Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Ja dat maakt het dan nog extra moeilijk.
Je hart breekt, maar onthou dat het uiteindelijk voor haar bestwil is.
Pijn is lastig te zien bij katten en vaak sluipt het erin.
Je hart breekt, maar onthou dat het uiteindelijk voor haar bestwil is.
Pijn is lastig te zien bij katten en vaak sluipt het erin.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Tja, reizen is over het algemeen geen hobby van katten. Ook al is het voor het eigen bestwil van Pippa, het is logisch dat het pijn doet in je poezenmoederhart 
Hopelijk vergeeft Pippa je snel en is het de laatste dagen aftellen voor de grote reis.

Hopelijk vergeeft Pippa je snel en is het de laatste dagen aftellen voor de grote reis.
-
- Poema
Fijn dat jullie het helemaal snappen. Moest echt m'n tranen verbijten bij de dierenarts. Gelukkig maakte de hoogte van de factuur wel iets goed. Wat verschilt dat toch ontzettend per praktijk!
Ze probeert nu steeds te drinken, maar heeft geen controle over haar lijfje en krijgt het niet voor elkaar. Geprobeerd er wat in te krijgen met een spuitje, schopt ze het waterbakje om
Ik vind het wel gek dat haar kalium nu echt te laag is. De laatste keer was het goed, de keer daarvoor 'laag normaal' en ik suppleteer gewoon. Iets om in de gaten te houden dus.
Ze probeert nu steeds te drinken, maar heeft geen controle over haar lijfje en krijgt het niet voor elkaar. Geprobeerd er wat in te krijgen met een spuitje, schopt ze het waterbakje om
Ik vind het wel gek dat haar kalium nu echt te laag is. De laatste keer was het goed, de keer daarvoor 'laag normaal' en ik suppleteer gewoon. Iets om in de gaten te houden dus.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 
Is dat geen controle hebben over haar lijfje door de gaba of stress?
Kalium goed in de gaten houden ja.
IK hoop dat jullie je snel weer wat beter voelen.
Kalium goed in de gaten houden ja.
IK hoop dat jullie je snel weer wat beter voelen.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Ja ik ga straks even een precisieweegschaal halen zodat ik het heel precies kan doseren en ik zal ook nog even navragen op welke termijn kalium verbeterd zou moeten zijn zodat ik dan weer een bloedonderzoek kan laten doen.
En dit doet ze vaker als ze gesedeerd is geweest. Het wordt nu al wat beter, gelukkig. Ze gaat nu even het vieze dierenartsluchtje van zich af wassen
En dit doet ze vaker als ze gesedeerd is geweest. Het wordt nu al wat beter, gelukkig. Ze gaat nu even het vieze dierenartsluchtje van zich af wassen

Wat naar dat je juist nu zoveel zorgen hebt. Eigenlijk moet je nu blij zijn en een feestje vieren omdat Pippa eigenlijk naar Lienden kan.
Maar ja, zo werkt het niet
Sterkte Renske!
Sterkte Renske!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
-
- Poema
Ja, dat zou wel moeten hè, maar helaas overheerst de spanning over de reis en het gevoel van "wat als het niet helpt en ze allerlei klachten blijft houden?". Maar de nieuwe dierenarts zei vanochtend ook weer dat het best kan zijn dat de bloedwaarden weer stabiliseren als ze haar behandeling heeft gehad. M'n buurvrouw zei ook dat het lage kalium ook van het braken kan komen. Er speelt hier zo veel dat niet meer goed is te bepalen wat nou waardoor komt. We moeten hier dus even doorheen met z'n tweetjes, zodat we de schildklier straks hopelijk kunnen uitsluiten als de klachten aanhouden.Asse-Poes schreef: 09 aug 2023 15:38 Wat naar dat je juist nu zoveel zorgen hebt. Eigenlijk moet je nu blij zijn en een feestje vieren omdat Pippa eigenlijk naar Lienden kan.
Sterkte Renske!
-
- Poema
@Denise, hoe kwam jij aan die onderleggers voor in het mandje? Heb er nu eentje omdat ze dus op haar handdoekje had gepoept. Kan ik die bij de dierenarts kopen?
Bj zooplus heb ik ze vandaan, maar dierspeciaalzaken verkopen ze ook.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Top, we hebben hier een Discus, zie ik, dus daar maar even naartoe 

Volgens mij zijn ze officieel voor honden bedoeld.
trainingpads.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... t=197630.1
trainingpads.
https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... t=197630.1
Laatst gewijzigd door Synemios op 09 aug 2023 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Zo, na 2,5 uur rondlopen is ze tot rust gekomen en is ze weer op de bank gesprongen en in haar veilige huisje gekropen 

-
- Poema
Ik zie inderdaad zoiets op de website staan, komt goed!Synemios schreef: 09 aug 2023 16:07 Volgens mij zijn ze officieel voor honden bedoeld.
trainingpets.
Zit trouwens wel te twijfelen of ik Gabapentine zal geven of Zylkene voordat we op reis gaan, wat vinden jullie? Gaba doet blijkbaar niet zo veel voor haar als ze elke keer nog een extra dosis moet hebben voor ze behandeld kan worden.
Zylkene is een heel licht middel, als gaba al weinig doet dan zal zylkene niets uitmaken.
Maar ik denk dat ze haar sowieso een roesje geven tijdens de behandeling als het niet lukt.
Maar ik denk dat ze haar sowieso een roesje geven tijdens de behandeling als het niet lukt.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Bedacht me nav het niezen trouwens dat Pippa geen jaarlijkse inenting heeft gehad dit jaar (ben ik niet zo precies in omdat ze niet buiten komt). Heeft Lienden ook niks over gezegd, maar lijkt mij wel dat de katten daar wel ingeënt moeten zijn, want ze zitten wel in dezelfde ruimte? Ik ga morgen even bellen.
Edit: buurvrouw heeft even in het systeem gecheckt en ze heeft wel een inenting gehad in januari, dus dat is geregeld. Pfiewww, zag al helemaal voor me dat dat ook nog last minute geregeld zou moeten worden.
Edit: buurvrouw heeft even in het systeem gecheckt en ze heeft wel een inenting gehad in januari, dus dat is geregeld. Pfiewww, zag al helemaal voor me dat dat ook nog last minute geregeld zou moeten worden.