Hoesten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

haha ja zeg dat wel
dacht ook dat het hoesten helemaal over was, maar helaas.
Ze speelde net met een nieuw muisje, en tot 2 keer toe begon ze weer te hoesten.
denk/vrees toch dat er iets anders is.
Binnenkort maar ff naar de dierenarts heb ik zo`n idee.

:cry: :roll: :?:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zou er toch even naar laten kijken, want hoesten kan wijzen op een bronchitis of longontsteking. Aangezien er de laatste tijd veel nieuwe, heftige virussen rond lijken te waren, zou ik geen risico nemen en even naar de da gaan.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ja precies, mijn idee, ik bel eerst eventjes, en daarn ga zeker even langs
rare is dat ze verder nergens last van heeft, alleen af en toe hoesten
Ze eet, drinkt en speelt gewoon.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

We zijn ondertussen met goofy naar de dierenartst geweest omdat ze zeker na de komst van de kittens nog meer ging hoesten
ze heeft dus een infectie op haar luchtpijp.
2 soorten medicijnen gekregen, en binnen een dag hoeste ze al niet meer gelukkig
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ah dus Goofy zit aan de medicijnen. Hopelijk gaat het hiermee definitief over!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

yep, ze heeft een antibioticakuurtje en een prednisonkuurtje en het gaat hartstikke goed
pilletjes op het eten leggen en mevrouw kauwt ze zo weg (eureka hihi)
Anonymous

Ons kitten hoest

Bericht door Anonymous »

Hai, ons kitten (8 weken) heeft hoestbuien. Soms wat langer en soms wat korter. Verder is er niks aan haar te merken, ze eet gewoon, heeft normale ontlasting en is ontzettend speels en actief. Ze heeft ook geen last van haar neus of ogen.

We zijn hier een paar dagen geleden om naar de dierenarts gegaan. Hij dacht aan een beginnende niesziekte, en heeft haar twee injecties gegeven en een antibioticakuur.

Nu zijn we een aantal dagen verder en is er eigenlijk nog geen verandering te merken. We hebben de antibioticakuur nog niet afgerond, maar ik had toch wel enige verandering verwacht. En omdat ze verder ook helemaal geen andere symtomen heeft van de niesziekte vraag ik me af of het misschien iets anders kan zijn.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Of enig idee?

Groet, Martine.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik zou toch nog even de dierenarts bellen.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn :wink:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Die heb ik inderdaad even gebeld. De assistente, die ik aan de telefoon kreeg, zei dat ik eerst de kuur af moet maken. Als er dan nog geen verbetering is moet ik weer langskomen. Dus wat dat betreft is het gewoon even afwachten.

Ik vraag me af of ik zelf iets kan doen op het moment. Of dat iemand de symptomen herkent. Want we maken ons toch wel een beetje zorgen.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat vervelend zeg! Je zou toch hopen dat er wat verbetering optreedt.
Het is wel een goed teken dat je kitten goed speelt, eet, drinkt, poept en plast.
Dus wat dat betreft kun je misschien best wel afwachten. Maar als je je echt zorgen maakt, zou ik toch gewoon even langs gaan bij de dierenarts hoor!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Wat voor antibiotica krijgt de kat?
Je kunt een klein beetje bisolvon voor kinderen geven om het slijm op te lossen. Dat helpt over het algemeen wel goed bij hoesten.
Echt maar een paar druppels hoor :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ze krijgt Vibravet, vloeibaar. Dit moeten we met een pipetje in haar bekkie laten lopen. De kuur zal in totaal ongeveer een dag of tien duren.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Vibravet werkt tegen niesziekte en is goed met bisolvon (voor kinderen!) te combineren. Dit heeft een dierenarts me verzekerd :wink:
Succes!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dank je, ik heb net even wat Bisolvon gehaald, dus ik ga het maar eens proberen. Ik zal de resultaten hier wel melden. Alvast bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze poes hoest ook, maar dan 'natte'hoest
Na paar keer hoesten komt er iets boven, dan slikt ze een keer en dan is het over.
Vooral als ze net wakker is.
Ze heeft al veel kuurtjes gehad maart komt steeds terug.
Ookal naar dierenkliniek geweest (doorverwezen)maar daar dachten ze ook niet aan iets ernstigs, ze is nml verder zo levendig, helemaal niet ziek
Je kan niet eeuwig met kuurtjes bezig blijven, eerst maar eens haar eigen afweer aant werk laten.
Als ze er verder geen last van heeft..
De DA noemt het 'boerderijgriep':de bacterie reageert op veel anti-biotica, maar zit ingekapseld, is daarom moeilijk behandelbaar
Niesziekte achtige symptomen, maar het ís geen niesziekte
Gesloten