Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
clautje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2008 18:57

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door clautje »

hoi dat vind ik een hele mooie krappaal hoor echt geweldig :grin:
Aprhodite
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 21:21

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Aprhodite »

Hey leuk om te zien dat iedereen zijn krabpaal even laat zien. Ik vind er echt hele mooie tussen zitten! Erg orgineel. Op het moment ben ik bezig om er zelf 1 te maken , en hij is bijna af. Ik moet alleen nog de dakplaatjes erop bevestigen, daarbovenop een kleine sisalpaal, en dan een plaat met daarin een hangmat,,, :).
Ben zelf erg tevreden :). Maar we zijn er nog niet, Ik hoop dat ik morgen de tijd heb om hem af te maken. Hier heb ik alvast een paar foto's. :D

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl ik bezig was werd er al aardig gebruik van gemaakt :D
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Knap je dit dit zelf doet! Ziet er goed uit 8-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door jobey »

niet alleen crea, ook handig met gereedschap en zo :lol:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door evaleeuw »

is het eigenlijk moeilijk??? Ik zag namelijk bij ons in Utrecht in het centrum een winkel waar ze marmoleum en vloerbedekking e.d. verkopen en ze hebben er ook 'afval'stukjes sisal voor weinig!! Mijn handen begonnen te jeuken!! Iemand misschien tips?
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door nona_toma »

Hoi, ik heb me net voorgesteld bij een ander onderwerp maar ben dus net nieuw.
Net een week een kitten van 5 maand thuis die ik het klimmen niet wil onthouden,
bij zooplus zag ik deze aantrekkelijke en relatief goedkope paal:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... root/47984" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar, 25 oktober besteld en betaald, nu 1 november nog geen paal of bericht dat hij verzonden is.
Wat zijn jullie ervaringen met zoo plus?
Net als de silica vullingen die erg goedkoop zijn leek me dit een handige site, maar ja, ik vind dit toch erg lang duren qua bezorgen.
Verder hebben ze er wel heel veel krabpalen, in alle soorten en maten en ook zeker betaalbaar..

Groetjes
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Hallo,

Ikzelf heb goede ervaringen met Zooplus. Ik koop hier altijd. En ik heb het altijd binnen 5 dagen in huis. Heb je al gekeken bij "mijn zooplus", hier kan je de status van je bestelling zien.

Wat leuk dat je een nieuwe kitten hebt. Eergisteren heb ik ook een kitten van 13 weken opgehaald. Heerlijk hé, zo'n kleintje in huis?

Heel veel plezier met je kleintje

Groetjes
Barbara
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Leonie89 »

zo dat is inderdaad goedkoop..
ik hou nooit zo van internetbestellen omdat je dan het product niet in het echt hebt gezien.. de grootte, kleur en stevigheid enzo..
maar het is wel verleidelijk met zo'n prijs.. hoeveel verzendkosten betaal je eigenlijk voor zo'n paal?
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Als je boven de € 29 aan artikelen besteld, hoef je geen verzendkosten te betalen. Om eerlijk te zeggen vind ik Zooplus één van de beste webshop voor dieren. En het is absoluut betaalbaar.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door nona_toma »

Dank voor de reacties, is echt heerlijk zo'n beestje erbij!
Baal alleen echt dat die krabpaal er nog niet is, 7 dagen verder en nog niets binnen.

@kucing, heb inderdaad de status bijgehouden en zag m dinsdag naar ontvangen en geboekt staan, vanaf woensdag stond hij ook op gestuurd, weet jij hoe lang het dan nog duurt?
Las ook dat het pas een koopovereenkomst is wanneer je de mail binnen krijgt dat hij verzonden is en die heb ik ook nog niet binnen..
Ook als ik kijk bij 'volg levering' staat er een pdf bestand die ik niet kan openen, hoort dat zo? Er staat ook geen verdere info bij..

Alvast bedankt,

groetjes!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Hoi Nona-Toma,

Ik heb ook op Zooplus gekeken en ik kan ook het pdf niet openen. Ik weet ook niet waarom.
Meestal als het product gestuurd ik, krijg ik het een dag of twee dagen erna. Ik denk dat het beste is als je contact met hun opneemt. Onderaan de pagina zie je een "kopje" met service en daaronder vind je contact. Je kan dan hun een email sturen met de vraag waneer de krabpaal geleverd wordt.

Succes ermee!!

Groetjes
Barbara en een kopje van Micky en Zoë voor jouw kitten
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door nona_toma »

Hoi Kucing,

Heb afgelopen vrijdag al een mailtje gestuurd, geloof dat ik die krabpaal nog spannender vind dat mn kat haha.
Maar jij krijgt ook snel de mail met dat hij verzonden is?
Nou nog maar even afwachten, hopelijk komt hij deze week binnen.
Dankje voor je snelle reactie!

Groetjes!
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Ik krijg bericht zodra de betaling binnen is en vervolgens een berichtje als het verzonden is.

Ik weet zeker dat het goed komt, hoor. Het is inderdaad even afwachten.

Groetjes
Barbara
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
R0X
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2008 15:35

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door R0X »

Halle allemaal!
Dit wordt mijn eerste berichtje op dit forum :pdtyaya: en er blijkt al zo ongeveer een topic te lopen over een vraag die ik heb: ik wil namelijk zelf een krabpaal/toren maken.

Ik heb zo'n buis van een rol tapijt, dat is heel hard stevig karton.

:nerd: Nu heb ik wat vragen:

1. Hoe kan ik hier het beste plateaus aan vast maken? Echt schroeven lukt misschien niet? (geen ervaring met deze tapijtrollen) Ze moeten natuurlijk wel stevig vastzitten.

2. Sisaltouw eromheen voor het krabgedeelte: hoe bevestigen? Het begin en einde: hoe maak ik dat aan de paal bast? En verlijm ik het touw aan de paal of beter met spijkers, krammen of nietjes?

3.En hoe kan ik op een mooie manier de plateaus bekleden? Moet ik dit ook verlijmen/nieten/spijkertjes erin? En hoe werk ik het af (aan de onderkant?) En kan ik het beste éérst de plateaus vastzetten en dan pas bekleden of eerst de plateaus bekleden en dan vastzetten?

4.En waarmee lakken jullie de geverfde delen af? (ik weet nog niet of ik ga verven maar misschien wel)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte als ik ga beginnen. ;)

Groetjes Roxanne
:nothanx:
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door loonsy »

Hoi Roxanne,

Ten eerste: welkom :pdtsmile:

Ik heb zelf nog nooit zoeen krabpaal gemaakt maar ik ben wel erg handig met knutselen dus ik kan wel met je mee denken :)

1. Hoe kan ik hier het beste plateaus aan vast maken? Echt schroeven lukt misschien niet? (geen ervaring met deze tapijtrollen) Ze moeten natuurlijk wel stevig vastzitten.

Wat je zou kunnen doen is inkepingen maken in de tapijtrol even breed als het materiaal waarvan je de zijplankjes wilt maken. Als je dat op maat doet kan je de plankjes er in schuiven en heb je een redelijk stevig resultaat. Een andere oplossing zou kunnen zijn om steunbalkjes door de rol heen te maken waarop de plataus kunnen worden bevestigd. Zo heb je een wat steviger resultaat. Bij hout zou ik gebruik maken van lijm en spijkers.

2. Sisaltouw eromheen voor het krabgedeelte: hoe bevestigen? Het begin en einde: hoe maak ik dat aan de paal bast? En verlijm ik het touw aan de paal of beter met spijkers, krammen of nietjes?
Het is altijd lastig touw te bevestigen aan een rond oppervlak. Wat je kan doen is aan de onderkant van de rol een driehoekig stuk uit te snijden. Zodat er een soort haak ontstaat waar je het touw in kan laten steken. Het touw een keer rond de rol slaan en dan de haak overlappen met het touw. Dan is het redelijk vast. Wat je zou kunnen doen is hierna nog een laag kit of natte lijm gebruiken om het aanhechtingspunt te verzegelen. Je moet er dan wel op letten dat dit gedeelte afgesloten zit zodat de katten er niet bij kunnen.

3.En hoe kan ik op een mooie manier de plateaus bekleden? Moet ik dit ook verlijmen/nieten/spijkertjes erin? En hoe werk ik het af (aan de onderkant?) En kan ik het beste éérst de plateaus vastzetten en dan pas bekleden of eerst de plateaus bekleden en dan vastzetten?
Je kan de plataus bekleden met iedere soort stof. Je kan er voor kiezen een soort van kussensloop te maken zodat ze makkelijk schoon te maken zijn. Je kan er ook voor kiezen de stof direct op het plankje te bevestigen met lijm of spijkers.
Wat mij leuk lijkt in een krabpaal is het gebruik van verschillende texturen. Ik weet van mijn kat dat hij verschillende voorkeuren heeft voor textuur. De ene keer liefer de gladde stof van mijn eetkamertafel stoelen. De andere keer de grove harde textuur van mijn rieten wasmand :D

4.En waarmee lakken jullie de geverfde delen af? (ik weet nog niet of ik ga verven maar misschien wel)
Je kan iedere soort verf kiezen die je wilt. Je moet er echter wel op letten dat karton erg zuigt. In de bouwmarkt kan je 'voorstrijk' halen om te voorkomen dat je 5 keer moet schilderen voor je resultaat hebt.
Zorg er wel voor dat de verf volledig is uitgehard voordat je de katten er op laat. Verf is erg giftig!

Succes ermee! ik zie graag het resultaat!
Plaats reactie