Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kattenren

Bericht door jennli »

Erg mooi!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenren

Bericht door pearlsofpassion »

Wauw, wat een mooie en leuk ingerichte ren!! Die planktjes vind ik heel erg goed gevonden!!

Alleen spijtig dat ze geen plekje hebben met gras of gewoon aarde waar ze kunnen graven. Sommige katten doen dat erg graag en daar ga je dan toch voor naar buiten?

Gewoon een stukje met gaas ondergraven...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kattenren

Bericht door Lovecat »

wow, wat zullen jouw poezels blij zijn met die prachtige ren!

ondanks dat de ren perfect is, heeft pearls wel een punt; misschien wat bakken met aarde en (veilig) groen in de ren plaatsen? ik ga binnenkort ook aan de slag met mijn achterbalkon, heb hier goede inspiratie op kunnen doen!
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Kattenren

Bericht door Cindy1969 »

Geweldig, heb oudere foto's ook even teruggekeken, prachtig allemaal !
*aanhetwensendatikooiteenhuisjeopdebeganegrondmeteentuinkrijgzodatikookeenrenkanplaatsen*
;-)
Gebruikersavatar
hennieb81
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:51

Re: Kattenren

Bericht door hennieb81 »

Goed punt van die aarde etc.. er zijn wel een paar plekjes waar ze kunnen graven..
Maar 1 van de redenen dat ze geen stukje groen/ gras /modder op de grond hebben is het eventueel poepen etc daarin.. Moeilijk schoon te houden.
Natuurlijk zou ik nog wel wat potten kunnen neerzetten.. dat zou dan nog een idee zijn..ligt ook wel in de planning..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door castratenkoor »

Mijn ren is ook helemaal betegeld. Er groeit genoeg groen tussen de tegels en dat laat ik welig tieren.
Ook de struiken erachte groeien door de tralies en worden heerlijk gebruik om onderdoor en overheen te springen.
Vorige winter in Teun wel in de ren gaan wildplassen toen er sneeuw lag, begroef hij het netjes onder de sneeuw. Ik kan me de verwarring wel voorstellen.
Hij was de enige die genoten heeft van al die sneeuw, als het aan het vallen was rende hij heen en weer, sneeuwvlokjes vangen. En glijbaantje spele door heel hard aan komen rennen en over de picknicktafel te zeilen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenren

Bericht door pearlsofpassion »

Ik snap wel dat het moeilijk in te bouwen is, maar ik zie gewoon hoe Kleintje zo ongelooflijk kan genieten van in het zonnetje te liggen op de gazon, of van in het gras te klauwen en in het rond te draaien, achter de insectjes aan te gaan enz... Met wat groen heb je gewoon veel meer kans dat er insecten komen.
Je zou draad kunnen ingraven dan kunnen ze niet weg, net zoals bij konijnen. Ik denk zelfs dat je bij katten met een halve meter diepte voldoende hebt... Bij katten zal het gras zelfs blijven staan (konijnen eten het op... :icon_shifty: ) Ik zou dat proberen.
Met aarde heb je inderdaad het risico dat ze erin gaan behoefte doen, maar met gras niet. Ik vind het persoonlijk niet erg als ze hun behoefte in zand doen, maar ik merk dat die mening niet iedereen toegedaan is :smile:
Maar graven zonder kans op behoefte gaat inderdaad niet...

Ach, het blijft al een prachtige ren, met of zonder een grasveldje of zandbakje...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Aziraphale »

Ontzettend mooi allemaal :)
Ik twijfel zelf nog heel erg....in principe wil ik heel erg graag de schutting afzetten in de achtertuin, zodat ze de hele tuin kunnen gebruiken, er dag en nacht in kunnen dmv een kattenluik. Maar ik ben ergens toch erg bang dat er iets niet goed gaat en we onze katjes kwijt zullen raken.... :( Sowieso niet direct een kattenluik erin, maar eerst een maand 'proefdraaien' wanneer wij erbij zijn. Met een ren voelt het veel veiliger denk ik.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Aziraphale »

We zijn eruit! Gisteren langs tuincentra geweest om te inventariseren, volgende week lenen we de bestelbus van m'n schoonouders en gaan we alles kopen om de tuin af te zetten! Volgend weekend gaan we dus beginnen, spannend!!
Aan een kant van de schutting komen allemaal wilgenmatten (naar de kant vd buren, is nl een oudere schutting met wat betongaas ertussen, die gaan we nu afdekken). Voor de rest gaan we het net zoals Daan doen van het forum, met van die frames van hout met gaas. Ik zal volgende week foto's plaatsen in m'n album ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door daantje »

Ik ben heel benieuwd :grin: . Hier werkt ons systeem helemaal perfect en zijn we zelfs nu zover dat we een kattenluikje in de achterdeur gaan plaatsen zodat de dames zelf kunnen bepalen wanneer ze wel of niet naar buiten gaan :-P . Lijkt me helemaal super!!!!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Kattenren

Bericht door helskinky »

Wij hebben de tuin ook afgedekt dmv gaas op een bestaande schutting te maken en een flinke oversteek(hang)
Hier geen problemen maar de tuin grenst aan een sloot ,daar hebben we een vlonder en is de bestaande schutting heel laag. Met gaas verhoogt,Mio uitgebroken,kijken hoe die het deed,weer verhoogt met overhag. Ging een hele poos goed en nu klimt ie er weer gewoon tegen aan en overheen. Iemand suggesties wat we kunnen doen
Zo is de tuin en daar gaat ie ook niet overheen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Kattenren

Bericht door Pamvd »

Wij hadden hetzelfde probleem met één van onze katten, we hebben nu de kattenren vanboven afgesloten met vijvergaas/net.
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Kattenren

Bericht door Edana »

Ik voeg mezelf gewoon even aan dit onderwerp toe XD.
Wij lopen namelijk nogal vast bij het bedenken hoe wij onze tuin eventueel katveilig kunnen maken.
Ik heb wat foto's gemaakt van onze tuin. Schrik niet, we hebben er al maanden niks aan gedaan ;).

De grootste struikelblokken zijn:
- Het is een huurwoning (dus niet alles mag)
- Het trapje voor de keukendeur
- De konijnen krijgen een buitenverblijf (tegen de muur aan)

Wij hopen dat misschien jullie nog wat ideetjes hebben die uitvoerbaar zijn. We willen zelf ook wel graag nog met onze vrienden kunnen barbecuen in de zomer.

Hier staan de foto's van onze tuin: http://s1134.photobucket.com/albums/m606/Edana666/
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenren

Bericht door pearlsofpassion »

Dit is wel moeilijk in te schatten.
Ik denk dat je best zelf het topic doorneemt en daar ideën opdoet om dan zelf uit te maken wat het gemakkelijkst is voor jou.

Zou je een overdekte ren maken voor de konijnen? Dan zijn ze ook veilig voor roofdieren.
Ik heb ook een open ren hoor, het hoeft zeker niet, maar het zou kunnen helpen om de katten in de tuin te houden.
Je moet gewoon zien dat ze niet van op het konijnenhok toch over de draad kunnen, maar op een ren gaan ze echt niet balanceren denk ik...
Je moet het maar eens bekijken, je komt er wel uit ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat een ren van kennelplaten makkelijker te realiseren is dan de hele uit uitbraakveilig maken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie