14 keer diarree in 48 uur

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Anne
Tijger
Tijger

Re: 14 keer diarree in 48 uur

Bericht door Anne »

coby1aug schreef: 26 jul 2024 10:45 Zijn diarree is vrijwel altijd waterig met van die vettige brei achtige stukken inderdaad.. Enig idee wat dat kan betekenen?
Een voedselallergie beschadigdt de darmwand. De darmvlokken sterven af
Dit zijn uitstulpsels in de darmwand die voedingstoffen opnemen, waaronder vet
Als de ontlasting vettig is wil dat zeggen dat oa vetten niet meer goed worden opgenomen door het lichaam
En andere voedingstoffen ook

Weet jouw da dat je poes in het verleden allergisch reageerde?

Ik ben het met Denise eens dat deels hypoallergeen voeren geen zin heeft, het is wel beter, maar toch worden de darmen nog verder beschadigdt

Vaak gaan dieren met voedselovergevoeligheid hun voeding weigeren

Als ik jou was zou ik 100% hypoallergeen gaan voeren
Dus stoppen met die Purina convalesence, daar zitten misschien wel allergenen in

Ik zou ook de echo en bloed onderzoek afzeggen
Dat kan altijd nog als het hypoallergeen dieet niet aanslaat
Allergie testen van bloed zijn vaak onbetrouwbaar en moeilijk bij katten

Wat voor hypoallergeen dieet geef je nu?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
crazycatladyP
Panter
Panter

Bericht door crazycatladyP »

Ik zou wel bloedonderzoek doen, ook om andere oorzaken uit te sluiten.
Zulke waterdunne diarree en zo vaak, daar wil je zo snel mogelijk vanaf.
Wij hebben het met Jera ook meegemaakt, dat er zo uitspoot en toen bleek de oorzaak nierfalen, dus ik zou dat soort dingen voor de zekerheid willen weten, maar dat is ook maar een mening natuurlijk ;-)
Mara, personeel van: Moira (6-2023) Bibi en Sami (5-2024)
Rust zacht, mijn lieve engeltjes *Niamh/ *Jera/ *Ronja
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Dit is al veel langer gaande, en ik hoop dat de dierenarts als die alle info heeft wel dan inmiddels al veel eerder bloedonderzoek gedaan heeft.
Vannacht was dat nog niet bekend, er komen steeds stukjes info bij.

Dus eens met Mara, maar als ik het goed begrijp is er vandaag wel bloedonderzoek gedaan.

Vaak wordt er best makkelijk gedacht over voedselovergevoeligheid ( als dat het is, maar het lijkt er wel op) maar die darmen kunnen echt stuk gaan en dan ben je verder van huis.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
crazycatladyP
Panter
Panter

Dan heb ik niet goed gelezen, excuus.
Als er al bloedonderzoek gedaan is en de organen zijn goed, dan zou ik het ook niet opnieuw doen.
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Synemios schreef: 26 jul 2024 16:02 Dit is al veel langer gaande, en ik hoop dat de dierenarts als die alle info heeft wel dan inmiddels al veel eerder bloedonderzoek gedaan heeft.
Vannacht was dat nog niet bekend, er komen steeds stukjes info bij.

Dus eens met Mara, maar als ik het goed begrijp is er vandaag wel bloedonderzoek gedaan.

Vaak wordt er best makkelijk gedacht over voedselovergevoeligheid ( als dat het is, maar het lijkt er wel op) maar die darmen kunnen echt stuk gaan en dan ben je verder van huis.
Dat hij vorige maand ook diarree en braken had was niet zo accuut als nu, denk daarom ook dat het niet perse gerelateerd is aan deze keer.. Er is zoveel gaande met hem; hij heeft ook altijd last van haarballen die hij niet uit kan spugen. Vorige maand kreeg hij dus last van braken en diarree na een haarbal kuur van 5 dagen. Of zijn “griepje” daardoor kwam of door dat blikje kip is dus niet uit te sluiten. Omdat het tegelijkertijd begon. De reden dat ik blikje kip noemde was omdat hij dit dus vorige week ook heeft gekregen en vorige maand ook. Dat komt dus wel overeen. Lastig allemaal.

Een vermoedelijk voedselallergie staat wel in zijn dossier, maar aangezien hij een hele moeilijke eter is (eet soms zo lang niet dat hij trilt omdat hij te kieskeurig is) heb ik soms geen keuze en voel ik me genoodzaakt hem iets te laten eten wat hij wel lust om toch wat naar binnen te werken.. Dit weet de DA ook, die heeft me ook aangeraden bij de afspraak van woensdag om eens samen te kijken naar zijn dieet. Ik heb wel eens gevraagd in het verleden of het mogelijk was om een bloedonderzoek of iets dergelijks te doen, er werd me toen verteld dat alleen een eliminatie dieet de beste optie zou zijn/bloedonderzoek zou geen goede oplossing bieden. En aangezien hij een moeilijk eter is zou dat niet haalbaar zijn..
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

crazycatladyP schreef: 26 jul 2024 15:55 Ik zou wel bloedonderzoek doen, ook om andere oorzaken uit te sluiten.
Zulke waterdunne diarree en zo vaak, daar wil je zo snel mogelijk vanaf.
Wij hebben het met Jera ook meegemaakt, dat er zo uitspoot en toen bleek de oorzaak nierfalen, dus ik zou dat soort dingen voor de zekerheid willen weten, maar dat is ook maar een mening natuurlijk ;-)
Ja dat vond ik ook, hij heeft nooit een volledige bloedonderzoek gehad. Dus vond het wel fijn om voor het weekend te weten dat het in ieder geval geen nierfalen of iets dergelijks zou kunnen zijn.

Uitslag van bloedonderzoek was goed, niks geks te zien!
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Synemios schreef: 26 jul 2024 15:00 Maar deels hypoallergeen voeren heeft weinig zin.
Staat ook uitgelegd in die linkjes en volgens mij heeft Anne dat ook al eens eerder verteld.
Ben benieuwd hoe het bij de dierenarts was.
Bedankt voor de linkjes! Heb het nog niet goed kunnen doornemen maar zal dat zeker vandaag even doen. Ik begrijp ook dat deels hypoallergeen voeren en deels niet weinig zin heeft, maar door de medicatie die hij krijgt moest hij toch wat op z’n maag hebben, tegelijkertijd probeer ik hem te laten wennen aan het hypoallergeen voer.

De dierenarts heeft alles gecontroleerd. Kon geen pijnlijke plekjes vinden of horen in zijn buik. Heeft ook nogmaals àlles gecontroleerd van gebit tot oren. Daarna een bloedonderzoek gedaan (ze kon geen bloedonderzoek voor de darmkanaal doen omdat Coby niet nuchter was) Maar alles naast die waardes dan waren gewoon goed. Wel was zijn temperatuur dit keer weer hoger (39,7) dus heeft hij toch een Metacam injectie gekregen.

Vandaag heeft hij op deze tijdstippen diarree gehad:
26 Juli
00:50
01:44
03:31
04:56 (+geplast)
08:45
10:03
14:19
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Anne schreef: 26 jul 2024 15:18 Een voedselallergie beschadigdt de darmwand. De darmvlokken sterven af
Dit zijn uitstulpsels in de darmwand die voedingstoffen opnemen, waaronder vet
Als de ontlasting vettig is wil dat zeggen dat oa vetten niet meer goed worden opgenomen door het lichaam
En andere voedingstoffen ook

Weet jouw da dat je poes in het verleden allergisch reageerde?

Ik ben het met Denise eens dat deels hypoallergeen voeren geen zin heeft, het is wel beter, maar toch worden de darmen nog verder beschadigdt

Vaak gaan dieren met voedselovergevoeligheid hun voeding weigeren

Als ik jou was zou ik 100% hypoallergeen gaan voeren
Dus stoppen met die Purina convalesence, daar zitten misschien wel allergenen in

Ik zou ook de echo en bloed onderzoek afzeggen
Dat kan altijd nog als het hypoallergeen dieet niet aanslaat
Allergie testen van bloed zijn vaak onbetrouwbaar en moeilijk bij katten

Wat voor hypoallergeen dieet geef je nu?
Bedankt voor de uitleg! Bloedonderzoek heb ik toch maar laten doen om nierfalen etc. uit te sluiten voor het weekend erover heen gaat. De Echo staat voor dinsdag maar mocht zijn diarree stoppen dan bel ik uiteraard af. Het kan ook net zo goed iets dat toch ergens vast zit zijn. Ik ben hem nu langzaam aan het laten wennen aan de TROVET Hypoallergenic TRD (Turkey) Kat. Hopelijk pikt hij het snel op.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

coby1aug schreef: 26 jul 2024 10:45 Zijn diarree is vrijwel altijd waterig met van die vettige brei achtige stukken inderdaad.. Enig idee wat dat kan betekenen?
Je zegt hier dat hij dus al veel langer last heeft van slechte ontlasting.
En ik heb niet gezegd dat je voor de allergie bloedonderzoek zou moeten doen want dat is niet betrouwbaar bij een kat, maar wel om andere dingen uit te sluiten en dat is dus nu gedaan, gelukkig.

Ik hoop dat er goed gekeken gaat worden woensdag naar de voeding en dat er rust komt.
Voedselallergie is een lastig probleem en de weg naar de oplossing is vaak lang.
En katten die bijna niets willen eten zijn nog veel lastiger, dan moet er gezocht worden naar iets wat hij wel wil eten en hypoallergeen is.

Hoe gaat het vandaag?
Ik hoop dat het het weekend verbeterd.
Groetjes, Denise
crazycatladyP
Panter
Panter

Fijn dat er geen gekke dingen uit het bloedonderzoek zijn gekomen, dat geeft vast ook rust.
Nu moeten de darmen gaan herstellen en dat kan inderdaad een lange weg zijn, ik hoop dat hij zich snel beter gaat voelen!
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

coby1aug schreef: 26 jul 2024 17:54 Bedankt voor de uitleg! Bloedonderzoek heb ik toch maar laten doen om nierfalen etc. uit te sluiten voor het weekend erover heen gaat. De Echo staat voor dinsdag maar mocht zijn diarree stoppen dan bel ik uiteraard af. Het kan ook net zo goed iets dat toch ergens vast zit zijn. Ik ben hem nu langzaam aan het laten wennen aan de TROVET Hypoallergenic TRD (Turkey) Kat. Hopelijk pikt hij het snel op.
Het zou mooi zijn als de diarree dinsdag over is🙏
Maar hou er rekening mee dat het wel iets langer kan duren

Het kan zijn dat hij slecht eet doordat hij de verkeerde voeding kreeg
Van voedselallergie kun je buikpijn en misselijk worden
Zoiets lijkt dan misschien op kieskeurigheid vd kat
Maar als jij je beroerd voelt eet je ook minder
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

Synemios schreef: 26 jul 2024 17:54 Je zegt hier dat hij dus al veel langer last heeft van slechte ontlasting.
En ik heb niet gezegd dat je voor de allergie bloedonderzoek zou moeten doen want dat is niet betrouwbaar bij een kat, maar wel om andere dingen uit te sluiten en dat is dus nu gedaan, gelukkig.

Ik hoop dat er goed gekeken gaat worden woensdag naar de voeding en dat er rust komt.
Voedselallergie is een lastig probleem en de weg naar de oplossing is vaak lang.
En katten die bijna niets willen eten zijn nog veel lastiger, dan moet er gezocht worden naar iets wat hij wel wil eten en hypoallergeen is.

Hoe gaat het vandaag?
Ik hoop dat het het weekend verbeterd.
Excuses ik dacht dat je bedoelde hoe zijn ontlasting de 19 keren dat hij deze paar dagen diarree had eruit zag. Dat was allemaal waterig. Normaal gesproken is zijn ontlasting normaal.

Ik bedoelde, deze woensdag tijdens de afspraak met de DA zei ze mocht alles uitgesloten worden en allergie als oorzaak overblijft dat we dan kunnen kijken naar zijn dieet. Dat ga ik ook uiteraard doen mocht dit het geval zijn voor de kleine man.

Vandaag gaat het beter (denk ik) vannacht was een hel, veel diaree gehad. Voor zijn afspraak vandaag van 11:45 had hij al 6 keer diaree gehad. Sinds de afspraak heeft hij maar 1 keer diarree gehad dus fingers crossed dat het zo blijft!
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ik ga met je mee duimen, hopelijk is het stoppen van de kip dan al een deel van de oplossing.
Groetjes, Denise
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Synemios schreef: 26 jul 2024 18:13 Ik ga met je mee duimen, hopelijk is het stoppen van de kip dan al een deel van de oplossing.
Ik duim uiteraard ook mee. Veel sterkte verder en we horen graag hoe het verder gaat!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
coby1aug
Huiskat
Huiskat

Bericht door coby1aug »

OMH schreef: 26 jul 2024 18:21 Ik duim uiteraard ook mee. Veel sterkte verder en we horen graag hoe het verder gaat!
Bedankt! Het is nu 20:14 en hij had diarree voor het laatst om 14:12. Of hij knapt op, of de nieuwe diarree remmer die ik heb gekregen van de DA (iso-gel) helpt!
Plaats reactie