Eten van kattenbakkorrels

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Iedereen gebruikt hier toch de term waterbakjes? Dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat hij alleen melk geeft. Als dat niet zo is, mijn excuses aan Erwin. Er zijn heel veel mensen die niet weten dat alleen melk niet goed is voor een kat en er zijn ook veel mensen die helemaal niet weten dat mensenmelk niet goed is. Ik hoor die verhalen in ieder geval elke maand opnieuw op een ander forum, dus zo gek is het niet om daar vanuit te gaan. Beter te vaak horen als helemaal niet.

Poezebal, ben het helemaal met je eens. Straffen is geen goed plan. Waarschijnlijk heeft dit kleintje het niet van zijn moeder kunnen leren hoe het wel moet, dus eigenlijk zou je op zoek moeten gaan naar een manier hoe die kleine moet leren hoe het wél in zijn werk gaat.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Emily schreef:Dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat hij alleen melk geeft.
Voor het gemak... ooit van vragen gehoord?

Ik hoop in ieder geval dat het goed komt, Erwin. Inderdaad misschien met een andere vulling en misschien bij elke hap die hij neemt, de kat bij de brokjes neerzetten?
Ik weet niet hoor, ik suggereer ook maar wat :wink:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Emily schreef:Dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat hij alleen melk geeft.
Voor het gemak... ooit van vragen gehoord?

Ik hoop in ieder geval dat het goed komt, Erwin. Inderdaad misschien met een andere vulling en misschien bij elke hap die hij neemt, de kat bij de brokjes neerzetten?
Ik weet niet hoor, ik suggereer ook maar wat :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

We hebben er al andere kattenbak vulling in zitten.
Te groot om een hap van te nemen en niet erg schadelijk bij het opeten.

Groetjes.....
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Oh, nou ik ben benieuwd!
Succes!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ah mooi, dan leert ze het vast gauw af!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

spookhol schreef:We hebben er al andere kattenbak vulling in zitten.
Te groot om een hap van te nemen en niet erg schadelijk bij het opeten.

Groetjes.....
mooi zo! Ik denk ook dat dit voorlopig de enige juiste oplossing is om te voorkomen dat ze er aan zou overlijden. Vaak is het een fase die uiteindelijk wel weer over gaat dan kan je het oude gritt altijd nog weer proberen.
Ik zou alleen maar een waterbakje neerzetten en dan bijvoorbeeld 's avonds een beetje kattenmelk geven anders is de kans groot dat ze aan de diaree raakt.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik bedoelde overigens met mijn opmerking over alleen melk, dat een kat niet alleen maar melk, maar ook water moet hebben. Inderdaad, vanwege de diarree en de lactose, dus ben het eens met Shaz.

En nou hopen dat je kitten het niet meer doet! Succes!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Om terug te keren naar het topic :wink: : kittens eten vaak kattengrit als ze net overschakelen van moedermelk naar vaster voedsel. Zij kunnen het verschil tussen brokjes en grit blijkbaar niet goed maken.
Fijn grit gaat klonteren in de maag, grof grit kan in de neusgaten gaan zitten waardoor het kitten stikt.
Ikzelf geef het liefst een bakje houtvezel aan dergelijke kittens...
Gast

Bericht door Gast »

Emma Boom schreef:Om terug te keren naar het topic :wink: : kittens eten vaak kattengrit als ze net overschakelen van moedermelk naar vaster voedsel. Zij kunnen het verschil tussen brokjes en grit blijkbaar niet goed maken.
Fijn grit gaat klonteren in de maag, grof grit kan in de neusgaten gaan zitten waardoor het kitten stikt.
Ikzelf geef het liefst een bakje houtvezel aan dergelijke kittens...
ik ook, maar ohhhh wat ben ik blij dat Wacho en Xena nu groot genoeg zijn voor klontvormend grit. Beide hummels vonden de klei zo lekker dat ze in de kattenbakken lagen te rollen en kroelen :lol:


Groetjes,
Nanna
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Emily schreef:Ik bedoelde overigens met mijn opmerking over alleen melk, dat een kat niet alleen maar melk, maar ook water moet hebben. Inderdaad, vanwege de diarree en de lactose, dus ben het eens met Shaz.

En nou hopen dat je kitten het niet meer doet! Succes!
Even heel snel nog hoor... Sorry :wink:
Norris wilde geen water drinken toen we overstapten van de milkodog op vast voedsel. We hebben toen kattenmelk gekocht en dat vermengd met water. Er staat een gewoon bakje water, omdat Luna daar wel eens van drinkt en verder doen we een paar drupjes kattenmelk op een bak water. Het is ook alleen maar voor de kleur, dus we foppen Norris eigenlijk daarmee, maar goed. Hij drinkt in ieder geval, want dat doet hij met water dus absoluut niet. :grin:
Zulke katten heb je dus ook :wink:

Heb Norris trouwens nooit kattengrid zien eten. wist helemaal niet dat kittens dat wel eens doen omdat ze het verwarren met brokjes.
Ik zie trouwens al enge beelden voor me van klontvormend grid in een kattenlijfje... :roll:

Ben benieuwd hoe het gaat met de nieuwe korrels spookhol. Succes :wink: ermee
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Zijn houtsnippers niet even schadelijk icm vocht?
Zo nee, zijn houtsnippers(voor konijnen)ook goed?
Ik weet anders niet waar ik die houtkorrels moet halen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee houtsnippers zijn te fijn. Je kunt korrels (een soort staafjes) halen bij de dierenwinkel.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

OK, ik heb van die cilindrische staafjes gehaald, vrij groot, vallen uiteen bij nat worden.
Prosplan ofzo heet het.
Dat zijn die je bedoelt?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Yep, die bedoel ik ;-) Als het uit elkaar valt, en ze krijgen het in hun neus, moeten ze niesen. Dus daar houden ze snel mee op terwijl het geen gevaar oplevert.
Gesloten