Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Sunnetje »

Zojuist toch zelf maar even gebeld en godzijdank goed nieuws!

Mystic had inderdaad een scheur in de blaas en die hebben ze kunnen 'repareren'. De operatie is goed gegaan, mystic is net goed wakker geworden uit de narcose en hij scheen al vrij goed weer op dingen te reageren. hij zit weer aan het infuus omdat ie toch veel vocht is verloren. Ze hebben zeker een liter bloed,urine en andere troep uit zijn buik gehaald (!!)

Ze hebben ook zijn nieren onderzocht, nog niet alle uitslagen zijn daarvan binnen maar voor nu zag alles er redelijk goed uit.

Dus al met al, op het moment lijkt het weer goed te gaan. Ze houden hem sowieso nog tot woensdag daar, hij is nu gekatheteriseerd en nu is het dus afwachten of hij met die katheter gewoon rustig kan plassen. Daarna gaan ze kijken of hij ook zonder katheter zelf rustig plast. Zo ja, dan mag hij naar huis...

pfoe! al met al goed nieuws dus! :D bananendans!!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door MarjanR »

Ik bananendans met je mee hoor.
Wat fijn zulk nieuws!!!

ik duim toch nog wel eventjes door, dat hij dan woensdag lekker met je mee naar huis mag.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Ilone »

Poeh! Ik lees het nu allemaal pas!
Wat een toestanden weer zeg :-(
Gelukkig hebben ze het gevonden, en kunnen jherstellen!

Dikke knuff voor jullie! En hopelijk mag Mystic lekker snel weer naar huis!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Anne »

Oh wat fijn om te horen!! Hopelijk mag hij morgen mee naar huis en kun je je knuffels weer kwijt.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door jojo »

Sodemieters wat een ellende zeg :???:
Mystic zet'm op joh, nu goed gaan opknappen en pies de hele boel onder voor mijn part! En goed gaan eten en drinken he, dat hoort er ook bij. De duimen draaien hier!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Cari »

Ik hoop dat hij morgen weer mee naar huis mag en dat hij dan heel snel en definitef helemaal opknapt! We duimen toch nog even door ;-) :epray: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door MarjanR »

Ik ben zo benieuwd naar vandaag.
Duim duim duim
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Sunnetje »

Vandaag mag hij helaas nog niet mee naar huis, maarrr..

Gisteravond nog contact gehad met de kliniek. (ze belden me zelf)

Hij wilde even laten weten dat het heel erg goed gaat met Mystic, hij 'vreet en hij drinkt' en hij is erg aanwezig :lol:
Hij heeft de katheter nog in, die willen ze 5 dagen inhouden. (of van wat ik begreep tot donderdag/vrijdagochtend) en dan kijken of hij ook zonder goed kan plassen. Zo ja, dan hopen ze dat ik hem Vrijdag nog mee naar huis kan nemen :)

Ze hadden tijdens de operatie van de scheur in de blaas, ook nog iets gedaan bij de basis van de plasbuis. (ik hoop dat ik het allemaal goed vertel, het was zo'n stroom aan informatie allemaal :oops: ) ze hadden in elk geval 4 kleine sneetjes gemaakt, waardoor de plasbuis groter of losser ofzo werd, waardoor die in elk geval niet meer zo verkrampte en Mystic dus makkelijker kon plassen. (even goed nagedacht, en o ja, hij zei dat er een strictuur was ontstaan, dus een vernauwing in de plasbuis en die hebben ze geopereerd)
Hij kon hier wel even kort incontinent door worden vertelden ze me, maar dat was vaak maar van erg korte duur.

Ze vermoeden dat de blaas van zondag op maandag was geknapt, omdat er door de vorige operatie, plus de sterke druk die zo vaak op de blaas had gestaan, al een zwakke plek was ontstaan. Omdat er toen ook nog een paar keer natuurlijk een blaaspunctie is gedaan, vermoeden ze dat daardoor de blaas dus gescheurd is. Gelukkig waren ze er dus op tijd bij. En het was ergens ook 'goed' dat ze hem toch moesten opereren, omdat ze nu ook die strictuur hadden gevonden en daar wat aan konden doen.

Het zou dus eigenlijk betekenen dat als Mystic gewoon zelfstandig gaat plassen en zijn nieren geen erge schade hebben opgelopen (ze hadden nog steeds niet alle resultaten binnen) het helemaal goed gaat komen met hem! :edance:
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Ilone »

Fieuw!!! Gelukkig! :grin:
Fijn dat ze er zo op tijd bij waren anders waren de gevolgen denk ik niet te overzien!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Cari »

Heftig allemaal, maar zo te horen is hij in de beste handen nu. Nog even geduld en dan in het weekend weer lekker thuis knuffelen met (misschien nog een klein beetje incontinente) Mystic :grin:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Sunnetje »

Hij is thuis!! :edance: :edance:

Ik kwam aan in de kliniek en hij ging meteen weer tegen het hek aan schuren en miauwen en spinnen! :verliefd:... "ik wil hier weg!" Ze vonden hem echt een enorm schatje en een echte kroelkont, maar het was duidelijk dat hij naar huis wilde :) ( ik ben toch altijd weer trots op hem wanneer ik hoor hoe lief hij tegen mensen is ^_^ )
en hij was dol op eten zeiden ze :lol: Nou dat heb ik zojuist gemerkt ja! Ik heb hem eerst maar even wat eten gegeven en hij vlóóg erop af! heerlijk om te zien! eindelijk heeft ie weer een goede eetlust. :eclap:

Hij zat zich in het reismandje onderweg flink te draaien en op een gegeven moment lag hij op zijn rug en kon ik erg goed zien waar ze hem hadden 'opengemaakt' :-( arm ding. Ik zal eens kijken of ik er binnenkort een foto van kan maken, mocht hij er toevallig lekker voor gaan liggen.

Hij lekte wel een klein beetje urine onderweg, maar dat had de dierenarts me al verteld, dat hij een tijdje wat incontinent kon zijn. Ach, als dat het enige is.. :)

Hij moet nog wel 2 weken de kraag om, dus nog even 2 weken afzien en dan zijn we er hopelijk helemaal vanaf :grin:

Wel vond ik het vreemd dat ik geen medicijnen kreeg. Hier vroeg ik naar, maar volgens de vrouw die mij hielp stond er bij zijn gegevens dat hij geen medicatie mee hoefde.
Ergens alleen maar goed natuurlijk, maar toch vreemd, omdat de chirurg had gezegd dat hij dus een 'cocktail' aan medicijnen zou maken, vloeibaar. Pijnstiller, antibiotica, antidepressivia en een blaasontspanner... Misschien dat ze het deze week zo goed vonden gaan dat hij het misschien niet meer nodig heeft?

Ik ga maandag of dinsdag nog wel even bellen, kijken of de desbetreffende chirurg er dan is :)

Hij is thuis!! :edance: :verliefd:
Laatst gewijzigd door Sunnetje op 27 nov 2010 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door MarjanR »

Oh, wat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.
Genieten samen he!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Anne »

O wat fijn dat hij weer thuis is en zo goed wil eten :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Cari »

Welkom thuis Mystic :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Mystic heeft blaasgruis en is geopereerd

Bericht door Sunnetje »

Hallo

Afbeelding

Het vrouwtje vond dat ik na al jullie lieve woordjes, draaiende duimen en enorme steun ook wel even zelf mocht toespreken. Nou ja, dat doe ik dan graag, wel goed luisteren dan he, want ik ben dol op aandacht :)

Zoals jullie dus weten ben ik een tijdje ziek geweest. Het vrouwtje heeft mij toen weer achter moeten laten bij zo'n meneer in een witte jas. Die meneer vond ik eigenlijk niet zo aardig, want die ging met een naald in mijn blaas! En dat deed ZEER! .. of nou ja...eerst eventjes, daarna voelde ik eigenlijk alleen een soort opluchting. Het vrouwtje was daar gelukkig bij en zij vertelde me dat die naald mijn plas uit mijn blaas haalde. Hm..vreemd, maar ik voelde me er al wel een stukje beter door.

Nou ja, en toen later waren er allemaal lieve mensen, net zoals mijn vrouwtje, maar dan ook in die witte jassen. Die gaven mij eten en gingen met mij kroelen enzo. Af en toe kwam er wel eentje om prikjes te geven of te kijken naar de naald die in mijn pootje zat.. infuus noemen ze dat geloof ik.

Weer later voelde ik me helemaal niet fijn. De witte jas meneer zei iets over een plasje dat in mijn buik lekte... snap ik niet, dat klopt toch niet? Daarna ben ik ineens gaan slapen dus ik weet niet wat er toen is gebeurd. Maar toen ik wakker werd, had ik ineens allemaal kale plekken! mijn mooie vacht, geruïneerd! Nou ben ik een stoere vent dus ik geef er niet zoveel om dat mijn vacht niet netjes zit...maar allemaal kale plekken?

Ik ging me daarna steeds beter voelen en ze waren allemaal héél lief voor me. Lekker eten, vers water, lekker kroelen... maar ik wilde toch erg graag naar huis.
Dus ik was hééél blij toen ik mijn vrouwtje weer zag en ik mee naar huis mocht!

Nu ben ik dus weer lekker warm thuis. Ik lig constant op schoot bij het vrouwtje. Lekker warm voor mijn blote buikje... willen jullie mijn oorlogswonden zien??

Afbeelding
Kijk!! mijn nek!! een grote kale plek! Ik vraag me af wat ze daar hebben gedaan...het vrouwtje wist het ook niet :eeh:

Afbeelding
En een kale plek op allebei mijn voorpootjes! daar hadden van die kleine buisjes in gezeten waar water doorheen stroomde ofzo...dat 'infuus' ding

Afbeelding
Afbeelding
Brrr! koud, dus gauw een foto maken! mijn buikje, mijn mooie buikje, kaal! en er zit zo'n gek plekje op nu. volgens het vrouwtje mag ik ook niet aan dat plekje komen, daarom heb ik nu weer zo'n vervelende kraag om.

Afbeelding
Kijk, hier zie je de kleine plekjes. Volgens het vrouwtje is de meneer in de witte jas daar iets aan het repareren geweest... ik snap het niet, maar ik hoop dat mijn haartjes snel weer aangroeien, brrr!


Het gaat nu in elk geval heel goed met me :edance: Ik eet heel goed, ik drink wat -al gaat dat wat lastig met die stomme kraag- en ik slaap héél veel. het liefste bij het vrouwtje op schoot. vind ze vast niet erg. Ik was gisteren wel héél erg moe. Het vrouwtje wilde even opstaan, maar ik lag op schoot dus probeerde ze me wakker te maken, alleen sliep ik zó diep dat ik dus niet wakker werd. Vrouwtje schrok daar nogal van, raar vrouwtje. ze moet me gewoon laten slapen,simpel toch? Maar goed, uiteindelijk werd ik wel wakker en toen heeft ze me -na een grote knuffel- op het grote kussen gelegd. ook lekker warm!

Ik ben héél veel neusje-neusje aan het doen met mijn vrouwtje, dat vind ik fijn. Het vrouwtje moet dan ook altijd lachen. Ze probeerde er een foto van te maken, maar ik vind dat altijd zo interessant dat ik dan de andere kant op kijk.

Ik word weer moe, dus ik ga lekker nog even de oogjes dicht doen. Lekker warm op schoot...

Ik wil jullie nog heel erg bedanken dat jullie zo lief zijn geweest voor mijn vrouwtje de afgelopen 2 maanden en dat jullie zoveel voor me hebben geduimd en kaarsjes hebben gebrand :) een neusje-neusje voor jullie allemaal!

een grote knuffel van mij, Mystic, en van mijn vrouwtje :)

Afbeelding
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie