Boos op Zooplus....
Dacht op tijd een leuk krabpaaltje nodig te hebben. Moest het zaterdag geven, dus vrijdag binnen hebben. Woensdag avond besteld, er stond een levertijd van 1-2 werkdagen bij, zoals we van ze gewend zijn. Wel vond ik het wat vreemd dat ik een track&trace code van DHL kreeg, terwijl Zooplus altijd met PostNL of GLS bezorgd (en in uitzonderingen met DHL).
Affijn, vrijdag avond niks binnen natuurlijk. T&T code ingevuld, het was nog niet eens in het sorteercentrum!? Heb de klantenservice gemaild, met de vraag waarom ik het niet op tijd binnen had. Kreeg ik terug dat het niet voorradig was in het nederlands magazijn, en het moest uit Duitsland komen, vandaar dat de bezorging nu via DHL verliep. Of ik begrip wilde hebben voor de situatie.
Niet voorradig in het nederlandse magazijn?! Daar stond niks over op de site, dan had het welbekende vrachtwagentje er naast moeten staan. Dus nee, dan heb ik er niet veel begrip voor aangezien ze me hadden moeten informeren dat het niet op voorraad was.
Terug gemaild met de mededeling dat ik daar toch niet zo vrolijk van wordt, dat ik het pakket zaterdag nodig had en ik nu dus met lege handen zou aankomen. Ook gevraagd om een oplossing voor de bijkomende verzendkosten omdat ik het dan zou moeten nazenden. Krijg ik een mail terug met excuses "maar er kan altijd iets misgaan met een bestelling en/of levering". Daarbij een kortingscode van 10%.
Oke, irritatie level steeg al wat....Wat compenseert die kortingscode?! Moet ik minstens voor 130 euro bestellen om de verzendkosten eruit te halen! Plus, hij verloopt 16 januari...
Teruggemaild dat ik het er niet mee eens ben, dat ik vind dat het op de site vermeld had moeten staan dat het niet voorradig was, óf op z'n minst een melding bij of na het plaatsen van de bestelling.
Overigens al die tijd erg netjes gebleven, al zeg ik het zelf.
Krijg ik vandaag als antwoord:
"uw zending is verstuurd vanuit Duitsland omdat het artikel niet in Nderland op voorraad was. In de algemene voorwaarden wordt deze voorziening behandeld:
In sommige gevallen zal het product van uw keuze niet leverbaar zijn vanuit Nederland. Wanneer het in uw voordeel is te kiezen voor een levering vanuit een alternatief magazijn zullen wij dit altijd doen. Houdt u er rekening mee dat de aflevering van uw order hierdoor ongeveer 3-5 werkdagen in beslag neemt.
U heeft groot gelijk dat het onhandig is dat u hierin niet van teveoren gekend wordt. Onze excuses daarvoor.
Hopelijk heeft u toch een prettige verjaardag beleefd."
Ja, inclusief de taalfouten...
Maar a) wie zegt dat het voor een verjaardag was?
en b) Onhandig?! Fout van Zooplus!
Ik werd boos. Heb het volgende terug gestuurd:
"Nogmaals, dan had het er naast het product bij moeten staan! Denken jullie nou werkelijk dat ik voor elke bestelling eerst even de Algemene Voorwaarden ga lezen?! Het is Zooplus punt NL, niet punt DE. Het was dus níet voorradig op de nederlandse site, het had bij het prodúct moeten staan. En dat stond het niet, simpeler kan ik het niet maken. Dat is niet alleen "onhandig" maar gewoon een fout van jullie! Zolang bij het product een levertijd staat van 1-2 dagen, en er staat niet bij dat het niet op voorraad is, dan mag ik er als klant vanuit gaan dat het er dan ook is. Ik vind het níet kunnen dat jullie als bedrijf dan maar zelf beslissen om het via een andere weg te laten bezorgen. Had mij die keuze gegeven, dan had ik zélf kunnen kiezen of ik dat wil, of dat ik alsnog voor een ander alternatief had gegaan. Dan had ik tenminste niet met lege handen gestaan op de housewarming (waar haalt u vandaan dat het een verjaardag is..?) Op andere sites als o.a. Viadierenwinkel, Bol.com, Pets Place, Onlinedierenspeciaalzaak (daar staat het zelfs héél duidelijk) daar staat gewoon bij of iets wel of niet op voorraad is, dat geeft mij als klant de keuze of ik wel of niet de bestelling plaats. Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen...
Voortaan denk ik wel 10 keer na voor ik mijn bestelling bij jullie plaats, en de kortingscode mogen jullie houden.
Fijne dag.
Ilone Knoppers"
Zo, dat moest ik even kwijt...
Al jaren klant, besteld honderden euro's per jaar (vooral afgelopen jaar, met de komst van de kittens) en dan krijg je dit. Ik vind het erg slecht, en het is dat ik ze nodig heb voor sommige merken en onderdelen van de fonteinen....
Hoewel ik misschien maar eens bij de buren moet kijken op zooplus.be
