Asse-Poes schreef: 04 aug 2023 13:09
Met rustgevende middeltjes kan ik je niet helpen. Mijn katten zijn het reizen gewend, dus ik heb dat nooit nodig gehad.
Ik zou in ieder geval geen rustgevende medicatie aan Pippa geven.
Die handdoek over het mandje is wel een goed idee.
Bellow werd ook direct na de lunch behandeld en dan krijg je ook meteen de uitslag en de 1e foto via WhatsApp.
Eten heb ik ook niet meegegeven, maar ik weet niet hoe dat zit met nierdieet?
Ik ga inderdaad wel eten meegeven. Ze heeft geen nierdieet, maar wel een blaasgruisdieet, dus ik geef de zakjes RC mee.
Net afspraak gemaakt voor bloedonderzoek voor woensdag a.s. Dan is het hele dossier vrijdag in Lienden!
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa
Synemios schreef: 04 aug 2023 13:35
Oh wat een super goed nieuws en ik vind het plan ook goed klinken.
Qua rustgevende middeltjes zou je zylkene kunnen geven.
En met de rest heeft Marina je al geholpen
Plus ik hoop dat de anti braak nu ook helpt, en dat de klachten na de RJ behandeling heel snel afnemen.
Heb Pippa vandaag voor het eerst Emeprid gegeven en dat blijf ik doen tot de behandeling dus als het goed is, is het overgeven ook klaar nu. Hoop ook dat ze na de behandeling snel weer helemaal fit is. Ik ben wel blij dat ik de echo heb laten doen, want anders had ik me toch afgevraagd of ze geen tumor heeft en of een radiojood behandeling dus nog wel zinvol is.
Ja dat begrijp ik dat dat een opluchting is maar onderschat ook die irritatie/ontsteking niet.
Pippa is niet doodziek gelukkig, maar toch.
Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik nare ervaringen heb met katten die alvleesklier/darm/lever problemen hadden en hebben, dus ik ben wel bevooroordeeld en misschien wat banger daardoor geworden.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Synemios schreef: 04 aug 2023 15:10
Ja dat begrijp ik dat dat een opluchting is maar onderschat ook die irritatie/ontsteking niet.
Pippa is niet doodziek gelukkig, maar toch.
Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik nare ervaringen heb met katten die alvleesklier/darm/lever problemen hadden en hebben, dus ik ben wel bevooroordeeld en misschien wat banger daardoor geworden.
Er is maar 1 manier om erachter te komen: die radiojood behandeling doen en dan kijken hoe het gaat Hoe langer je ermee rondsukkelt, hoe problematischer het ook kan worden, lijkt me.
Bij Lizzy ging het na de behandeling toch beter?
Ja maar ik heb er nog 1 Luna heeft triaditis en dat is een ander verhaal, die mankeert ook niets aan haar schildklier.
En bij Lizzy gaat het beter, maar het is bij haar wel chronisch, maar mijn meiden waren veel zieker dan Pippa.
En wij hebben er nooit lang mee door gesukkelt.
Maar even iets anders, moet je niet stoppen dan met de zalf een aantal dagen voor die RJ behandeling?
Groetjes, Denise
Synemios schreef: 04 aug 2023 15:32
Ja maar ik heb er nog 1 Luna heeft triaditis en dat is een ander verhaal, die mankeert ook niets aan haar schildklier.
En bij Lizzy gaat het beter, maar het is bij haar wel chronisch, maar mijn meiden waren veel zieker dan Pippa.
En wij hebben er nooit lang mee door gesukkelt.
Maar even iets anders, moet je niet stoppen dan met de zalf een aantal dagen voor die RJ behandeling?
Ok! Ik ga door jouw reactie nu alweer piekeren over het vervolg, moet ik ook niet doen Ik ga ervan uit dat Pippa weer helemaal opknapt na de behandeling
Ja, oorzalf is natuurlijk ook meds, dus die krijgt ze donderdag voor het laatst.
Het is iets wat je vooral wel in je achterhoofd moet houden en ik wil geen valse hoop wekken.
Maar nogmaals ze waren hier wel echt veel zieker, en dat gaf die arts ook al aan, dat ze dan meestal veel zieker zijn.
Dus ga maar uit van het positieve scenario
Groetjes, Denise
Synemios schreef: 04 aug 2023 16:56
Het is iets wat je vooral wel in je achterhoofd moet houden en ik wil geen valse hoop wekken.
Maar nogmaals ze waren hier wel echt veel zieker, en dat gaf die arts ook al aan, dat ze dan meestal veel zieker zijn.
Dus ga maar uit van het positieve scenario
Haha, ga ik doen. En terecht hoor, het is goed om me van bewust te zijn. Ben blij dat Pippa nu al geholpen wordt, want dat ze nu nog niet zo ziek is wil niet zeggen dat ze dat niet zou kunnen worden als de behandeling te lang op zich zou laten wachten, want voortdurende irritatie/ontstekingen lijken me sowieso niet goed.
Heb een dekentje voor Pippa in haar huisje gelegd zodat haar luchtje daaraan zit en het straks mee kan naar Lienden. Ze kijkt ernaar en denkt: wat moet dat in m'n huisje? En gaat vervolgens boven op het huisje zitten
Wij legden een nieuw dekentje juist in ons bed, zodat ons luchtje er aan zat.
Hopend dat ons luchtje hem minder eenzaam zou maken. Het vertrouwde thuis-luchtje dus.
Geen idee of de hersens van Belllw doet ook zo interpreteerden....
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Asse-Poes schreef: 04 aug 2023 18:46
Wij legden een nieuw dekentje juist in ons bed, zodat ons luchtje er aan zat.
Hopend dat ons luchtje hem minder eenzaam zou maken. Het vertrouwde thuis-luchtje dus.
Geen idee of de hersens van Belllw doet ook zo interpreteerden....
Goeie! Dit dekentje gaat niet werken, denk ik, want dit is het dekentje dat ook in het mandje zit als ze naar de dierenarts gaat. Dus kan een dierenartsluchtje aan zitten. Verder gebruikt ze hem niet.
Pippa heeft gisteravond toch weer gebraakt, ondanks dat we gisteren gestart zijn met braakremmers. Wel veel minder dan normaal gelukkig. Eerder kwam het eten er weer uit, nu alleen de gevriesdroogde snackjes die ze gisteravond nog heeft gehad, die vielen blijkbaar niet helemaal goed. Op het flesje staat: liefst een halfuur voor het eten geven. Misschien moet ik haar alleen eten geven in combinatie met de meds en niet daarnaast nog snoepjes e.d.