Goedenavond allemaal,
Sinds afgelopen woensdagavond (12-4) is er bij mijn kater Woezel van 7 jaar ook chronische pancreatitis geconstateerd. Ik liep al een kleine 6 weken bij de dierenarts en in eerste instantie dachten ze gewoon aan een geïrriteerde maagwand en wat darmkkachten n.a.v. herhaaldelijk overgeven, af en toe diarree, slechte eetlust. Het ging met ups en downs. Mijn voorgevoel zei dat er toch iets niet in orde was, en dat gevoel was juist. Afgelopen maandag in de DA praktijk een andere DA gehad met een andere visie. Injectie B12 en eentje tegen misselijkheid gehad. Die laatste zou ongeveer 48 uur werken. In principe had ik toen over 1 weekje terug moeten komen om dan bloed af te nemen maar nadat ie 2 daagjes later toch weer over had gegeven na die injectie, meteen gebeld en een afspraak gemaakt voor diezelfde dag.
Na uitgebreid bloedonderzoek woensdag kwam er een abnormale uitslag naar boven wat betreft zijn alvleesklier, waarschijnlijk ook nog in combi met IBD. Meteen die avond nog terug voor het inzetten van de behandeling: injectie tegen de misselijkheid en een prednison injectie. Beestje weer mee naar huis. Zo vaak mandje in en uit is echt niet leuk, heeft ie ook echt wel stress om. Woezel moest vandaag weer terug komen voor 2 injecties. Gelukkig is de eetlust terug gekomen na woensdag. Ik denk dat ie gisteren wel buikpijn heeft gehad want hij was een paar uurtjes "anders dan anders" en begroette me niet bij de deur toen ik thuis kwam. Ik was in paniek moet ik bekennen, want zo kende ik hem nog niet, maar het trok weer bij gelukkig.
18 April weer terug voor een B12 injectie. Vanaf zondag aan de prednison-pilletjes, 7 dagen 1 per dag en daarna een halfje per dag.
Hoe nu verder? De DA zegt dat het met de juiste voeding onder controle kan blijven en er oud mee zou kunnen worden. Maar ik als baasje vind het echt ontzettend moeilijk deze uitslag, ik heb er al veel tranen om gelaten. Ik heb zo'n moeite om hem momenteel alleen te laten

Je leest ook nog eens verschillende verhalen en uitkomsten... Toch wilde ik graag even mijn verhaal delen.
Hartelijke groet en sterkte voor degenen die het ook nodig hebben!
Trotse bezitter van Woezel (7 bijna 8 jaar) en Spike (7 jaar). In liefdevolle herinnering van Taylor & Campi