Probleemkat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Op dit moment ligt Tom op mijn schoot te kroelen, as usual, maar ik weet dat angst (langdurig) een trauma kan veroorzaken. ik gun het tot uiterlijk vrijdagochtend. Ik typ erg traag, maar daar weet jij alles va hé Dinie, met Rikkie! (daar gaaat mijn 10 vinger-systeem)
Lief dat je zegt dat ik het niet als falen moet beschouwen, maar ik vind het zo zonde!

Edit: Dankjewel Marjoleine.
Inderdaad, het was het proberen waard, maar Tommie heeft (net als Rakker bij marlies) oudste rechten. Zeker weten we nu dat het niet aan Rakker en Tommie ligt, maar aan het niet sociale gedrag van tim.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Probleemkat

Bericht door jennli »

Lieve Rob,

je weet het he. Je blijft een kanjer en het is al heel erg lief dat je het geprobeerd hebt. Timmie is een solitairkat blijkbaar en hij vindt vast wel een lief baasje dat hem alleen wil houden.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Probleemkat

Bericht door Kattenbella »

Rob, ik hoop ook dat Timmie een lekker huis gaat vinden. Je weet het, anders de benchmethode uitproberen, maar het belangrijkste is je hart volgen en kijken hoe het gaat.
Knuffels voor jullie allemaal daar!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Probleemkat

Bericht door nellebel »

tja rob, je hebt je best gedaan, maar deze situatie is voor niemand goed. timmie raakt gestresses en ook tommie zal zich niet prettig voelen als hij eigelijk niet van katten houdt en toch steeds een rivaal tegenkomt.
in het asiel kunnen ze een baasje voor hem vinden dat van te voren al weet dat hij enigst kind (kat) moet zijn.
er zijn genoeg mensen die er maar eentje willen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Probleemkat

Bericht door pearlsofpassion »

Hier had ik al schrik voor... :???:
Ik vond het al heel vreemd dat een sociale kat (naar andere katten toe) rakkertje zou aanvallen, zelfs al doet ze nog zo vreemd ze wil... Echt aanvallen, tot bloedens toe, dat doet zo'n kat toch niet??
Ik hoopte omdat het in het begin zo goed liep, dat het toch kwam doordat hij Rakker zo goed te baas kon, en dat het bij Tommie anders zou zijn. Niet dus...

Rob, ik zou hem zo snel mogelijk wegdoen!! Ik zie dit echt niet zomaar goedkomen zonder grondige therapie, maar dat kan Tommie niet aan! En als je dan toch moet opgeven, liever snel dan laat!

Je weet nu wel dat Tommie wél openstaat voor andere katten en ze heel leuk vind (als ze niet aggressief zijn), en dat wist je ervoor niet (positief toch...). Maar dan moet je er nu wel voor zorgen dat Tim niet zorgt dat Tommie een schrik pakt van andere katten... Dat zou wel erg jammer zijn...

Veel sterkte met je beslissing, maar het is beter voor iedereen als Tim gewoon alleen geplaatst wordt.
Hopelijk houdt het asiel daar in het vervolg rekening mee. Want als je dit hier leest, hebben ze Marlies wel wat voorgelogen!! :shock: :evil:
Sociaal naar andere katten... amai zeg!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

De mensen van het asiel hadden dit doorgekregen van de vorige eigenaar, moest naar verzorgingshuis en mocht hem niet meenemen, ze hebben het gewijzigd in geen andere katten en liefst met een tuin, kan hij zich uitleven.
Marlies
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Probleemkat

Bericht door pearlsofpassion »

Dan nog merk je dat toch direct als je hem bij de andere katten huisvest? Of was hij er nog maar een paar dagen?
Ik blijf het vreemd vinden. Ik ben ook eens in zo'n asiel geweest waar ze van katten in een klein hokje zeiden dat ze met andere katten konden. Wil ik wel eens weten hoe ze dat wisten... Heb er dus ook geen kat genomen want ik vertrouw hun advies voor geen haar...
Ik ga ergens waar ze de katten persoonlijk kennen...

Maar dit is geen verwijt naar jou toe hoor Marlies, kan je niet altijd op voorhand inschatten. Je kan er wel uit leren...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Het is ook wel vreemd want er liepen daar nog 12 andere katten rond en er gebeurde niets, hij lag sikkeneurig in een mandje, hij was inderdaad nieuw binnen dus ze hebben hem denk ik niet goed kunnen observeren.
Marlies
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Probleemkat

Bericht door jojo »

Als het al een kans van slagen heeft dan is dat bij jou in prima handen Rob. Ik vrees er ook voor dat Timmie een solokat is. Alle vertrouwen dat je het juiste doet en de juiste beslissing(en) op tijd neemt.
Succes ermee, en veel beterschap ook met je griep!
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Morgenvroeg breng ik, samen met Marlies Timmie terug naar het asiel van herkomst. De knoop is doorgehakt.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Probleemkat

Bericht door Ilone »

Misschien voelde hij zich in een grote groep in de minderheid ofzo, 1 kat kan je makkelijker aan dan 12 ;)
Succes morgenochtend.
Het was het proberen waard, maar helaas geen succes...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Probleemkat

Bericht door ayla »

wat knap en goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Zal geen makkelijke beslissing geweest zijn. Wees maar trots op jezelf dat je Timmie een kans hebt gegeven en nu weten ze in het asiel tenminste dat Timmie het beste alleen geplaatst kan worden.

Sterkte Rob en Marlies!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met het wegbrengen, lijkt me de enig verstandige beslissing.
Kan Tommie weer lekker tot rust komen en voor Timmie een soloplaatsing geregeld.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Net....zojuist...ZO gemeen....Timmie zat op de krabton...Tommie (zielig) in een hoekje...en hij nam een snoekduik, recht op zijn doel af...heb het met mijn maat 43 weten te voorkomen, maar dit gaat dus niet.
Tommie (onzeker) kwam net kopjes halen en lebbertjes geven...dus ik denk dat het trauma wel meevalt, maar Tim kan hier niet blijven.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

note: ik ben TEGEN schoppen van katten, maar moest mijn jochie even beschermen. Heb ook niet geschopt, maar Tim met mijn voet tegen kunnen houden. Onverricht actie schoof Tim het MyHome! huisje in. Morgen is het weer "normaal".
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie