Een kat laat zich niet dwingen, en vormen naar wat het baasje wil is zeker niet wat ik voorstel, dus als Bo het niet fijn vindt, laat hem dan lekker zijn gang gaan. Ik heb persoonlijk begrepen dat dit gebeurt als ze hem weer neer wil zetten en niet als ze hem oppakt. Het kan heel goed zijn dat Bo dit ziet als een teken om lekker te kunnen spelen en de kleinste beweging met de hand kan dit gedrag dan al veroorzaken. Die kleine van mij achtervolgt zelfs mijn schaduw.
Misschien leg ik het accent wel verkeerd, maar ik wilde vooral naar voren brengen dat het in veel van de gevallen gaat over geen grenzen kennen, in plaats van het al dan niet bang zijn voor oppakken. Merendeel van mijn verhaal gaat daar toch echt over. Ik dacht zelf dat meer mensen hier bekend zijn met dit gedrag eigenlijk.
Conclusie: zelfs al zou hij de grenzen wel kennen, dan nog zou hij misschien je hand aanvallen als je hem neerzet. Maar dan begrijpt hij wel dat het niet met nagels mag, zoals een goed opgevoede kat betaamt