Welke fokker? 1 kitten of 2? Ik weet het niet meer

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Adriana

Re: Welke Fokker, een kitten of twee ik weet het allemaal ni

Bericht door Adriana »

ze mogen geen grote sprongen maken met omlaag springen dus zet iets naast de krabpaal waarmee ze via diverse niveaus rustig naar beneden kunnen komen.
met een grote klap naar beneden komen is slecht voor hun nieren en ze kunnen hun staart daarmee zwaar kneuzen of zelfs breken!
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

En hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb er nu ook een barkruk naast gezet en dan eigenlijk gaan ze van boven naar onder via de mandjes dus dat zijn geen hele grote stukken. Heb eigenlijk geen idee wat ik er nog naast kan zetten wat zo hoog is.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Adriana

Bericht door Adriana »

weet natuurlijk niet hoe het precies in elkaar zit maar > 1 meter hoogte is voor die kleine aapjes te veel om naar beneden te 'vallen'.
hun spieren zijn nog niet sterk genoeg en inwendig is alles nog in ontwikkeling.
hoe hoog is het geheel?
maar als daar een paar mandjes als vangnet tussen zitten zou je even moeten kijken hoe ze het gebruiken en of ze goed grip erop hebben.
zijn ze eigenlijk al een beetje wild of nog verlegen en bedeesd?
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ik was ook een beetje bang want die krabpaal is dus tot aan het plafond. En ze konden makkelijk naar boven, maar naar beneden moesten we soms helpen of ging steeds maar net goed. Nu het bovenste stuk eraf gehaald, en gekeken en dat ging al stukken beter. Kunnen ze van boven zich in een mandje springen (laten vallen) maar gaat echt heel zachtjes want ze houden zich wel aan de paal vast en dan op de krabton springen. Heb voor de zekerheid er ook nog een dekentje bij gelegd.

Zag dat eentje al aan de kabels bij de tv was knabbelen dus hebben nu een deken onder de kast gelegd dat ze er niet bij kunnen. En tussen onze bijkeuken en keuken zat oorspronkelijk een deur die hebben we er ook maar weer in gezet want ze gingen steeds achter wasmachine en koelkast en met dat stroom allemaal durf ik dat nog niet aan. Ook fijn dat we nu een soort sluis hebben voor we naar buiten gaan.

Ze hebben soms al hun gekke minuutjes en rennen achter elkaar aan en de trap op en af. Spelen met de hengel die ze al bijna kapot hebben en over alle tafels en stoelen enzo rennen is ook super leuk. Knuffelen willen ze nog niet echt maar net zat moes op de trap en toen begon hij ineenkeer helemaal te spinnen en ging op zijn rugje liggen om gekriebelt te worden. Hij zoekt ook steeds meer aandacht. Mila is juist wat terughoudender geworden. Ze zat achter de gordijnen en toen hoorde ik een "bonk" dus keek even en toen wou ik haar pakken en toen blaasde ze. Heb haar evengoed opgepakt en daarna meteen weer neergezet.. Mijn gedachte was dan ziet ze dat ik niet bang voor haar ben maar hoeft ze ook niet bang voor mij te zijn.. Denk dat ze haar stoot of valletje een beetje aan mij heeft gekoppeld dus en weet ook niet of ik dat goed heb aangepakt.

Verder gaat het prima, ze eten en drinken goed. Net een kippenpoot allebei gekregen maar daar moest de een toch echt niet aan de poot van de ander komen want dan kreeg die een klap. Heb wel zelf af en toe het eten gepakt en terug gelegd ook voor als ze ouder zijn.. Wil proberen dat ze er niet te bezitterig van worden.

Voor de rest best wat bezoek gehad en met iedereen met de voeten en hengel gespeeld en voor de rest veel geslapen.
Moes miauwt wel nog regelmatig even maar er zitten al veel grotere stukken van niet miauwen bij als eerst.
Adriana

Bericht door Adriana »

heel goed en beperk ze maar een beetje wat betreft de hoogte van de krabpaal.
je kunt een vel bubbeltjesplastic in een dubbelgeslagen fleece doen en rondom even vastmaken (draad door randen rijgen), dan hebben ze een matrasje voor als ze naar beneden kukelen.

er zijn kabelbeschermers (hema, blokker), die kun je om je kabels doen.
naar mate ze gaan wisselen zullen ze vaker gaan knabbelen. hier had ik daarvoor de allergrootste maat tierib en goed schoongemaakte (in dettol oplossing dopen, goed uitspoelen en paar nachten in de vries) grote veren van duif of meeuw.
en als ze die tot hun beschikking hebben, dan blijven ze waarschijnlijk wel van de snoeren af.

blazen is ook schrik en geruststellende woorden en zachte lieve toon (ipv jouw eigen schrik) helpen om de sfeer goed te houden. sommige katten (ik vermoed zeker aziaten) hebben iets met toon en geluid. hier ga ik soms mee in de geluidjes en probeer op dezelfde toonhoogte te antwoorden en dan krijg ik vaak reactie terug.

ze zullen hun prooi altijd verdedigen en dat hoef je ook niet te corrigeren, dat zit in instinct. zolang de ene niet alles van de ander jat mag de ander best merken dat-ie van die prooi af moet bijven! ze voeden voor een groot deel elkaar op.
dat zullen ze ook gaan doen met vechten en worstelen. op een moment zal het te hard gaan en dan is een piep! (= au, je doet me pijn) genoeg voor de ander om los te laten.
het kan er best heftig uitzien maar daar hoef je zelf niet in te grijpen, ze leren elkaar waar de grens ligt.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik zou moes niet teveel aandacht geven s'nachts als hij miauwt. hihi als hij in de gaten krijgt dat bij een miauwtje jij uit bed komt voor eten of te spelen..... ze zijn erg slim hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Hij mist natuurlijk de rest van zijn zusjes (en die is hij bij elkaar aan het roepen) :lol: Zal inderdaad minder moeten worden. Maar het zijn dus knabbelaars :enaughty: Dan is het inderdaad verstandig om alle draden van bescherming te voorzien. Een dikke plastic kabelgoot waar meer kabels doorheen gaan kan natuurlijk ook. (En voor de individuele draden gewoon zo'n kabelbeschermer.) Loop echt alle draden even na (dus ook een blootliggende draad naar een sta-lamp e.d.).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ja we zijn alles aan het afschermen. Wasmachine en koelkast enzo kunnen ze al niet meer bij door de extra deur. Wat sowieso super werkt als sluis. Kunnen ze niet zo snel ontsnappen. Maar ze hebben het natuurlijk al door en elke keer als die deur open gaat zijn ze binnen 1 seconde in de bijkeuken gerent en kijken ze me echt aan van we komen lekker toch hier.
Vanacht heeft moes al niet meer gemiauwd of ik heb het niet gehoord. En zo overdag ook alleen als hij Mila even niet ziet. Ze zijn echt al super wild en proberen via mijn broekspijp omhoog te klimmen. Nu vind ik het wel schattig maar zet ze er toch steeds af want als ze ouder zijn lijkt mij dit best pijnlijk haha.

Ze eten super goed en als ik al met het voerbakje rammel komen ze al aangerend. Vanmorgen nieuw water in gedaan en daar doken ze ook in, grote vergissing natuurlijk, dachten dat er een heerlijk blikje gourmet inzat!
Ik lach me echt kapot met de 2 en heb morgen en overmorgen vrij dus dat word flink spelen en knuffelen.

Vanmorgen was er dus een weggeschoten door de deur naar de bijkeuken. Had al een wasmand voor de opening achter de wasmachine gezet en ik hoorde meteen een plof. Was die dus die wasmand omhoog geklommen en er in gevallen. Zo schattig. Kan gelukkig niet gebeuren als we er niet zijn omdat die deur dan dicht is. En zo vinden we steeds meer dingen waar we even op moeten letten.

Koffieapparaat en alles gaat ook steeds uit de stroom. Als ze het kapot bijten vind ik nog niet het aller ergste, als ze maar niet onder stroom komen te staan.

We gaan inderdaad van die kabelbeschermers aanschaffen als we wat meer tijd hebben, moeten er zo mega veel zijn dat we eerst even precies moeten kijken wat waarop en hoeveel. Maar tot die tijd kunnen ze dus bij niks gevaarlijks en zeker niet als we er niet bij zijn.

Nog een vraagje. Ik was vanmorgen op mijn kleedkamer en ik heb daar zon stekkerverdeler of hoe heet dat. Dat je een ding hebt met meer stopcontacten erin zegmaar. En daar zat moes al bijna met zijn nagels in. Moet ik daar ook van die kinderbeveiligingen in plakken?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Een stekkerpotje hoef je geen kinderbeveiliging in te doen in mijn optiek. Kattennagels zijn krom en niet van metaal. Ik zou wel zoveel mogelijk alle stekker uit stopcontact halen, zoals je ook aangaf met koffie-apparaat.

verder als je daadwerkelijk bubbelplastic zou gebruiken, dan wel heeeeeel goed ergens innaaien zodat ze er echt niet bij kunnen. Anders gaan ze daaraan vreten. En plastic is gevaarlijk in kattendarmen. Elastiekjes kunnen ze hun leven kosten.

Fijn dat ze lekker druk zijn en goed eten. En wat sloopwerk betreft, overal is een oplossing voor - merk je in de praktijk.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Oke gelukkig dan zal dat wel meevallen. Bubbeltjesplastic is sowieso niet meer echt nodig. Het omlaag gaan gaat al stukken beter en het is nu ook niet meer zo hoog. Evengoed bedankt voor de tip.

Mila heeft wel nog een beetje diaree en heb de fokker gebeld en ze zei voor je echt met antibiotica ofzo begint (omdat het ook niet meer zo dun is als eerst) probeer eerst kippenpoot te koken in water met een beetje rijst, werkt bij ons altijd super goed. Wel alle botjes eruit halen en dan het vlees met een beetje van dat vocht in een bakje doen.

Nu een stomme vraag maar Hoelang moet ik dat koken? Doe ik het al in kokend water of moet ik het water gewoon opzetten met meteen de kippenpoten en rijst erin? De fokker zei wel je moet gewoon kijken als de kip gaar is en de rijst echt gaar is dat het water wittig is dan is dat goed. Maar hebben jullie een beetje een idee Hoelang? En de kippenpoten zijn nog ingevroren moet ik wachten tot die helemaal ontdooit zijn?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

In ieder geval niet rijst geven, alleen het kookvocht van rijst. Ik zou dan eersder kipfilet halen en dat koken en dan aanbiede met rijstvocht. Je kunt het in één pannetje doen rijst en kip. Maar dan dus alleen het vocht en de kip aanbieden, als het is afgekoeld.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Kimm
Poema
Poema

Bericht door Kimm »

Ja het ging ook puur om het vocht van de rijst. Ik heb al kippenpoten uitgehaald dus vind het eigenlijk zonde om de weg te gooien dus denk dat ik het eerst daarmee probeer ( goed de botjes eruit) en dan morgen kipfilet.

Ik doe nog even de foto's via mijn album :-P

http://myalbum.com/album/nYnyIpXCfmFF
Cyamytha
Poema
Poema

Bericht door Cyamytha »

Wat een knapperds zeg! Heb wel meegelezen hier voor hoor, alleen niks gezegd :)
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer

*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

wat een knapperds zeg
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Lekkere deugnieten met grote oren :verliefd: :verliefd:

Ja, die trap met vloerbedekking is natuurlijk ook nét een grote krabpaal :lol:
Ze zijn al lekker "los".

Die foto van die kopjes boven elkaar onder dat dekentje :verliefd:
(of dat koppie achter de bank :lol:)

Maak maar lekker veel foto's/filmpjes. Ik heb van Bowy, toen ze jong was, eigenlijk helemaal geen foto's, wat ik erg jammer vindt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie