Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Inge, ik zal zeker voor je duimen! Kunnen deze rare ziekteverschijnselen soms iets met de inenting te maken hebben?

Natan, toch wel een beetje juichen. Guusje zit onder de referentie en dat is mooi en ik heb het al -tig keer gezegd, maar je hebt hier nooit op gereageerd dus waarschijnlijk zie je er niets in, Mercurius Corrosivus D30 heeft ècht!!! bij zowel Cochi als Noa wonderen verricht.
En anders die korreltjes die Imd gebruikt voor haar Casper?
Alleen maar om Guusje stabiel te houden.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Annet, die kwamen van een arts die niet meer opstuurd toch? Wil nl niet teveel en te ver reizen met Guusje, is erg snel bang. Ik geloof zeker dat het helpt, kijk maar naar Noa :-D Is er geen andere manier om eraan te komen?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Cerna

Bericht door Cerna »

Jawel, via een andere homeopatisch dierenarts bij jou in de buurt. Almere is toch bijna een wereldstad :lol: , daar zit vast wel een hom. dierenarts.
Kattenbella heeft het ook via haar hom.da en zij woont in Groningen.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Ja er zit een hele goede hier, zal er maandag eens naar informeren :-D Hoe geef je die korreltjes, gewoon over het voer?
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Cerna

Bericht door Cerna »

Twee keer per week twee korreltjes.
Bij Noa doe ik een korreltje per spuitje, bij Cochi los ik ze op in een klein spuitje met wat warm water (ong. 1 ml) en spuit het dan achter in zijn keel.
Zou ik bij Noa ook kunnen doen maar omdat zij toch al spuitjes krijgt, doe ik 1 ml. eten in een spuitje, leg hierop een korreltje, laat het voer dan iets verder zakken en doe er nog wat voer bovenop zodat het kan oplossen (ong. 3 ml. per spuitje)
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Het duimen heeft geholpen, want Puk heeft geen nierproblemen, overige organen ook goed en ook geen Fiv/Felv Fip (zat ik ook nog over in sinds de korte aanwezigheid van de zieke asielpoes).
Wat wel? Volgens de DA Eosinofiele Gastritis Enteritis
Ik heb er maar een nieuw topic over gemaakt:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 57&t=25304
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Annet, ik ben aan het googelen om meer over Mercurius Corrosivus D30 te weten te komen, maar wordt niets wijzer. Heb de homeapatische da inmiddels al gemaild maar ben nooit zo geduldig ;-) Heb jij mis. meer info over deze korreltjes? Worden ze vooral gebruikt bij nierproblemen of ook bij andere klachten?
Adriana

Bericht door Adriana »

http://www.sorag.nl/proefles/download/B ... Dieren.pdf

http://www.homoeopathie-homoeopathisch. ... ivus.shtml

http://www.dobermanninfo.de/alt/index3031.htm

http://www.cyto-solutions.co.uk/documents/Dentotox.pdf
pagina 22

http://www.hahnemann.nl/media/bijsluite ... OSIVUS.pdf

http://www.hahnemann.nl/bijsluiters.php

ik kom merc corr vooral tegen als ontstekingsremmer en let op! bovenstaande links gaan over humane en veterinaire toepassingen ..

je zou ter oriëntatie ook eens kunnen kijken bij rehmannia van huisdierendokter voor een beginnende/matige nierklant - de ervaringen/klantenreacties staan onderin en rehmannia vind je in het linkermenu onder nierfalen
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Tnx Adriana!

Ik kom nergens tegen dat het de nieren zou ondersteunen..

Op mijn mail naar de homeopatische da kreeg ik dit als antwoord:

ik vind mercurius geen middel om aan nierpatiënten te geven, dit zou ik alleen doen als het hele type kat erbij past. Wat je wel kan geven zonder problemen is solidago in een lage potentie

Iemand ervaring met Solidago?
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bij nierproblemen

Puur Nier is een natuurlijk gezondheidsproduct dat kan worden ingezet ter ondersteuning bij beginnend nierfalen, chronische interstitiële nefritis, schrompelnier en nierstenen. Puur Nier bevat een verdund extract van Lespedeza sieboldi en Solidago virga aurea.

Solidago virga aurea (Guldenroede) heeft een diuretische werking en stimuleert hierdoor een gezonde vochthuishouding. Ook wordt Solidago ingezet bij blaas- en nierstenen en werkt het ontstekingsremmend. Lespedeza sieboldi gaat de bij nierproblemen optredende verschijnselen van uraemie tegen. Puur Nier kan goed worden gecombineerd met andere medicatie en een aangepast nierdieet. De kleine tabletjes zijn ook bij katten makkelijk in te geven.

Samenstelling: Een verdund extract van Lespedeza sieboldi en Solidago virga aurea. Hulpstoffen: lactose, microkristallijne cellulose, magnesiumstearaat.Indicatie(s):

Eigenschappen per ingrediënt:
Lespedeza sieboldi gaat de bij nierproblemen optredende verschijnselen van uraemie tegen.

Solidago virga aurea (Guldenroede) heeft een diuretische werking,
gaat blaas- en nierstenen tegen en werkt ontstekingsremmend.
Dosering en toepassing:

Tenzij de dierenarts of therapeut anders heeft voorgeschreven:
2-3 daags:

Hond > 15 kg 2 tabletten
Hond < 15 kg 1 tablet
Kat 1 tablet
1 tablet = 150 mg

Geschikt voor: Kat, Hond

Puur Nier kan rechtstreeks in de mond, in een stukje brood of in iets lekkers gegeven worden. Voor optimaal resultaat dient dit natuurproduct te worden opgenomen door het schone mondslijmvlies. Geef het daarom minstens een half uur voor of na het voeren.

Opmerkingen
1. Ga bij het vermoeden van nierproblemen altijd naar uw dierenarts.
2. Gebruik Puur Nier naast een dieet waarin eiwit en fosfor verlaagd zijn.
3. Tevens dient het voer een juiste eiwitkwaliteit te hebben.
4. Aangeraden wordt het dieet aan te vullen met essentiële vetzuren.
5. Zorg voor voldoende vers drinkwater.
6. Puur Nier kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt.
7. In een enkel geval kan na het innemen van de tabletten een onschuldige en kortdurende beginverergering van de klachten optreden. Als deze beginverergering hinderlijk is dient u de geadviseerde dosis te halveren of een dosis over te slaan.
8. Bijwerkingen zijn niet waargenomen.

Geschikt voor: Hond & Kat

Dit kwam ik tegen op internet, en ook dat Mac samuels Solidago bevat...
manon3

Bericht door manon3 »

Patiani-guusje, solidago is al verschillende malen besproken hier op het forum.Als je bij Zoeken rechtsboven in de hoek Solidago intikt krijg je vanzelf alle topics te zien waar dit middel besproken is.Misschien vind je dan ook nog bruikbare info.
Laatst gewijzigd door manon3 op 06 feb 2012 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

@Manon: Dankje heb inmiddels gezocht!

Adriana dit vond ik over Rehmannia:

Bij een vroegtijdige diagnose kan met de Chinese kruidenformule Rehmannia de ontwikkeling van de ziekte aanzienlijk worden afgeremd en zelfs tot stilstand worden gebracht. Rehmannia werkt direct op de nieren en is daardoor zeer effectief is tegen nierfalen. De Rehmannia geeft verder aan de nog goed functionerende filtertjes als het ware extra vermogen, waardoor de capaciteit wordt verhoogd. Het verbetertraject duurt ongeveer 2 tot 6 weken. Poeder mag door het eten worden gegeven. Indien gewenst mag het continue worden gegeven. Het heeft op lange termijn geen bijwerkingen. Rehmannia heeft geen afwijkende smaak.

Lastig om een keuze te maken, waar doe ik goed aan zie even door de bomen het bos niet meer..
Adriana

Bericht door Adriana »

bomen en bos... dus klein wandelingetje en voorzover uit mijn hoofd:

Guus is matige nierklant, crea en/of ureum net boven de referentie.
bloeddruk onderzocht? anorganische fosfor meegenomen in bloedonderzoek?
al iemand een idee of het chronisch is of acuut nierfalen is geweest en nu redelijk stabiel? dat kun je zien aan (evtl ontwikkeling) van de waardes in regelmatig herhaald bloedonderzoek..
staan de waardes van Guus bij de topic 'nierfaakatten'?
en lees dan gelijk het artikel van Wilhelminapark in het eerste bericht ff door..

wat krijgt Guus nu precies te eten en drinkt/plast ze goed?
krijgt Guus medicatie en wat?

het kan geen kwaad denk ik nu al (voor beide katzels) goed verteerbaar matig eiwitrijk voer te gaan geven en hier geef ik nierdieet van Happy Cat, brede samenstelling en deels voorverteerde eiwitten.
maar een da-nierdieetvoer iom je da kan natuurlijk ook al..

er zijn een aantal ureum-afbrekende middelen: MacSam, Urémyl, Puur Nier, ipakitine, e.a. en vaak bij de fytotherapie zit daar solidago en lespedeza in (plantenstofjes dus)

ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je da nog aarzelt met behandelen maar met nierfalen zou ik er altijd voor kiezen te proberen om de nierfunctie nu al zo min mogelijk/minder te belasten..
en dan is het een kwestie van proberen wat het best bij Guus en in jouw situatie past.

missch staat de info al wel her en der maar missch handig het een keer allemaal op een rijtje te zetten ivm bomen+bos..
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Zal de bomen in het bos even op een rijtje zetten ;-)

Mijn da behandelt wel. Crea was 206 (212) en ureum 8.9 (12.9) Fosfor en kalium prima, bloeddruk ook.
Krijgt nierdieet van hills, nat en droogvoer geweekt in water. Benakor elke avond. Thats it.
Ze drinkt erg weing vandaar het natvoer en water door droge brokjes. Af en toe spuitje water in bek.
Kleine normale plasjes, plast niet veel/vaak. Of chronisch is of acuut, geen idee, is pas 2 keer bloedonderzoek gedaan met tussenpose van 2 weken. Nog niet te zeggen lijkt mij. Hoop acuut, en dat het nog bijtrekt..

Nu dus twijfel over evt. iets hom. erbij, om boel lange tijd stabiel te kunnen houden. Maar wat? Is veel verkrijgbaar en klinkt allemaal goed.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Zal de bomen in het bos even op een rijtje zetten ;-)

Mijn da behandelt wel. Crea was 206 (212) en ureum 8.9 (12.9) Fosfor en kalium prima, bloeddruk ook.
Krijgt nierdieet van hills, nat en droogvoer geweekt in water. Benakor elke avond. Thats it.
Ze drinkt erg weing vandaar het natvoer en water door droge brokjes. Af en toe spuitje water in bek.
Kleine normale plasjes, plast niet veel/vaak. Of chronisch is of acuut, geen idee, is pas 2 keer bloedonderzoek gedaan met tussenpose van 2 weken. Nog niet te zeggen lijkt mij. Hoop acuut, en dat het nog bijtrekt..

Nu dus twijfel over evt. iets hom. erbij, om boel lange tijd stabiel te kunnen houden. Maar wat? Is veel verkrijgbaar en klinkt allemaal goed.
Plaats reactie