Nierinsufficientie

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Heel veel sterkte morgen bij de dierenarts, ik duim voor jullie dat er nog mogelijkheden zijn bij zo'n oude kat, maar samen met de dierenarts komen jullie vast tot de juiste beslissing om verder te behandelen of toch afscheid te nemen.

Er zijn trouwens misselijkheidsremmers die je als een soort vloeistof op de huid of pootjes smeert en die gaan ze er dan vanzelf aflikken. Dit werkt echt perfect als je geen pilletjes kunt geven (als je kat zich te veel verzet).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hey dat is handig om te horen Sandra! Ik wist niet van die vorm van antimisselijkheidsmedicijn.

Angelique, heel veel sterkte vandaag! Hopelijk kunnen jullie en de dierenarts nog iets doen. Sommige katten kunnen nog best een goed leven hebben, ondanks hun hoge waarden. Heel raar, maar er zijn verhalen van.

Fijn dat je ook studeert en tijd voor poes hebt! Ik ben bezig met mijn scriptie, dus gelukkig hoef ik ook niet meer naar college enzo. Scheelt echt!

Het lijkt me ook heel moeilijk om die laatste beslissing te nemen. Maar, dat hoorde ik van Desiree, het schijnt uiteindelijk niet een hele moeilijke beslissing te zijn. Dan wil je alleen maar dat het lijden stopt. Ik denk dat je dan opgelucht bent dat je je katje 'verlost' hiervan..

Veel liefs,
Wendy
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Hoi Angelique,

Heel veel sterkte. Hou ons op de hoogte. Wat Wendy zegt klopt, als het moment gekomen is weet je wat de beste beslissing is. Bij Coco sloeg het heel spontaan om, ineens was ze heel zielig en sneu en was de beslissing om haar te laten gaan niet moeilijk om te maken. Maar goed, verdrietig blijft het natuurlijk wel.

Sterkte.

Desiree
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Wat verdrietig Angelique :cry:, maar wel een hele moedige beslissing van jullie. Ik denk ook dat het het beste was voor poes, hoe moeilijk het ook blijft natuurlijk. Je leest vaak dat ze inderdaad heel zielig gaan mauwen als ze zich echt niet goed meer voelen, ik denk dat echt een teken was dat het niet meer ging met hem. Maar natuurlijk blijft het gewoon heel erg moeilijk, heel veel sterkte, ook voor je vriend natuurlijk :kissykissy:.

Liefs,
Wendy
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Sterkte!!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Ik huil met je mee, ik heb zeer recent hetzelfde ervaren. Het is fijn voor Poes dat hij niet lang heeft geleden, dat het snel voorbij was. En volgens mij is niets beter voor een poes dan in de armen van een dierbare en vertrouwde mensenvriend in te slapen.

Heel veel sterkte allebei, jullie hebben de goede beslissing genomen. Je zult Poezeman vast enorm gaan missen. Alle eerste keren (eerste keer opstaan, eerste keer gaan slapen, eerste keer buiten in de tuin zonder Poezeman) zullen moeilijk zijn. Maar de pijn verdwijnt en uiteindelijk blijven alleen de goede herinneringen over. Heel veel sterkte...

Knuffel,
Desiree
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Bericht door Tejo »

Heel erg veel sterkte gewenst bij het afscheid van je grote poeze-vriend. Jullie namen de juiste beslissing, hoe moeilijk dit ook was, 't was voor jullie schat de beste gezien de omstandigheden.
Ook wij hebben een poes van (minstens) 17 jaar die sinds enkele maanden op Fortekor en nierdieet staat wegens beginnend nierfalen. Ik kijk nu al bang uit naar het aftakelingsproces ... Daarom denk ik dat zeker jullie verdriet kan meevoelen.
't Zal zeker pijn doen, maar denk maar terug aan de fijne knuffelmomenten die je met poezeman had, dat tovert mss toch effe een glimlach terug op jullie gezicht.
Sterkte!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Heel veel sterkte!
En denk er maar aan, dat hoewel dit voor jullie de moeilijkste beslissing was, dit wel het laatste was wat je voor hem kon doen..
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ja, het lijkt me ook zo superverdrietig. Toen ik dacht dat Linus het niet zo redden heb ik ook haar van hem afgeknipt. Hij loopt nu dus rond met allemaal korte plukjes :???:. Je hebt hem dan toch nog een klein beetje bij je.

Fijn dat jullie dit verdriet wel samen kunnen delen. Is ook heel belangrijk denk ik om er samen over te kunnen praten, en ook weer aan die mooie herinneringen te denken.

Ik zal zo nog even beschrijven hoe het nu met Linus gaat, ik hoop toch dat het een soort steun kan zijn voor anderen met een nierkat.

Liefs,
Wendy
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Bericht door Tejo »

inderdaad Angeliques, dat had ik ook moeten doen toen we onze Kitty vorig jaar moesten laten inslapen. Onze andere poes had haar gerust kunnen besnuffelen naderhand want we lieten haar thuis inslapen. Maar ik dacht er ook te laat aan. Maar ik denk dat ze 't dan beter gevat had, nu is ze een tijdje blijven lopen zoeken had ik de indruk. En mss denkt ze wel van 'Kitty liet me in de steek' terwijl ze met het snuffelen mss inderdaad de indruk kreeg van 'ok, ze is niet meer in onze wereld ...' Ach wie weet het, wat is het beste voor poezels onder elkaar ...
Allemaal niet makkelijk hé, dat afscheid en dan nog een droevige achterblijver die niet weet wat er gebeurd is. Best is dat je deze nu heel veel aandacht geeft, denk ik!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Gos, ja dat lijkt me heel verdrietig om de overgebleven poes zo te zien zoeken :-(. Als Linus (ooit, in de verre toekomst hopelijk) komt te overlijden hadden we ook al bedacht dat Lynx ook afscheid mag nemen. Om te zien dat Linus er echt niet meer is.

Gelukkig gaat het al twee weken goed met Linus, hij eet elke dag brokjes :shock:. Hij is wel rustig, maar dat kan ook door de antibiotica komen. Maar hij speelt nog wel soms en hij is ook superblij dat hij nog steeds 's nachts bij ons mag slapen.

Het rare is dat hij nu helemaal geen klitjes meer heeft in zijn vachtje, terwijl hij áltijd klitjes had. Ik denk toch dat hij altijd al last had van zijn nieren. Ook omdat hij zo'n kleintje is vergeleken met Lynx (6,5 kilo).

Maar goed, het kan natuurlijk nog steeds elke dag omslaan, dus echt vooruit kijken durf ik niet, en we genieten maar van elke dag ;-).
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Fijn hoor Wen, dat ie het (relatief) weer zo goed doet! Echt super! Het blijft natuurlijk spannend en vermoeiend (al die zorgen), maar het is heerlijk om te zien dat hij lekker speelt en eet. Enjoy!
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ja, vermoeiend is het inderdaad wel :shock:.

Ik ben twee keer per nacht wakker, om een uur of 2/3 en een uur of 5. Linus eet niet helemaal zélf van de brokjes. Ik moet er eerst een of twee op mijn hand leggen. Die eet hij dan op, en pas dán eet hij zelf van het schoteltje. Ik moet zeggen dat mijn humeur er niet beter op wordt ;-). Maar goed, gelukkig wordt het dit weekend lekker weer, dus dan gaan we lekker relaxen 8-).
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Angelique, ik kan me het helemaal voorstellen dat je daar niet bij stiltstaat op zo'n moment. Je denkt dan aan hele andere dingen natuurlijk.
Wij hebben nu ook het idee dat het Lynx niet zoveel zal doen, omdat het niet echt maatjes zijn ofzo. Maar ook dat kan soms heel anders uitpakken heb ik geleerd uit ervaringen van anderen. Ik hoop maar dat 'zus' (heet ze zo ook?) snel weer in d'r oude doen is :kissykissy:.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Goed dat jullie toch even naar de dierenarts gaan, ik hoop dat ze iets kunnen doen.

Linus krijgt nog ongeveer 4 of 5 weken antibiotica. Dan stopt hij, hoewel ik dat heel eng vind, want de vorige keer toen hij stopte met die kuur ging het heel beroerd :???:. Ik denk dat we dan een week moeten wachten voordat we een urinepunctie kunnen doen. Er wordt dan gekeken of er nog bacterieen in zijn urine zitten. Misschien laten we ook wel een bloedtest doen, maar dat hoeft van mij niet perse, ik vind het ook erg zielig, steeds zo'n buisje bloed eruit :???: :-(.

We hebben met de DA afgesproken dat we niet testen zolang het goed gaat, ook omdat het veel stress oplevert voor Linus, die DA bezoekjes ;-).
Plaats reactie