Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja, dat merk je ook aan haar gedrag. Dat krols zijn van een 2 weken geleden, zou ook zwangerschapsgedrag kunnen geweest zijn, dat ze voelde dat er wat aan de hand was, en daardoor zo "zeurderig" ging doen.

Maar het best kan je het voellen aan haar buik, en tepels, als die gezwollen zijn en er al wat vocht uitkomt, denk ik dat ze zwanger is.

hoelang is het geleden dat je bij de da geweest bent, het kan zijn dat het toen nog in een beginstadium was, en hij het nog niet kon voellen ?

Maar zoals gezegd, we kunnen er ook helemaal naast zitten hoor !

succes, liefs veronikske

Ps : ook al is ze noig maar anderhalf jaar, dan kan ze als ze pech heeft gehad, zelf al twee nestjes gehad hebben, ze kunnen erg jong zwanger worden... zoek maar eens, er zijn hier al verhalen geweest van kittens van een paar maanden die al zwanger waren.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Laten we het maar hopen dat het niet zo is, maar klopt inderdaad dat een dierenarts het niet kan zien of voelen als ze nog in een vroeg stadium van de zwangerschap is.

Haar eet gedrag goed in de gaten houden en als ze in het midden dikker word, dus zadeltassen krijgt vrees ik het ergste. :???:
Ze kan makkelijk al een nestje hebben gehad, katten worden over het algemeen met een maand of 6/7 krols, Jessie was extreem vroeg met 4 maanden maar het was wel gelijk raak met dank aan de opvanger.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik las ergens een verhaal over een katje van 6 maanden dat al 2 nestjes had gehad en nu een derde prille zwangerschap had :shock:
Het kan dus al vroeg hoor.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik vind het er ook uitzien alsof ze zwanger is...
Als je het buikje zo ziet, ziet het er niet hangerig, zoals na een nest kittens, maar juist wat gespannen uit.


Wat je voor de zekerheid zoiezo kunt doen is een doos in de woonkamer ergens zetten met een handdoek, en even naar de DA, voor om mijn part een echootje om het zeker te weten, is niet verkeerd denk ik...

Katten kunnen heel vroeg kittens krijgen en dit kan soms erg verkeerd aflopen.
Maar ik zou er niet verbaasd van staan te kijken als jullie Moppie ook al eens eerder een nestje heeft gehad hoor..

Ik zou even langs de DA gaan en eventueel vragen om een echo als hij gelijk zegt, och t is niet zo, want ze ziet er in mijn ogen toch wel erg zwanger uit. (vergelijkend met hoe onze zwarte poes er vroeger uitzag toen ze zwanger was)
Probeer eens een foto van boven te maken als je wilt?
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Haar buikje voelt niet gespannen aan als ik voel dan voel ik alleen slap vel zeg maar.
Dus ik heb eerder het idee dat ze zwanger is geweest.
Ik zal straks even een foto van de bovenkant nemen en het hier plaatsen, maar inderdaad als je haar zo ziet zou je zeggen dat ze zwanger is, maar ik voel niks :roll:
Er komt ook geen vocht uit haar tepels.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Dat hoeft ook niet perse hoor... Het kan.. Bij onze katten kwam er pas op t laatst vocht ...

Als je een foto wilt maken, graag. Dan is het voor ons nog wat duidelijker...

En als wij er niet uitkomen toch maar ff DA doen hoor.
Iedere kat kan anders zwanger zijn, net zoals mensen een grote buik of maar een klein buikje kunnen hebben en het voelt ook bij ieder anders..

Je kunt beter zeker weten, dan dat je straks misschien wel voor een verrassing staat...

Wij kunnen t vanaf hier alleen maar bekijken en een mogelijk antwoord geven, maar een DA ziet het echt en kan echt een oordeel geven...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Hier wat foto's van de buik van Moppie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Misschien kunnen jullie nu wat meer zien.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

EUH...op de tweede, en laatste foto lijkt ze zwanger, maar op de eerste dan weer niet .....Een moeilijk geval die Moppie :grin:

Je kan voor alle zekerheid toch eens langs de da gaan, zeg maar dat die betweters van het forum denken dat ze zwanger is ... :lol:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

inderdaad de tweede waar ze erg bol ligt, en de een na laatste lijkt er wel op.
Het hangbuikje zegt niks, dat hebben ze hier ook :grin:
Ik zou toch voor de zekerheid een echo laten maken :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Er is op een paar foto's wel sprake van zadeltasjes, maar ik neig er meer naar om te denken dat ze nog niet lang geleden een nest heeft gehad. Als de da nu nog niets kon voelen, zou ik haar goed in de gaten houden en inderdaad over een paar weken een echo laten maken.
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Vandaag stond mijn buurjongetje op de stoep en ik had Moppie in mijn armen, mijn buurjongen vraagt heb jij een kat?
Ik het hele verhaal uitgelegd en toen zei hij ik ken een vriendje die heeft precies dezelfde poes en die is sinds drie weken weg :shock:
Ik zei hebben ze navraag gedaan of foto`s opgehangen een briefje hij zei nee, maar ik zal het navragen of die poes van hun kan zijn.
Ik heb wel gezegd dat ze een foto mee moeten nemen.
En als ze zouden komen zal ik ook welnavraag doen waarom Moppie zo ontzettend bang voor schoenen en zo is.
Ik zal het heel erg vinden als ze weg moest want ik hou al ontzettend veel van haar en zij van mij, maar ja ze is van iemand anders helaas :cry: .

Zodra ik meer weet laat ik dat jullie zeer zeker weten.
een lieve groet vanuit een warm hart
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nou, dan hebben ze er ook niet veel moeite voor gedaan, zeg :-| Misschien mag je Moppie houden als ze zien dat ze gelukkig is bij je?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ach, wat zou ik dat sneu voor jullie vinden! :-(
Als ik het zo allemaal lees, is Moppie niet voor niks naar jullie gelopen. :???: Als ze dolgraag terug had gewild, had je dat zeker wel gemerkt. Misschien kun je inderdaad proberen of je haar mag houden. Sterkte!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ach wat erg nu, hopelijk is ze niet van hen !

En als ze toch van hen is, mag je ze misschien houden, want ik heb de indruk, door alles wat je al verteld hebt dat ze niet al te goed behandeld werd.

En hoe zit het eigelijk wettelijk ? Mogen ze na deze periode haar nog terugvragen, ook omdat ze blijkbaar geen moeite gedaan hebben om ze te vinden ? Ken je niemand die je daar wat advies in kan geven ?

Hopelijk komt het goed, ik duim voor jullie .

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat vraag ik me ook af Veronikske, en ze hebben geen moeite gedaan om haar te vinden :-|
Jee ik hoop toch echt niet dat het zo is, ik duim voor jullie hoor!
Bah dat zou ik heel erg vinden ook voor Moppie :-(
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie