Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
-
- Poema
Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Aanvulling op bovenstaande: het is me wel opgevallen dat ze vaker braakt als ze de specifieke snacks heeft gehad, dus wellicht is er ook nog een verband tussen het braken en de snacks. Ik lees op Zooplus ook dat sommige katten ze met smaak opeten, maar vervolgens toch weer uitbraken. Ik ga deze snacks (gevriesdroogde stukjes vlees van Cosma) dus maar even niet geven voorlopig. Pippa krijgt wel 2 keer per week een zakje Cosma soup als traktatie naast haar normale eten. Dat gaat goed 

Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 
Re: Pippa heeft overactieve schildklier, radioactieve jodiumbehandeling starten?
Kom je alleen achter door het niet meer te geven inderdaad.
Maar als het een diersoort is die ze vaker krijgt, is het misschien niet dat ze ze te snel naar binnen werkt dan of dat die snoepjes te groot zijn?
Luna en Indy kotsen ze ook uit als ik ze niet kleiner maak. ( die krijgt cosma tonijn en ook die soep)
Lizzy krijgt de puur eend van My star, dat gaat altijd goed.
Maar als het een diersoort is die ze vaker krijgt, is het misschien niet dat ze ze te snel naar binnen werkt dan of dat die snoepjes te groot zijn?
Luna en Indy kotsen ze ook uit als ik ze niet kleiner maak. ( die krijgt cosma tonijn en ook die soep)
Lizzy krijgt de puur eend van My star, dat gaat altijd goed.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
-
- Poema
Goed om te weten dat meer katten dit hebben! Ik ga er inderdaad mee stoppen voor nu. Genoeg andere lekkere dingen 
Dat antibraakmiddel is wel een ramp om hier te geven zeg. De Thiamacare deed ik erin als ik net haar eten had klaargemaakt en dan was ze afgeleid door het eten. Net als met de oorzalf, die doe ik gewoon op haar oor als ze aan het eten is, haha. Maar dat antibraakmiddel moet liefst een halfuur voor het eten en moet ik 3 keer per dag in haar bekje spuiten. Dat vindt ze echt niet leuk. Gelukkig is het einde in zicht
En jee, ik zie dat ik 1 poesje heb verworven op dit forum!

Dat antibraakmiddel is wel een ramp om hier te geven zeg. De Thiamacare deed ik erin als ik net haar eten had klaargemaakt en dan was ze afgeleid door het eten. Net als met de oorzalf, die doe ik gewoon op haar oor als ze aan het eten is, haha. Maar dat antibraakmiddel moet liefst een halfuur voor het eten en moet ik 3 keer per dag in haar bekje spuiten. Dat vindt ze echt niet leuk. Gelukkig is het einde in zicht

En jee, ik zie dat ik 1 poesje heb verworven op dit forum!

-
- Poema
Ik ben nu al helemaal gespannen over volgende week! Hoe zal de reis gaan, zal de behandeling aanslaan? etc. Herkenbaar?
Ja heel erg herkenbaar, het blijft toch spannend
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Precies... Gelukkig is ze over 2 weken alweer thuis, dus daar stel ik me maar op in...
Krijg supersnel reactie van Lienden op m'n vragen dus ik ben tot dusverre tevreden

Hééél herkenbaarBaasjevanPippa schreef: 07 aug 2023 18:32 Ik ben nu al helemaal gespannen over volgende week! Hoe zal de reis gaan, zal de behandeling aanslaan? etc. Herkenbaar?

Morgen eerst bloedprikken dan 1 of 2 dagen wachten op de uitslag en dan is het alweer weekend.
(Krappe planning wel...)
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Wij krijgen meestal meteen dezelfde dag nog een uitslag
Tenzij het gaat om de tsh dat moet opgestuurd worden.
Tenzij het gaat om de tsh dat moet opgestuurd worden.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Ik had bij de vorige dierenarts de uitslag binnen 5 minuten. Maar ja, dat was mijn buurvrouw, haha. Ik hoop ook het dezelfde dag nog te krijgen.
Net even langs de lokale dierenarts geweest voor een capsule gabapentine, die zal ze ook moeten hebben voor ze geprikt wordt, anders wordt het niks. Ook vanuit Lienden advies gekregen om haar voor de reis gaba te geven, dan krijgt ze dat voor de terugreis ook weer van hen.
Dat ze een hele week zo ver van huis is vind ik nog wel het ergste van alles, zowel voor mezelf als voor haar. Maar ja, het moet.
Net even langs de lokale dierenarts geweest voor een capsule gabapentine, die zal ze ook moeten hebben voor ze geprikt wordt, anders wordt het niks. Ook vanuit Lienden advies gekregen om haar voor de reis gaba te geven, dan krijgt ze dat voor de terugreis ook weer van hen.
Dat ze een hele week zo ver van huis is vind ik nog wel het ergste van alles, zowel voor mezelf als voor haar. Maar ja, het moet.
-
- Poema
Het klinkt misschien als een lastige poes, dat ze zonder gabapentine niet te hanteren is bij de dierenarts en dat is ze ook wel. Ze is best wel eenkennig en heeft lang onder de schaduw van de vorige poes geleefd. Als die niet was doodgegaan vorig jaar, had ik nooit geweten dat Pippa ook een andere kant heeft en was het normaal voor me geweest dat ze geïrriteerd en agressief was. Maar ik had het korte halfjaar tussen het overlijden van de andere poes en de schildklierdiagnose echt een lieve poes thuis die bij me op de bank kwam liggen, die ik mocht aaien etc! Hopelijk zie ik daar straks weer iets van terug.
Als je gaba geeft hoef je geen zylkene te geven.
Ik hoop ook dat je straks veel meer van haar andere kant ziet.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Ja, zat ik ook te denken. Heb het nog niet besteld.Synemios schreef: 08 aug 2023 15:42 Als je gaba geeft hoef je geen zylkene te geven.
BaasjevanPippa schreef: 08 aug 2023 15:21 Ik had bij de vorige dierenarts de uitslag binnen 5 minuten.
T4 en SDMA uitslag binnen 5 minuten?
Zowel bij mijn DA in Zwolle als in Spanje moest het bloed opgestuurd worden.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Half uurtje hier
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
-
- Poema
Weet niet of het allebei was, maar de laatste onderzoeken waren in ieder geval inclusief T4 en toen had ik direct een reactie van de buurvrouw.Asse-Poes schreef: 08 aug 2023 16:08 T4 en SDMA uitslag binnen 5 minuten?
Zowel bij mijn DA in Zwolle als in Spanje moest het bloed opgestuurd worden.
Pippa heeft net toch weer overgegeven ondanks dat ze het antibraakmiddel krijgt. Niet haar brokjes, maar gelig (gal?)? Direct daarna is ze wel weer aan het eten dus ze lijkt niet echt misselijk te zijn.
Het vervelende is dat haar huisje in de vensterbank achter mijn bank staat en dat ze als ze overgeeft dus steeds op de bank overgeeft. Dus de hoes zit voor de tweede keer deze week in de was