Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Som1980: veel sterkte morgen, wat erg voor Polle en jou!
Veel sterkte! Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon anders had ik je met de auto naar de DA gebracht.

Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Heel veel sterkte morgen!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Ik zal morgen ook aan je denken. Knuffel Polle nog maar eens extra!
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

We hebben besloten haar in te laten slapen, we willen haar geen pijn meer doen of stress geven. Sinds het weekend heeft ze elke dag gal opgegeven, ondanks infuus, uremyl, fortekor en dwangvoeding en kan niet meer goed op de bak. Ze kan niet meer zelf haar plas en poep begraven (plasjes blijven liggen, kan ik heel duidelijk zien) en blijft in de bak zitten nadat ze klaar is. Ze is zo zwak en moe en zelfs het schootje zitten vindt ze zichtbaar moeilijk, al geniet ze er nog wel van. Mijn meisje is op.

Ondanks een maand intensieve verzorging is haar ziekte eigenlijk geen moment verbeterd en is ze nooit meer zelfstandig gaan eten. We hebben gisteren besloten dat we haar niet meer willen vermoeien met nieuwe medische handelingen en weer een stressvolle trip naar een dierenarts en haar rust gaan geven. We hebben haar gisteren de hele avond geaaid, gekroeld en geborsteld en vanmorgen hebben de kindjes afscheid genomen.

Morgen om 09:30 gaan we mijn meisje eindelijk haar welverdiende rust geven. Ik heb een mooi plekje in de tuin voor haar in gedachten en ga een fotoboek laten drukken met al haar mooie foto's erin.

Bedankt voor jullie steun, allemaal..
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
manon3

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door manon3 »

Och,wat een triest bericht.
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte met het verlies van Polle.
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Voor haar is het het beste zo. Ik heb mezelf lang voor de gek gehouden en haar opgelapt, maar sinds dit weekend heeft ze echt tekenen gegeven dat ze op is, ondanks de verhoogde doses aan vocht en voedsel die ik haar gegeven heb.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
manon3

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door manon3 »

Je hebt helemaal gelijk, als je ziet dat ze niet meer verder kan dan moet haar verder lijden bespaard blijven.Hoe moeilijk het ook is om zo'n beslissing te moeten nemen.
Nogmaals heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig bericht maar alles op een rijtje zijn Polle's vooruitzichten waarsch heel erg slecht en Polle zelf heeft geen weet van morgen in te slapen. hoop dat je het komende etmaal een beetje redelijk doorkomt, t zal heel erg zwaar zijn en ik wens je veel sterkte.
af en toe moeten sommigen van ons hier doorheen en wij weten een beetje hoe het voelt...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Ik hou haar welzijn in mijn achterhoofd, dat ik haar ga missen is duidelijk, maar in deze niet belangrijk. Mijn meisje moet verlossing krijgen van haar pijn en lekker kunnen gaan slapen straks.

Ik kwam er gisteren achter dat ik de echo de beslissing wilde laten nemen en zelfs een paar week eerder deze week dacht toen ik haar weer zag vechten tegen de pijn: het is goed zo meisje, ga maar, maar dit kan ze niet zelf. Ik moet die beslissing voor haar nemen.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Wat een verdrietig bericht en wat zal dit moelijk voor jullie zijn... Heel veel sterkte, en knuffel Polle nog maar flink...
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
eeefje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2011 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door eeefje »

Lieve allemaal,

Ik moet mijn verhaal hier even kwijt. Ik heb gisteren mijn liefste zwart-witte kater van de wereld laten inslapen. Mickey was 16 en half jaar. De laatste 2 jaar was hij nierpatient en ik heb hem zeker het laatste jaar heel veel bijgevoederd met een spuit. Ik heb zo ongelofelijk veel verdriet dat hij er nu niet meer is. Ik loop sinds gisteren alleen maar te huilen. Ik weet mijzelf geen raad. Hij speelde altijd met ons in de tuin, dan verstopte hij zich achter een struik en sprong tevoorschijn als we langs liepen. Hij bracht propjes terug in zijn bek. Dat hield hij uren vol. In de tuin ving hij steentjes op die we naar hem gooide en dan ging hij met een wiebelend kontje wachten op de volgende. Hij was soms net een hond en gaf ook een pootje voor iets lekkers.

Eind augustus 2009 sloeg het noodlot toe toen er nierfalen werd geconstateerd. Hij ging daarvoor met vakantie altijd naar een pension, maar vanaf dat moment ging hij met ons mee op vakanties. We huurden speciaal een camper (daarna zelfs een gekocht). Hij vond het geen enkel probleem om aan een tuigje te lopen en ging een paar keer mee naar Zuid-Frankrijk en ook mee op vakanties in Nederland. Ook het afgelopen weekend nog. Ik heb steeds dagelijks intensief verzorgd en we kregen een erg nauwe band.

De afgelopen dagen ging het tot mijn grote verdriet echt niet meer, hij kon steeds minder goed eten, ook niet uit de spuit, hij kreeg zijn bekje nauwelijks open en zijn tongetje kon hij niet meer goed gebruiken. Hij zakte door zijn pootjes en week erg naar rechts. Zijn oogjes waren dof en half open, hij keek nergens meer rechtstreeks naar. Maar hij wilde nog wel en miauwde soms zo gefrustreerd. We hebben hem 's nachts tussen ons ingelegd en ik heb hem de hele nacht gekroeld en hem op zijn kattenbak geholpen. 's Morgens kwam de dierenarts langs om hem te laten inslapen. 's Avonds hebben we hem met al zijn speelgoedmuisjes in zijn mandje begraven in de tuin op zijn favoriete slaapplekje tussen de kruipplantjes. Ik ben echt kapot van verdriet, ik wil hem zo graag terug, ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb een klein gedichtje bij hem gestopt. Ik hoop dat hij het me niet kwalijk neemt dat ik hem heb laten inslapen. Hij was alles voor mij.

Lieve Mickey,

Ik zal je nooit vergeten, je was mijn beste maatje …
Ik ben zo intens verdrietig en mis je nu al zo enorm!
Niemand kan dat gat opvullen, ik voel me zo leeg …
Ik hoop dat je bij ons heel gelukkig was.
Wij waren zo blij dat je bij ons woonde.
Je was mijn katje, mijn kindje, je was mijn alles…
Rust heel zacht mijn allerliefste vriendje …
Ik zal altijd van je blijven houden …

Eveline

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Veel sterkte Som1980, het is een vreselijk moeilijke beslissing, maar het gaat erom wat het beste voor Polle is.
Rust zacht lieve Polle.

Evelien; wat een prachtige kater was Mickey! Zo te horen heeft hij een heel fijn leven bij jullie gehad en het was het beste voor hem om te gaan slapen.
Sterkte

Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Evelien, wat een prachtige vent :) ! Ik denk dat hij je vanuit de kattenhemel zal bedanken dat je op het laatst aan zijn welzijn gedacht hebt. Hij zal nu net als Polle de laatste dagen pijn hebben gehad en jij hebt hem geholpen door hem uit zijn lijden te verlossen. Want ze kunnen ons niet vertellen hoeveel pijn ze hebben en vaak hebben ze ook niet de kracht om zelf heen te gaan. Die beslissen moeten we -hoe moeilijk ook- voor hen nemen.

Ik ben echt ontroerd door je verhaal. Hij heeft een prachtig leven gehad en veel mooie dingen meegemaakt met je :) Hou je daaraan vast.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
eeefje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 okt 2011 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door eeefje »

imd en som1980 bedankt voor jullie lieve woorden. Ik ben nog steeds zo verdrietig.

Wat lief van je som1980 dat je aan mij denkt terwijl je zelf voor zo'n moeilijk moment staat morgen met Polle. Wat een lieverd is die Polle op die foto van jou! Wat is het toch erg dat je afscheid moet nemen van Polle. Geef hem ook van mij een hele dikke knuffel!! En je hebt jezelf niet voor de gek gehouden zoals ik hiervoor lees. Jullie hebben nog een extra tijd samen gehad en juist dat extra verzorgen schept zo'n intense band en dat is het heel erg waard. Ik twijfelde ook zo vaak, maar dan krabbelde Mickey toch weer op. Op een gegeven moment weet je dat het tijd is en dan laat je hem gaan, maar je voelt je ondanks dat toch schuldig en intens verdrietig. Ik ga me net als jij koesteren in de leuke herinneringen, hoewel ik nu alleen nog maar heel erg verdrietig ben. Ik zal morgenochtend aan je denken en wens je enorm veel sterkte met Polle...
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Wat een mooie foto Som1980, heel lief om te zien.
Knuffel die lieverd nog heel veel vanavond en veel sterkte morgen!

Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Plaats reactie