Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Er staat toch een bepaalde periode voor (een paar weken?) waarin mensen hun dier terug kunnen claimen? Als die tijd is verstreken kunnen jullie volgens mij als rechtmatige eigenaren worden gezien van Moppie. :grin: Ik durf je alleen niet precies te zeggen hoe lang die periode is.....
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Jeetje, ik heb net pas het hele verhaal gelezen, Moppie zal wel blij zijn dat ze bij jullie is :grin:.

Wat raar dat die mensen niets hebben laten horen (voor jullie, en Moppie misschien ook) wel een geluk ;-).

Ze weet wel wat lekker is he, melk en natvoer :-P. Als het aan Lynx en Linus zou liggen zouden ze ook geen droge brokjes meer eten, maar het is toch wel beter voor ze. Misschien kan je ervoor kiezen om alleen 's avonds nat te geven? Dan kan ze overdag gewoon haar brokjes eten.

Groetjes,
Wendy
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

inderdaad kwa eten zou ik denk ik nu even iets anders moeten proberen.
Ze krijgt van mij om 6;00 nat vlees en om 13:00 en om 19:00 en voor de rest staat er ook nog droog voer.

Het is mij nu twee dagen opgevallen dat ze alleen het vocht opdrinkt en met eten begint te tetten.
Ik denk dat ik morgen maar even kittenmelk en een blikje sardientjes ga halen.
En ook merk ik dat ze echt continu loopt te praten maar ook sjagereinig is ze kan zo in 1 keer aanvallen als je haar aait en dan erna is het ook wel weer goed.
Vandaag had ik haar met 4 poten in mijn been hangen na dat ik haar even opgetilt had maar haar ook weer meteen op de grond had gezet omdat ze niet wou.
Ze miauwt ook behoorlijk veel.
En kwa buikje moet ik toch denk ik even naar de dierenarts nu sinds vanavond voelde haar buik strak en gespannen aan.

Stel als ze zwanger is is het dan normaal dat ze dit gedrag zou vertonen?
Ze is nu precies 4 weken bij ons, ik probeer nu even uit te zoeken hoe of wat.

Maar ik houdt jullie op de hoogte en als jullie tips voor me hebben heel graag zelfs.

Alvast bedankt.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Ik kan nergens iets vinden hier over zwangerschap, ik zou daar graag iets meer over willen weten.

Het gedrag bij een zwangerschap, hoe lang duurt een zwangerschap ( ze is nu 4 weken bij ons en had toen al een hangbuikje)
Willen ze meer eten, enzv.

Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik weet nog van Jessie dat zij echt zadeltasjes kreeg en naarmate de zwangerschap vorderde kreeg ze vreetbuien niet normaal.
Ze kon de hele dag wel doorgaan.
De tepeltjes worden steeds zichtbaarder en dikker, ze krijgen een typische houding met zitten. Ik zal is kijken of ik een foto kan vinden daarvan.
Een hangbuikje heeft niks met een zwangerschap te maken overigens.

Hier kan je haar tepeltjes al zien en ze was nog niet zo ver
Afbeelding
Haar buikje
Afbeelding
Hier was ze allang niet zwanger meer maar dit is nog steeds haar typische zwangere zithouding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Een zwangerschap duurt overigens 8 weken meen ik me te herinneren.
Wat het gedrag aangaat heb ik aan Jessie niks bijzonders gemerkt eigenlijk.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Dank jewel San voor je antwoord.

Ik moet wel zeggen dat haar tepels niet echt opgezet zijn of dat er vocht ofzo uitkomt.
Ik vindt het wel moeilijk te zien bij jou op de foto`s hoor.
Alleen zie ik het wel bij de zit houding dat de achterpootjes uit elkaar zitten :grin:
Maar het is ons nog niet opgevallen dat Moppie dat ook doet.

Ik denk dat ik nu eens een nieuwe foto van haar buik maak en dat dan vergelijk met een foto van 4 weken geleden, na mij idee is haar buik wel meer gaan hangen.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Je verwent haar echt hoor, met drie keer op een dag natvoer :smile:. Ik zou ervoor kiezen om het toch iets minder te geven, volgens mij zitten er in brokjes meer voedingsstoffen, misschien dat dat ook invloed heeft op d'r vacht. Maar goed, daar weet de dierenarts natuurlijk meer over.

Onze katten kregen trouwens ook diarree van het speciale kattenmelk, maar dat hangt misschien ook van het merk af. Hier zijn ze gelukkig dol op water.

Wel spannend of ze nu zwanger is of niet!
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mja het buikje gaat niet hangen bij een zwangerschap, ze krijgen gewoon echt zadeltasjes die je aan de zijkanten ziet.
Als je van bovenaf kijkt zie je dat vooral goed dat het uitpuilt.
Er hoeft niet perse vocht uit de tepels te komen hoor, dat had Jessie ook niet.
Jessie was op die foto's trouwens nog heel erg vroeg in de zwangerschap vandaar dat het nog niet goed zichtbaar was ;-)
Ik herkende het toen ook niet als zodanig hoor, pas toen ze al 6 weken heen was en kreeg de schrik van mn leven dat mn vermoeden bevestigd werd :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Hee San ik heb hier al foto`s van Mop en andere hadden echt het idee dat ze zwanger was, ik weet niet of je de foto`s bekeken hebt, maar 1 foto is er dat ze inderdaad zakjes heeft of hoe ze dat ook noemen :-P

Daarom maak ik morgen even een nieuwe foto en vergelijk ze even.

Maar ze heeft wel na mijn idee echt een hangbuikje.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

ingrid f schreef:Hee San ik heb hier al foto`s van Mop en andere hadden echt het idee dat ze zwanger was, ik weet niet of je de foto`s bekeken hebt, maar 1 foto is er dat ze inderdaad zakjes heeft of hoe ze dat ook noemen :-P

Daarom maak ik morgen even een nieuwe foto en vergelijk ze even.

Maar ze heeft wel na mijn idee echt een hangbuikje.
Hoi Ingrid, Sandy zal het wel weten van de foto's, zij was één van die mensen die samen met mij aan een zwangerschap dacht ! :grin:

Wat betreft de mogelijke zwangerschap; als ze iid zwanger zou zijn, zou ze nu op haar "laatste beetje" lopen, zoals wij dat in Belgie zeggen. Dit zou ook haar "moeilijke" gedrag van de laatste tijd kunnen verklaren, de hormonen werken volop, ze heeft "last" van de kittens in haar buik, enz...eigelijk kan je het wat vergelijken met een zwangere vrouw, die naar het eind van de zwangerschap gaat, alles zit in de weg, je bent moe, enfin...je snapt wel wat ik bedoel hé ...
Dus maak maar een foto, kunnen we vergelijken, en misschien toch naar da .

Wat betreft de voeding, zou ik aanraden, zoals er nog mensen gezegd hebben, geef haar de hele dag brokken tot haar beschikking, en s'avonds, als extra wat natte voeding. Droge brokken (als je een kwalitatief goed merk koopt), zit alles in wat een poes nodig heeft, natte voeding is iid heel lekker, maar ze kunnen daar van blijven eten, gevolg, poezen die dik worden, brokken zijn echt voldoende.
In het begin, zal ze je dat niet in dank afnemen, dat ze geen natte voeding meer krijgt, en het kan zijn dat ze xwat gaat mokken, en weigert de brokken te eten, sla dan niet te snel in paniek, ze krijgt echt wel honger, en zal vanzelf wel brokken gaan eten. Ze kan best wel een dag of twee zonder eten, zolang ze blijft drinken is't oké.

Probeer eerst zekerheid te krijgen over de zwangerschap, voor je met de natte voeding stopt, want moest ze zwanger zijn, heeft ze haar eten wel nodig, en kan je je niet veroorloven om haar twee dagen te laten mokken, om haar te leren brokken te eten.

Succes, en hou ons op de hoogte, liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Dank je ver voor je antwoord, oke had even niet in de gaten dat San de foto`s al gezien had :-P

Ik vindt het erg moeilijk allemaal omdat ik geen verstand van katten heb maar wel van honden :grin:
Daarom probeer ik zoveel informatie te vragen.
Ik zet morgen even een foto neer van nu en van toen en dan kunnen we even vergelijken en kan ik alsnog naar de da.

Maar stel dat ze zwanger is zou ze nu misschien 5 of 6 weken zijn dan kan ik het toch niet meer maken om daar iets tegen te doen.
Dat gaat tegen mijn gevoel in maar ja als ik straks hier misschien met kittens mocht zitten ik heb nul komma nul procent verstand ervan.
Dus dat lijkt me ook niet echt verstandig.

Maar goed ik ga er even van uit dat ze niet zwanger is en we kijken wel.

Bedankt voor de reacties.

liefs Ingrid
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Inderdaad, even afwachten maar. Je vroeg hoelang een zwangerschap duurt bij poezen, wel hier in Belgie hebben we daar een mooi spreekwoord voor, geld voor hond en poes; " negen weken dragen, negen dagen blind, t'is een honden of een katten-kind" :grin:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Ha, ha nog nooit van gehoord maar het klinkt wel uhhhhhhhhhhhh hoe zeg je dat, nou ja het komt er wel op neer iniedegeval :-P :-P :-P :-P
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Ik heb net even wat foto`s genomen maar zie absoluut geen zadeltasjes en zie ook niet dat haar buik groter of dikker is.

Natuurlijk moet ik er wel bij zeggen dat ze flink dikker door voeding is geworden dan dat ze was.

Maar zo als ik de foto`s zag heb ik het idee dat ze absoluut niet zwanger is.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou laten we daar maar op hopen Ingrid ;-)
Ik ben toch wel benieuwd naar de nieuwe foto's.

Ik heb Jessie ook met 6 weken laten aborteren, maar bij haar was de situatie zo dat ze nog geen 6 maanden was en een bevalling nooit zou overleven.
Gewoon omdat ze te kleine, te iel en te mager was.
Met dank aan de opvanger die zo stom was geweest om dat te laten gebeuren. Ik ben heel voorzichtig met mn katten hoor ;-)

Hier krijgen ze ook alleen 's avonds een beetje blikvoer en de hele dag staan er brokken tot hun beschikking.
Is ze zo aan gewend hoor, als ze honger krijgt eet ze wel ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie