Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Dank je wel Dinie! Ik hoop het ook!! :epray:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

jeetje, je krijgt heel wat te verstouwen.
t zijn schatten van mensen in Gouda en JT zeker ook!
zij hebben erg veel ervaring en fijn dat je een uitgebreid telefoongesprek hebt gehad en langs kunt komen.
gaat het verder goed met stoere Gizmo?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

zeer heftig inderdaad, maar die gizmo heeft zich nu ook al als zo'n kei gedragen, die is nog niet klaar voor de regenboog, die zit nog vol vechtlust en hoort hopelijk nog heel lang bij jou. jij heel veel sterkte, wat een zorgen en gizmo.... zo doorgaan kereltje, laat het vrouwtje maar even versteld staan. dikke knuffel voor allebei
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ik hoop het ook Wendy! Ik heb zo sterk het gevoel dat het nog geen tijd is om afscheid te nemen... En ik vertrouw erop dat als het wel zo ver is, ik dat aan zal voelen. Al hoop ik met heel mijn hart dat dat nog heel lang gaat duren...

Heb vandaag met JT aan de telefoon gesproken en was inderdaad superaardig Adriana! Heel geduldig en heeft uitgebreid mijn vele vragen beantwoord. AR zal in eerste instantie de dierenarts zijn die Gizmo gaat behandelen, omdat met hem het eerste contact is gelegd. Terneuzen zal zeer zeker betrokken blijven bij de behandeling en die mag ik ook altijd blijven bellen als er iets is. Heb echt het idee dat Gizmo in de allerbeste handen terecht is gekomen.

Met Gizmo zelf gaat het heel erg goed! Soms is het net of er niets gebeurt is... Zijn wond is prachtig genezen, er zit nog één korstje op dat er nog af moet vallen. Je ziet amper een litteken. Zijn vacht begint weer lekker aan te groeien en hij keutelt en scharrelt steeds meer rond. Lopen (of eigenlijk huppen) gaat steeds beter, de trap op gaat als vanouds met soms twee treden tegelijk. Als ik thuis ben, komt hij ook overdag steeds vaker naar beneden en gaat op de bank liggen slapen net als hij eerst deed. Als ik naar bed ga, ligt hij er eerder dan ik... :lol: Daarna gaat hij vaak op de zoldertrap liggen, net als voor de operatie. En als ik 's morgens mijn ogen opendoe is hij vaak de eerste die ik zie... :edance:

Al met al gaat het hartstikke goed en telkens zie ik weer wat verbetering. Alleen over zijn eetgedrag maak ik me een klein beetje zorgen. Ze krijgen hier Orijen brokjes, en toen ik die bult bij Gizmo voelde ben ik hem Haaksbarf gaan geven. Hij viel altijd aan op zijn bakje en at zo'n 200 gram per dag, wat best wel veel was. Dat vond ik toen niet erg, want hij had de eiwitten heel hard nodig, zeker ook vanwege de bloedarmoede die hij toen had. Hij zat wel op prednison en dat wakkert de eetlust behoorlijk aan natuurlijk. Sinds de operatie is hij niet meer zo enthousiast als ik zijn bakje neerzet. Hij eet het wel, uiteindelijk, maar niet meer zo veel. Hij eet ongeveer zo'n 100 gram per dag, soms iets meer, soms iets minder. Volgens de producent heeft hij 150 tot 200 gram per dag nodig (hij weegt rond de 5 kilo). Nu slaapt hij natuurlijk ook veel, dus het kan best zo zijn dat hij de energie niet nodig heeft. Maar toch vraag ik me af of het normaal is. Volgens mij is hij niet afgevallen (misschien eet hij ook wel brokjes als ik het niet zie). Toen ik net die bult had ontdekt, voelde ik zijn ruggegraat als ik hem aaide en nu voel ik die niet. Misschien is het wel oké hoeveel hij eet, maar ik heb toch liever dat hij wat meer eet. Zeker met de chemo in het vooruitzicht en het gevaar van verminderde eetlust...

Heb in het verleden ook wel eens andere KVV's geprobeerd (Carnivoer, Carnibest), maar dat at hij echt niet. Van Haaksbarf eet hij ook alleen maar de kip variant, de andere smaken laat hij sowieso staan. Is het dan ook eigenlijk wel compleet voer? De fabrikant zegt namelijk dat je vier smaken moet geven in drie weken.

Ik wil hem tijdens de chemo natuurlijk het allerbeste voer geven (hij moet het natuurlijk ook opeten!), heeft er iemand misschien nog tips? Zal ook weer met Tannetje bellen hoe ik hem het beste kan ondersteunen.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

de berichten die ik tot dusver over katten en chemo heb gehoord is dat katten er heel veel minder tot vrijwel geen last van kunnen hebben, dus valt het wat dat betreft waarsch allemaal missch wel mee.

Gizmo lijkt me in prima conditie, ook de snelheid waarmee hij zich heeft 'hersteld/aangepast' na een zeer behoorlijke ingreep, duidt daarop. zijn gewicht lijkt me fors voor zijn omvang, dus ook daar reserve genoeg.
het kan zijn dat hij KVV koppelt aan pijn in poot en ziek van tumor en daarom minder gretig is.
en nu die ellende uit zijn lijf is heeft zijn immuunsysteem ook veel minder te verstouwen, missch scheelt dat ook wel.
en als hij ook Orijen eet (missch in het geniep.. hihi) dan krijgt hij voldoende compleetvoer binnen.

dus dat wordt 6 maal op en neer naar Gouda, maar fijn dat je erbij kunt blijven en hem gewoon weer mee kunt nemen.
en dan heb je er alles aan gedaan wat je mogelijkerwijze kon doen en we duimen met zijn allen dat Gizmo nog heel lang meegaat!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik duim mee dat alles goed verloopt met de Chemo.
Zielig dat hij er steeds heen moet, maar hopelijk komt alles dan helemaal goed.
Kanker is een vreselijke ziekte, laten we hopen dat hij het niet weer krijgt.

Haaksbarf is inderdaad incompleet als je maar 1 smaak geeft. Je moet minstens 4 smaken afwisselen, liever nog meer en nog een smaakje vis extra (of een goede visolie voeren). Maar als hij dat niet wil, wordt dat lastig natuurlijk...
Op http://www.voerwijzer.com kan je verschillende kvv's vinden en vergelijken. Misschien kan je daar iets gelijkaardigs vinden dat je even kan proberen? Voor de helft een compleet voer (brok of kvv) is eigenlijk toch het minimum...
Ik hoop dat hij ook nog goed Orijen eet en je je vooralsnog nog geen zorgen moet maken. Als hij zoveel te verduren heeft zit je natuurlijk niet op tekorten te wachten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Super Valerie, die website! Dank je wel! Heb inmiddels Prins Total Care (moet ie niet), Tinlo kip en makreel en Duck in huis gehaald, we gaan het allemaal proberen.

Straks naar Gouda voor de eerste chemo, spannend...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

wens je veel succes in Gouda, je zult zien dat je daar erg goed wordt opgevangen en het zijn allemaal schatjes.. heb de meeste ervaring met JT (grijstijgers zijn dol op hem) en AR, maar kom er niet meer zo vaak want de ernstigste kwalen zijn opgelost. Mo zijn tumoroperatie ging daar heel erg goed (JT) en Enzo is daar aan zijn schildklier geopereerd (JT), die is ook heel erg bedreven in bloedafnemen.. onze favo dracula-da.. hihi!
knuffels voor Gizmo en ik hoop dat hij er weinig last van heeft, duim/duim!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

gizmo succes jongen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

gizmo succes jongen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Dank jullie wel! Het zijn inderdaad erg lieve mensen daar! In Terneuzen zijn het trouwens ook schatten hoor!

De behandeling ging goed en verliep best vlot. Zijn bloedwaardes waren prima en hij was iets aangekomen. AR heeft Gizmo ook uitgebreid lichamelijk onderzocht en was allemaal prima in orde. Hij heeft een injectie tegen de misselijkheid gekregen en ik heb pilletjes meegekregen voor de eerste dagen. Onderweg was Gizmo weer ouderwets moord en brand aan het miauwen.

We zijn net thuis en toen Gizmo uit zijn mandje sprong natuurlijk gelijk uitgebreid wassen!

Ik duim met je mee hoor Adriana, ik hoop ook echt van harte dat ie er geen last van heeft. Voorlopig ligt ie zich heerlijk in het zonnetje te wassen...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

go gizmo, klinkt toch allemaal prima. hopelijk geen last ervan. geniet lekker van hem
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Succes en sterkte met de hele behandelingen. Hopenlijk weinig last voor Gizmo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Vanuit hier wil ik je heel veel sterkte toewenzen. Wat is Gizmo toch een sterke dappere vent!!!
Fijn dat alles zo goed gaat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Bedankt allemaal! Dapper, stoer en sterk, dat istie zeker! Goh, ben zó trots op m'n mannetje! Zei gisteren nog tegen 'em, wij gaan het gewoon redden saampies!

Hij lijkt ook geen last te hebben van de chemo, ik merk eigenlijk niks bijzonders aan hem. Vrijdagavond was hij wel een beetje onrustig, maar of dat met de chemo te maken heeft? Misschien omdat hij toch wat misselijk was, dat zou kunnen. Toen ik naar bed ging was hij heel kroelerig en vrijerig en kwam helemaal tegen me aan liggen en lag te spinnen als een gek. Heerlijk!

Gisteravond ook zo lekker gekroeld op bed. Hij kwam tegen me aan liggen, legde z'n koppie op m'n arm en zijn pootje in mijn hand, of hij zeggen wilde dat het goed was en allemaal goed komt. Werd er best emotioneel van (sentimenteel trutje dat ik ben...)
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie