Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Jacques en Yuliett

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Als je in een stille buurt woont net als ik kan de kat gerust 's nachts naar buiten maar zorg dan dat er een kattenluik is om naar binnen te komen. Die luikjes zijn ook afsluitbaar zodat je de kat ook binnen kunt houden als je wilt.
Overigens heeft ons katertje 's nachts het hele huis tot zijn beschikking, hij maakt niks kapot maar wel gooit hij alles van het aanrecht en de tafels op de grond :grin:
Hij is heel zindelijk, 's ochtends als we uit bed komen wacht hij om te poepen totdat ik zijn kattenbak heb verschoond. ;-)
Jacques en Yuliett

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Maar zorg wel dat de draden van de Luxaflex niet loshangen :!:
Joris heeft zichzelf daar een keer bijna mee gewurgd toen hij 's nachts aan het spelen was. :shock:
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Isia »

Kalunia wisselt haar rust uurtjes met speeluurtjes af door de hele 24 uur. In de nacht kan ze in de woonkamer, trap naar boven, overloop boven en onze slaapkamer komen. Zodra ik naar bed ga, rent ze achter mij aan. Ik ga op bed, Kalunia gaat de slaapkamer verkennen. Soms gaat ze weer naar beneden. Soms zit ze in de vensterbank van de slaapkamer raam naar buiten te kijken. In elke geval in de ochtend vind ik haar bijna altijd naast mij liggend. De ritueel "goeiemorgen" slaat ze nooit over. Met haar hele lijfje en geluidjes laat ze mij dan merken dat ze zo blij is dat ik wakker ben...
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
NadineDilara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:42

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door NadineDilara »

Mijn meisje is s'nachts altijd in de slaapkamer bij mij. De bak zet ik dan in m'n kamer met eten, drinken, krabpaal en haar favoriete speelgoed muisje. Ik kan haar nergens anders laten, want ik ben 19 en woon dus nog thuis, en in de woonkamer is mijn papegaaitje, en ik durf Dawn s'nachts niet met haar alleen te laten. In de andere kamer is m'n moeder met ons hondje, en in de laatste kamer mijn schoonheidssalon.. En de badkamer is echt gigantisch klein. Maar, ik moet eerlijk zeggen: ik heb er helemaal geen probleem mee dat ze s'nachts onder de deken tegen me aan komt liggen. Ze is zo lief en lekker warm :D
Groetjes Nadine en een kopje van Dawn en Jiraiya
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door achtpuntzes »

waar doe ik mijn poezen 's-nachts?

ik "doe" mezelf in de slaapkamer, voor de katten veranderd er niets.... :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Robijn »

Ik neem Robijntje mee naar de slaapkamer, waar ze prins(es)heerlijk gaat liggen slapen op bed en 's nachts een paar keer kopstootjes komt geven tegen mijn gezicht, of spinnend dichtbij mijn hoofd, of op mijn rug of buik gaat zitten/liggen, terwijl ze mij, haast obsessief, verliefd aankijkt :pdtu:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door achtpuntzes »

als ik mijn katten 's-nachts op de slaapkamer laat, is de kans heel groot dat iik midden in de nacht wakker ga worden van "de gekke 5 minuten". of ze gaan tegen de lamellen liggen meppen, kastdeurtjes open en dicht doen, en weet ik het allemaal nog meer...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Robijn »

Robijntje is 'al' 9, en een Brits Korthaar, die is dus lekker rustig (liever lui dan moe is de slogan van dit ras ;-) ), en blijft net zolang op bed liggen totdat de slaapkamerdeur 's ochtends open gaat, als ik op sta dus.
Zolang ik blijf liggen, blijft zij ook lekker liggen..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Chiquita98 »

achtpuntzes schreef:waar doe ik mijn poezen 's-nachts?

ik "doe" mezelf in de slaapkamer, voor de katten veranderd er niets.... :)
Helemaal goed! Das eigenlijk de beste manier!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door KoosjeCato »

Koos en Kato slapen gewoon bij ons. Overdag kruipen ze het liefste bij mij op schoot of zitten ze bij mij in de buurt, maar 's nachts liggen ze vaak bij mijn vriend. :D Dus die ligt in de moeilijkste houdingen, terwijl wij drietjes zalig slapen. ^_^
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door nellebel »

die opmerking van 8.6 super. zo gaat het bij ons ook. voor onze katten maakt het niks uit dag of nacht. die komen altijd door het hele huis. alleen overdag als wij niet thuis zijn niet in de voorkamer. zal snel foto plaatsen in mijn album om het bewijs te laten zien waarom. gijs zat namelijk gisteren heel relaxed bovenin de boekenkast in de voorkamer met zijn pootje te hengelen in de vissekom.
maar meestal is het wel zo dat waar wij zijn de katten ook zijn.
dus s'nachts betekend dat op ons of tegen ons aan. languit over het bed en wij zien wel of er nog een klein plekje voor ons is waar we stilletjes kunnen liggen om de katten niet wakker te maken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Nuenense

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Nuenense »

Mijn twee katten mogen 's nachts in principe overal komen. Ze zijn zindelijk en welgemanierd.
Maar eigenlijk hebben ze hetzelfde ritme als ik, en liggen de hele nacht op bed te maffen ;)

Ze gaan af en toe naar buiten, maar 't liefst heb ik ze 's nachts (en als ik zelf van huis ben) gewoon binnen.

Mijn ouders hebben een kat die 's nachts altijd in de bijkeuken gaat. Dat is een kleine ruimte (4 m2) waar de wasmachine en droger staan. Hier heeft zij haar mandje, kattenbak, voer etcetera.
Als m'n ouders zich klaarmaken om te gaan slapen, sjokt zij al uit zichzelf daarheen. Ook prima!

Ik denk dat je gewoon moet doen wat voor jou werkt. Katten kunnen best in een bepaalde kamer overnachten met de deur dicht. Zolang ze maar hun kattenbak, voer, water en een lekker ligplekje hebben!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door nellebel »

marieke, welgemanierde katten .... hoe doe je dat? hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Nuenense

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Nuenense »

@Nellebel:
Hahaha, je moet het wel in perspectief zien natuurlijk ;-)
Welgemanierde katten zijn nog steeds heerlijke deugnieten. Maar ze maken je meubels niet stuk 's nachts, hihi!
Jinxii
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2012 04:16

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Jinxii »

Jinxii en Tommie mogen overal behalve in de babykamer en badkamer.
Plaats reactie