net gesproken met de assistente, de da neemt na zijn operatie vanmiddag direct contact op over die verwijzing. zij begreep het ook en zij dat het helemaal geen gek idee is voor Simba, even wat frisse ogen op de situatie. ik ga ook alles uitprinten en opsommen zoals Rik al zei.Douraque schreef: 13 mar 2019 10:48 Als je geen patiënt bent van Barendrecht, beantwoorden ze heel basaal je vragen. Je kunt beter, als je de financiële middelen hebt, een doorverwijzing vragen naar Barendrecht.
3x daags 2 ml is wel heel veel, daar worden ze inderdaad stoned van worden. Misschien is een is dan juist een lagere dosering icm Cerenia en een eetlustopwekker beter.
En op een A4 alles noteren is altijd goed, heb ik ook gedaan.
En zoals Rik zegt, pancreatitis is qua medicatie per kat verschillend. Mijn da heeft twee gevallen in haar praktijk waar prednison heeft geholpen, waarbij een kat volledig verlost is van pancreatitis en de andere op een onderhoudsdosering staat. Je moet goed naar de kat kijken, een balans vinden in medicatie (dat is ook heel naar in het begin) en later kun je gaan afbouwen. Maar eerst de kat stabiel krijgen, dan verder kijken.
Zo hebben wij dat ook gedaan, het heeft enige tijd geduur voordat mijn kat stabiel was. Zeker omdat de Cerenia zijn werk niet meer deed. Maar we hebben sinds eind januari ong. een balans gevonden en zijn we sinds enkele weken aan het afbouwen. Nu zit ik op een minimum grens qua medicatie, lager stopt ze met eten. Dus nu gaan we hertesten en daarna een plan van aanpak verzinnen (in overleg met Barendrecht)
Hopelijk kan ik ze betalen voor het kijken in het dossier want ze heeft zo'n flinke klap gehad van de opname dat ik niet zo goed weet of nog een rit naar een vreemde kliniek wel ok is voor haar geestelijke gesteldheid..
Ben vandaag al begonnen met 1,5 ml ipv 2 ml buprecare in overleg. thanks voor de tip. en uiteraard hou ik al rijden een dagboekje bij met wat ze eet, drinkt, toiletgedrag en levenskwaliteit. zodat ik daarover niet in de war raak. Toevallig is de zus van een goede vriendin van me vermist, mn schoonvader gaat heel slecht met Alzheimer op jonge leeftijd, dus we staan meer op scherp momenteel.
Ben heel benieuwd wat er uit de seconde opinion komt rollen, goed om te horen dat zij best wat ervaring met pancreatitis heeft. wel eng die prednison, daar ging alles mis met Tijgertje.. maar goed bij deze katten is het wel goed gegaan.
Fijn dat jullie zo meedenken, schept meer rust en overzicht.. hou jullie op de hoogte!