hij zijn poot denk je?
Heeft hij zich goed aangepast?
Zijn er nu ook dingen die hij niet meer doet of kan?
Hier merk ik aan Hobbel dat ze niet hoog kan springen en ook als ze aan het tikkertje spelen is met de anderen zit ze heel onevenwichtig en valt ze nog wel eens om. Ze gaat dan gewoon verder en lijkt daar geen last van te hebben
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie