Natvoer-adviezen bij nierfalen?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Synemios
Tijger
Tijger

Re: Natvoer-adviezen bij nierfalen?

Bericht door Synemios »

Dan denk ik dat deze manier de juiste keuze is voor jullie beiden, hopelijk blijft het zo nog een lange tijd goed gaan.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Ik mengde vaak een eetlepel "slecht/gewoon" natvoer door het niervoer om Jera aan het eten te houden.
En met brokjes kocht ik alleen de kleinste verpakking en dan steeds afwisselen.
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Lisanne_Ginka
Kitten

Bericht door Lisanne_Ginka »

Ja nou het gekke is, die brokjes dat zijn nu al 2,5 maand dezelfde sinds het begin (Virbac kidney & joint) en die vindt ze nog steeds lekker. Het is echt alleen 't natvoer wat een probleem is. Probeer nog steeds af en toe een ander smaakje of merk of beide, en dat eet ze dan weer een paar dagen tot het weer niks is... Mijn ouders zeiden, ze gaat vanzelf eten als ze honger heeft. Maar nee, niet echt, helaas. Haar weigering omdat het niet lekker is en het bijbehorende protest en chagrijn is nog regelmatig groter dan haar honger/eetlust. Het blijft een gedoe. De Dr Ann's vond ze ook geen succes dus van de week eens ipakitine bestellen en kijken of ze dat wel wil.
Lisanne_Ginka
Kitten

Bericht door Lisanne_Ginka »

Toch nog even een update.

Helaas, de RC renal ging even goed maar na een weekje trok ze haar neus er voor op. Net als voor alle andere merken tot nu toe. En heel eerlijk... Als ik het vergelijk met wat ze vroeger kreeg (Schesir, Almo Nature, Smilla) snap ik wel dat de het niet lekker vindt allemaal. Ik vind het zelf namelijk óók niet lekker ruiken... Helemaal als het blikje/pouch/kuipje langer dan een halve dag open is, ondanks dat ik het goed afdek met een siliconen dekseltje of een luchtdichte clip. Sommige soorten kleuren binnen een paar uur grijs doordat ze oxideren en stinken dan ronduit.
Ik heb dus persoonlijk heel erg mijn twijfels bij de claim dat al het dieetvoer 'hoogwaardige eiwitten' bevat. Het zal, maar voor de rest van de ingrediënten geldt 't blijkbaar niet. En vergeleken met haar vroegere merken, sorry maar dat zag en rook als echt hoogwaardig... Snap het niet helemaal? Kan iemand dit uitleggen? Bovendien, veel van 't voer bestaat uit rund, varken of kip. In mijn beleving redelijk zware eiwitten, die niet eens tot het natuurlijke dieet van een kat behoren?

Inmiddels meng ik nu maar per portie de boel half om half: een van de dieetvoeren met Schesir of Almo Nature, met een beetje Porus One of 1/3 schepje Ipakitine erdoor. Ik hoop maar dat dat qua nieren goed blijft gaan maar anders eet ze het echt niet. En dat is al helemaal geen optie... Zucht. Wat is het toch een gedoe! Al doe ik het met liefde voor mijn meisje.
Plaats reactie