'Krabben' op de grond na blikvoer

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Moet je eens opletten als je van buiten komt. Soms zit er een luchtje aan je zolen (bv over iets heen gelopen) en dan gaan ze ook schrapen of zoals we het hier noemen; schaatsen op de plaatsen waar je net hebt gelopen. Woody schaatst heel vaak en op veel plekjes, voornamelijk in de keuken (gek hé :roll: :lol: ) Meestal eindigd het trouwens in een soort speelgedrag, hij gaat dan bv over op "Eigen-staartje-chasen" of "Capture your shadow"

:lol: :lol: :lol: Wat zijn ze maf hé ... en ow wat ben ik er gek op :razz:

Greetz,
Cis
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Bericht door Erica »

Ik vraag me af of het voor elke kat wel geldt dat het 'merken' is.

De kleinste hier 'graaft' alleen als het een bakje met vlees is en dan moet het ook op de grond staan. Vervolgens haalt ze d'r neus op en loopt naar de kattenbak.
Zij heeft echt iets van: "Gatver, weg ermee".

Kan best zijn dat het voor anderen anders is, maar ik weet toch bijna zeker dat het voor de kleine hier wel geldt dat het ondergraven is.

Blikvoer eten doet ze dus ook niet (meer).
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

he wat grappig. Ik zat een beetje te kijken op het forum en kwam dit onderwerp tegen. Onze Karel doet het ook. Terwijl de andere 2 heb ik het nooit zien doen.
Mozes eet altijd het bakje van Karel ook leeg. Dus nu begrijp ik dat Karel dus eigenlijk wil zeggen blijf af, dit is van mij,
Helaas weinig kans met Mozes in de buurt. Die eet alles.

Marinka
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
snouska
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2003 14:00

Bericht door snouska »

Tsjonge deze site is echt leervol!!!

Gisteravond begon onze naamloze kleine (mijn vriend en ik komen er niet uit) ook zo te krabben bij zijn bakje. We vonden het zo vreemd, vanmorgen hetzelfde. We dachten dat dat een teken was dat hij vol zat. Maar wat slim zeg. Echt zo van: nou ik zit vol, maar dat beetje lust ik vast straks nog!!!!

Groetjes Anouschka
Gast

Bericht door Gast »

Hahahaha, Jamie moest wel gedacht hebben: "Zit ik potverdikke net lekker te eten houden ze me met mijn neus boven mijn eigen drollen!!!!
Ik herken me hier helemaal in, dit heb ik ook al regelmatig gedaan! We hebben Nina en Luuk nog geen week in huis en ik moest ze natuurlijk leren waar in ons huis de bak staat. Ik was enorm gefocusd op het feit of dit allemaal wel goed ging... Ik ben blij dat ik het nu weet, nu hoef ik ze tenminste hier niet meer mee te pesten... :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Eén van mijn katten (Toverbal, 1.5 jaar geleden in laten slapen) vertoonde dit gedrag ook. Alleen probeerde zij het eten altijd achter het behang te verstoppen. Je begrijpt wel hoe mn muur eruit zag. Uiteindelijk heb ik maar schrootjes op dat stuk muur geplaatst.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb in een boekje gelezen dat katten zo doen wanneer ze zoiets hebben van "daar ligt iets vies" en bij de kittens klopt dat wel want die moeten nix hebben van blikvoer. Ze gaan dan zo krabben in de buurt van het bakje, ruiken eraan en lopen naar de brokjes.....
Maar bij volwassen katte die het vervolgens opeten lijkt het mij alles behalve logisch.... eerder een markering van zo van "dit is van mij" inderdaad.
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ha leuk
een van mijn drie katten doet het ook hij heeft het van zijn moeder geleerd waarom ie het doet weet ik niet
Desire
Anonymous

Bericht door Anonymous »

he wat leuk die van mij doet dat ook. Ik vroeg me ook al af wat het was.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Quinty heeft dit gekke gedrag ook, eigenlijk al vanaf het begin, maar Quinty krabt altijd aan de prullebak, want haar eten staat daar naast, ik vond het altijd zo iets geks, krabben na het eten..?? :roll: , maar nu snap ik het dus...
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Spooky heeft het nooit gedaan, Desy daarentegen doet het zo nu en dan. :razz:
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Sinds kort "begraaft" Paddy (overmorgen 7 maanden oud) zijn brokjes ook. Puk en Pluis heb ik dit nog nooit zien doen en volgens mij maakt Paddy's gegraaf ook weinig indruk op die twee.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

En ja... Norris doet het ook, maar Luna stoort zich er ook niet aan. Luna krabt dus weer niet... Grappig dat ik nu ook weet wat het is en waarom ze dat doen :grin:
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Lady "begraaft" haar eten altijd.

Lana deed dat nooit.

Maar nu zat ze van de week eens te kijken naar Lady toen ze het deed,
en Lana probeerde haar na te doen. Maar ze krabt aan de muur :lol:

Nu snuffelt Lana elke keer aan haar eten, en krabt dan aan de muur.
En dan kijkt ze Lady echt zo aan van: "goed van mij he?" :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Anonymous schreef:Ik heb in een boekje gelezen dat katten zo doen wanneer ze zoiets hebben van "daar ligt iets vies" en bij de kittens klopt dat wel want die moeten nix hebben van blikvoer. Ze gaan dan zo krabben in de buurt van het bakje, ruiken eraan en lopen naar de brokjes.....
Maar bij volwassen katte die het vervolgens opeten lijkt het mij alles behalve logisch.... eerder een markering van zo van "dit is van mij" inderdaad.
Ik denk ook dat mijn kat dat doet omdat ze iets niet lust. Als ik haar blikvoer geef dat ze niet lust, dan krabt ze met haar poot tegen haar eetbak en laat ze het eten staan. Als ze het eten lekker vindt dan krabt ze niet en eet ze haar bakje leeg!
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Plaats reactie