Een ontsteking inderdaad die niet zichtbaar was? Volgens dierenarts kon het ook te maken hebben met de heftige tijd die hij had met schildklier: van te hoog naar uitgeschakeld met de epileptische aanval tot gevolg. Alles tesamen met leeftijd en bijbehorende fragiele gezondheidheid kan een aanslag zijn geweest op zijn immuunsysteem waardoor hij misschien vatbaar is geweest voor iets wat geleid heeft tot een interne ontsteking.
Maar wat het ook was, ik ben ontzettend blij en opgelucht. Behalve dat het 25 maart een jaar geleden is dat ik afscheid moest nemen van Karel, zo staat ook mijn jaarlijkse weekje Gran Canaria voor de deur. De katten zullen dan gaan logeren bij 'de Kattenkeet'. Ik had er niet aan moeten denken dat ik weer een doodziek kattenjoch aan de zorg van een ander moet overlaten (in zijn eentje bij de dierenarts was dan het alternatief geweest). Het werd in mijn hoofd al een beetje een deja vu van vorig jaar.
Eind maart laat ik nog één keer voor mijn vakantie meten of we nog goed zitten met de schildklier medicatie en dan met gerust hart 9 daagjes weg