Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Lotte »

Wij hebben beide krabpalen naast de gordijnen staan (en als de gordijnen dicht gaan loopt dit achter de palen langs). Dit snappen ze prima hoor.
Gordijnen zijn lang zo fijn niet om aan te krabben, ze zijn veel te slap ;)

Vrienden van ons (hij is hovenier) hebben inderdaad van boomstammen een krabpaal gemaakt, wordt door hun katten erg gewaardeerd :D
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Leonie89 »

hihi, ok dus mijn vader is niet de enige met zulke ideeen.. ik vind het persoonlijk wat overdreven, maar het touw lijkt me erg leuk.. en relatief goedkoop denk ik.. bedankt!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Lotte »

De prijs zou ik je echt niet meer kunnen zeggen, het was bijna 30 jaar geleden dat zij dat stuk aangeschaft hadden via een roei en zeil vereniging.

Hou er wel rekening mee dat het echt een beetje dik touw moet zijn, doorsnee van een cm of 10 Anders gebruiken ze het niet om de nagels in te scherpen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Je kan mij ook een PB sturen met je ideeen, wat jullie willen. Fred bespreekt dit met jullie en ook de prijs. Ze passen zich aan aan julle ideeen.

Ik heb hier het huisje. Ze maken ook een duiventil en ik heb ook een buitenhuisje. Als jullie weten wat jullie willen heb je en heel creatief team eropzitten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Noa »

ik heb deze gekocht voor mijn 4 kittens:

Afbeelding

Vandaag deze er nog bijbesteld:

Afbeelding

Ben echt superblij met de eerste, hij is heel stevig en krabvast, en nog mooi om te zien ook :)
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Ik heb deze krabpaal besteld.

Afbeelding

Deze krabpaal krijg je cadeau als je een abonnement neemt op het tijdschrift Hart voor Dieren
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Noa »

ze zijn inderdaad duur... Maar ik vond het toch de moeite waard omdat ze (waarschijnlijk) lang goed en mooi blijven.
Het is ook makkelijk schoon te maken. Een van mijn katjes had een ongelukje gehad in een van de mandjes van de krabpaal. Ik haalde het kussentje eruit, hup in de wasmachine en het was weer schoon :)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Weer een mooie klimpaal gemaakt door de mannen van de dagbesteding :grin:

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt goed gebruikt!

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal schoon te maken en de dakpannetjes zijn er weer stuk voor stuk opgezet. :grin:
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 17 jul 2008 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Wauw!!!! Wat een mooie krabpaal :grin: Ik wou dat ik zo handig was om zo'n krabpaal te maken.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Voor ongeveer 75 euro kan je zoiets laten maken ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Ik heb maar een klein appartementje.
Als zo'n krabpaal in mijn woonkamer zou staan, heb ik geen woonkamer meer over :grin: :grin:
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Je kan ook een kleinere bestellen, wat jij wil ;-)
Dit was een ontwerp van degene die de mannen begeleid. Hij is katten en duivenliefhebber en heeft dit gecombineerd in dit ontwerp: een duiventil voor katten :grin:

Hier ergens staat ook het huisje (die staat ervoor) die is kleiner en ook met dakpannetjes, echt heel lief.

Ze zijn nu aan het werk voor de bovenkatten. Die krijgen een soort pier langs het plafond en krappalen. Dit is geinspireerd op een ontwerp van "The cat's house"

Ik promoot hier een beetje het werk van deze mensen. Ze leveren echt leuke dingen af en hebben er heel veel plezier in. Het wordt zonder winst gedaan, maar de opbrengsten zijn uitsluitend voor de aanschaf van materialen en zaken die eromheen horen.

Ik plaats wel foto's van de dingen die ze maken voor katten. Ik ben erg trots op hen en natuurlijk op wat hier staat ;-)

Op de vorige bladzijde staan ook wat dingetjes.

Ik plaats nu alleen maar foto's en verwijs naar mijn berichten, anders wordt het drammerig en ddat is natuurlijk niet de bedoeling ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Ik heb nu al 2 krabpalen staan. Misschien als ik ooit ga verhuizen naar een grotere woning. Hebben ze ook een website?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Nee voor zover ik het weet nog niet. Ze zijn pas met de houtafdeling begonnen en vooral het maken van de krabpalen spreekt de mensen die er werken erg aan.
Ik probeer wel zoveel mogelijk samen met degene die de mannen begeleidt iets goeds op poten te zetten.
Ik zal vragen hoe het zit met een eventuele webside. Misschien kunnen we daar een apart stuk maken en kan ik hier daarnaartoe verwijzen als het goed is.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kucing »

Deze krabpalen zijn net nieuw. De rechtse heb ik vandaag binnen gekregen.
Mijn pc staat nu bij het raam. Als ik over een paar maanden een laptop heb gekocht, gaat mijn pc weg. Dan zet ik 1 van de krabpalen bij het raam.

Afbeelding

Afbeelding
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Plaats reactie