Geslacht kittens? (gister geboren)

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Geslacht kittens? (gister geboren)

Bericht door eveline1982 »

Sorry hoor maar wat is het verschil tussen de bek ver moeten open trekken om met je vinger of een lepel er wat in te stoppen als met een heel klein spuitje waar je de bek niet voor hoeft open te trekken er een beetje in doen??? Zowiezo zou ik daar nu nog niet aan beginnen, ze hebben nog volop moedermelk en zou gewoon moeder bij de kittens voeren, zien ze vanzelf wat moeder doet. Mocht er 1 over een week nog totaal geen intresse tonen dan kan je hem helpen er aan te proeven. Ik doe het al jaren hier met een klein spuitje als ze geen intresse tonen voor de vlees en er is er nog geen 1 geweest die bang is geworden voor eten. Of er in gestikt....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou het dus wel doen. Je moet het ze leren dus ik snap je reactie niet. Ik zou niet wachten tot ze vanzelf maar eens wat gaan doen...

Het verschil? zit hem in de tong werk. Maar heb ff geen pufies om uit te leggen. kom net uit ziekenhuis vandaan waar ik met spoed heen moest met gebroken neus :),,,
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Ik heb 1 van de kittens die nu bij mij zijn 1x via een spuitje wat in het bekje gestopt zodat ze de smaak te pakken kreeg, de 2 andere aten direct. Zij viel ook meteen op het bord aan na het spuitje.

Ik heb hier 3 nesten met mamma's gehad (ws een stuk minder als jij) maar de moeders hebben de kittens allemaal zelf leren eten door doodnormaal zelf te gaan eten en de kittens dit interessant vonden, eerst gingen ruiken en daarna het zelf deden. Snap niet waarom je met 3.5 week al moet gaan bemoeien met de kitten als de moeder dit zelf goed kan?

Hoop dat je neus snel hersteld, ook gehad erg pijnlijk!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
marjon1989
Lynx
Lynx

Bericht door marjon1989 »

Inmiddels eten 3 kittens al zelfstandig. En heb ik zelfs al meerdere poepies in de kittenbak aangetroffen:) 1 kitten eet alleen echt niks nog. Ik heb natvoer geprobeerd, natvoer met kittenmelk en 2 verschillende soorten brokjes. Ook heb ik het via een lepeltje geprobeerd en via een spuitje in z'n bek. Maar hij wil niks. Nala geeft nu ook minder melk.. Dit katertje is in 4 dagen tijd nu ook maar 12 gram aangekomen (hij speelt wel de hele dag en is erg tierig), moet ik hem nu nog gaan flesvoeren (dwingen, want ook dat vind hij niet lekker) of gaat hij vanzelf wel eten als hij trek krijgt?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Blijven oefenen ent zo lang totdat hij de smaak te pakken heeft. ik zou toch eits van kvv proberen. carnibest of bibi. vaak willen ze wel vlees proberen na het in hun bekje gestopt te hebben...
marjon1989
Lynx
Lynx

Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met kvv? En kan het voor nu dan geen kwaad dat hij amper aan komt?
marjon1989
Lynx
Lynx

Hero (onze kater) met Harley (hem houden we):

Afbeelding

Afbeelding
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Als voorbeelden van kvv noemde ik carnibest en bibi. kvv staat voor kan en klaar versvlees. oefenen met eten zou ik echt een paar keer per dag doen.. hoe vaak oefen je? anders als hij weinig aan komt zelf maar wat erin doen maar zou een Ad blikje en dat mengen met water en daar wat van in het bekje doen... zit in ieder geval alles in.

leuke foto's
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ahhhh wat een lieve smelt-foto's!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
marjon1989
Lynx
Lynx

Oke thanks voor de tips weer! Ik oefen als ik werk 2 keer per dag, maar dan wel met meerdere merken voer.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Oefenen even wat opvoeren in 4 keer per dag :)
marjon1989
Lynx
Lynx

Ja hij blijft het weigeren.. Hij kan het wel, maar lust niks.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ze kennen het niet. sommige zijn echt eigenwijs en sommige hebben echt 2 weken nodig. dit vergt altijd heel veel geduld
Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Bericht door Sterretje90 »

Wat een ontzettend leuk poezengezinnetje heb je, zeg! :D Eerst mams en paps die zo knusjes bij elkaar liggen, en dan paps met z'n 'arm' om z'n zoontje heen... Echt lief! :D
Liefs van mij en een pootje van Sir Pieter Thomas Eliot
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

1 kitten van mij weigerde ook echt vlees te eten, trok echt z'n neus op en keek zo van vreet jij die smerige troep maar op.....hij ging echter wel gewoon kittenbrokjes eten dus heb ik het daarbij maar gelaten want hij groeide daar ook goed op......heb jij die al staan dan???? je kan ze ook weken......later at hij wel gekookte witte vis en de blokjes tonijn van porta 21 ach ja een fijnproever zeg maar
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie